Mike Dirnts sound in een pedaal

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Haico

Re: Mike Dirnts sound in een pedaal

Bericht door Haico »

:D

Ik heb altijd wel een korreltje op mijn geluid. Ik speel tenslotte geen synthesizer. :D

* Darkglass B3K Microtubes - voor een heftig "altijd-aan" geluid. Gebruikt in Metal band.
* Darkglass VMT - Voor een iets meer ingetogen "altijd-aan" geluid. Vast op pedal board. Gaat aan voor randje in alles wat rock of heftiger is.
* ROG Flipster - Ampeg sim voor het beter laten klinken van combootjes en kleine versterkers. De drive compressed lekker en laat alles groter klinken dan het is. Staan aan als de VMT uit is.
* Basscreamer - Overdrive met een mid hump. Met clean blend.
* Ibanez "RAT" - In de loop van een clean blend pedaal voor een heel lekker randje. TOOL!
* Boss HM2 - voor totale waanzin
* Boss DS1 - voor de Peter Steele sound. Onbruikbaar als je niet de bassist van Type O Negative bent. :)
Gebruikersavatar
Pyroman
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 sep 2006, 16:48

Re: Mike Dirnts sound in een pedaal

Bericht door Pyroman »

Haico schreef: 22 jan 2019, 14:30 * Boss DS1 - voor de Peter Steele sound. Onbruikbaar als je niet de bassist van Type O Negative bent. :)
ICM mn Bassdrive ging dat best goed!
Maar ik ben dan ook de Belgische Peter Steele*

*mits enkele verlengstukken
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Re: Mike Dirnts sound in een pedaal

Bericht door nangyala »

Haico schreef: 22 jan 2019, 14:30 :D

Ik heb altijd wel een korreltje op mijn geluid. Ik speel tenslotte geen synthesizer. :D

* Darkglass B3K Microtubes - voor een heftig "altijd-aan" geluid. Gebruikt in Metal band.
* Darkglass VMT - Voor een iets meer ingetogen "altijd-aan" geluid. Vast op pedal board. Gaat aan voor randje in alles wat rock of heftiger is.
* ROG Flipster - Ampeg sim voor het beter laten klinken van combootjes en kleine versterkers. De drive compressed lekker en laat alles groter klinken dan het is. Staan aan als de VMT uit is.
* Basscreamer - Overdrive met een mid hump. Met clean blend.
* Ibanez "RAT" - In de loop van een clean blend pedaal voor een heel lekker randje. TOOL!
* Boss HM2 - voor totale waanzin
* Boss DS1 - voor de Peter Steele sound. Onbruikbaar als je niet de bassist van Type O Negative bent. :)
Een B3K, VMT o.i.d. Werkt wonderen als je het gebruikt als preamp. Veel mensen denken dat het alleen geschikt is voor de metal dudes, maar de preamp en de gekozen frequenties werken erg goed. Een klein beetje grit erin, een scoopje hier (b3k) of een bultje daar (vmt) met de drive terug gedraaid of de blend goed ingesteld, verkrijg je bijna alle denkbare mogelijkheden wel.

Op mijn Sansamp Tri-A.C. heb ik een Fender emulatie zitten die wel gelijk dat lekkere heldere geluid geeft wat je zoekt, maar die heeft weer geen blend functie.
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Haico

Re: Mike Dirnts sound in een pedaal

Bericht door Haico »

Zeker! Met een B3K en VMT kan je zowat in elke situatie vooruit. Het zijn niet zomaar distortiondoosjes. Er zit nog een mate van transparantie in, zodat je ze op lage gain prima kan gebruiken als preamp.

Hetzelfde zou ik niet direct zeggen van een Samsamp BDDI. Die is, mijn inziens, vooral goed in 1 specifiek geluid. :)
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Re: Mike Dirnts sound in een pedaal

Bericht door Nieltse »

wauw

is dit toeval? :P
Helaas niet voor bas, maar vond em wel toepasselijk hier :D

https://www.jimdunlop.com/product/mxr%3 ... E+drive.do

Afbeelding
:facepalm:
Haico

Re: Mike Dirnts sound in een pedaal

Bericht door Haico »

Whoah!! :D
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Mike Dirnts sound in een pedaal

Bericht door BassAgent »

Hah! Zal ik aan de gitarist doorgeven!
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Plaats reactie