Multi effecten of aparte pedalen

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Re: Multi effecten of aparte pedalen

Bericht door deevit »

Wat voor modulatie effecten zoek je precies? In de M series zijn sowieso dingen als tremolo, chorus, flanger en meer hartstikke prima voor bas. Ik heb de m9 heel lang als Zwitsers zakmes op mijn pedalboard gehad, ik vond bijna alles behalve de drives eigenlijk heel bruikbaar voor bas.
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5671
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Re: Multi effecten of aparte pedalen

Bericht door Hajvb »

Ik wil bv een Delay en Chorus samen kunnen gebruiken voor wat Tool achtige dingen. Verder een octaver, maar die zou ik dan in combinatien met mijn Aftershock doen. In de toekomst zou ik dan via een Source Audio hub het hele zooitje met midi aan kunnen gaan sturen.
Drives en amp modeling hoeft er wat mij betreft niet op te zitten. En gebruiksgemak is, aangezien ik lui ben, ook wel fijn 😂
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Re: Multi effecten of aparte pedalen

Bericht door deevit »

Dat gaat prima met een M9. En hij werkt super simpel; als je een stompbox kunt bedienen kun je de M5/9/13 ook bedienen.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2827
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Multi effecten of aparte pedalen

Bericht door Sjtevel 1984 »

Hajvb schreef: 05 aug 2019, 09:28 Ik wil bv een Delay en Chorus samen kunnen gebruiken voor wat Tool achtige dingen. Verder een octaver, maar die zou ik dan in combinatien met mijn Aftershock doen.
Modulatie wil je achter je drives, octavers meestal ervoor. Misschien handig om voor iets te kijken met een fx loop?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2177
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: Multi effecten of aparte pedalen

Bericht door Goose »

Of toch gewoon losse pedalen. Meer losse keuze en 2ehands nog betaalbaar. En je weet welke effecten je wel en welke niet je wilt hebben.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5671
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Re: Multi effecten of aparte pedalen

Bericht door Hajvb »

Das nog steeds een goed punt. Misschien dan toch losse pedalen met een loop switcher om meerdere pedalen tegelijk in en uit te kunnen schakelen.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2827
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Multi effecten of aparte pedalen

Bericht door Sjtevel 1984 »

Of een combi: multi achter de drive en een losse octaver voor de drive. De tracking van octavers in multi fx vallen vaak tegen....
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
erikjrnk
Berichten: 458
Lid geworden op: 27 nov 2003, 18:32

Re: Multi effecten of aparte pedalen

Bericht door erikjrnk »

Boss MS-3: loop switcher en multi effecten in een apparaat.
De modulatie effecten zijn goed (vergelijkbaar met de line6 M9), octaver/pitch heeft goede tracking, de drives zijn minder (nogal krasserig digitaal, maar voor een licht randje wel bruikbaar). Plus je hebt 3 fx loops om je favoriete drives etc erin toe te passen. win-win situatie wat mij betreft....
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2827
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Multi effecten of aparte pedalen

Bericht door Sjtevel 1984 »

Goede tip!
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2827
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Multi effecten of aparte pedalen

Bericht door Sjtevel 1984 »

Ik zie net (toch niks beters te doen op de nachtdienst) dat de HX stomp ook twee fx loops heeft. Alleen stom: de send is een enkele stereo uitgang en de de returns twee keer mono. Wie heeft dat nu weer bedacht? :facepalm:
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5671
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Re: Multi effecten of aparte pedalen

Bericht door Hajvb »

Huh!? Da's wel apart ja. Moet je perse een Y-kabel hebben.....
Die MS-3 Is trouwens ook een goeie optie. En met de midi mogelijkheden kan ik de Aftershock dmv een Neuro-hub ook weer aansturen.
Gebruikersavatar
evertalbers
Berichten: 915
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:43

Re: Multi effecten of aparte pedalen

Bericht door evertalbers »

deevit schreef: 05 aug 2019, 10:05 Dat gaat prima met een M9. En hij werkt super simpel; als je een stompbox kunt bedienen kun je de M5/9/13 ook bedienen.
Er staat hier sinds kort een M5 en ik ben erg enthousiast over geluidskwaliteit en bedieningsgemak. Alleen voor overdrive-achtige dingen kun je nog steeds beter een los pedaal hebben. Kortom, ik zeg het zelfde als de meeste anderen :-)
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2177
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: Multi effecten of aparte pedalen

Bericht door Goose »

Ik ben zelf nog steeds van mening dat ikzelf liever losse pedalen heb.
Een multi effect is leuk als beginner om te ontdekken wat je wel en wat niet mooi vind en wat bruikbaar is voor je eigen stijl. Maar uiteindelijk kwam ik er achter dat ik per effect toch mijn eigen smaak heb en die niet altijd en vaker juist niet bij elkaar in een multi zitten. Ook het kunnen switchen van volgorde enz is bij een multi beperkt of kan zelfs helemaal niet. Losse pedalen is misschien wel iets duurder maar de kwaliteit en keuze van geluid is bij losse effecten voor mij zelf beter.
Ga maar eens na bij een hoop profs zie je vaker losse pedalen dan alleen een multi, puur alleen al omdat je voor een bepaald effect een specifiek geluid zoekt.
Ook het live gebruik is praktischer, gelijk aan knoppen kunnen draaien tov eerst door menu's te moeten scrollen.
Ben je opzoek naar een specifiek geluid, losse pedalen. Wil je minder geld uitgeven en een makkelijk mee te nemen unit of weet je nog niet helemaal welk geluid je zoekt, multi.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2827
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Multi effecten of aparte pedalen

Bericht door Sjtevel 1984 »

Goose schreef: 10 aug 2019, 15:23 Ga maar eens na bij een hoop profs zie je vaker losse pedalen dan alleen een multi
Nou, de laatste tijd zie je de Kempers en Helix’s toch steeds vaker voorbij komen.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2177
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: Multi effecten of aparte pedalen

Bericht door Goose »

Wel vaker maar niet veel.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Plaats reactie