Everything Hollow

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.

Heb je een Hollowbody basgitaar?

Ja
118
30%
Nee
247
62%
Gaat jou niks aan
31
8%
 
Totaal aantal stemmen: 396

Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Ik vind de lengte van de hals niet storend, het enige waar ik aan moest 'wennen' was de smallere stringspacing. En al helemaal ten opzichte van mijn Sandersbuilt-1964RI Precision.
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26340
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Ik had bij mijn Oosthout ook niet zoveel moeite om aan de korte schaal te wennen. Ging eigenlijk vanzelf en het is best leuk want je gaat er op 1 of andere manier ook wat anders door spelen, was mijn ervaring.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Dat heb ik met veel van mijn bassen. Dat maakt diversiteit van je verzameling ook echt een verrijking mijns inziens.
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13407
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Cool ding, die Harley Benton. Wel nog even het schuim onder de brug vandaan halen :wink:
Dat zit er alleen maar om de lak te beschermen tijdens het verzenden. Hij gaat nog beter klinken als de brug direct contact maakt met de top :)

Is gelijk een belangrijk verschil met die Eastwood: ik zie op de foto van Joep dat de brug daarvan op twee schroeven staat met duimwieltjes voor het verstellen van de actie. De Harley Benton heeft dus een floating bridge.
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

LeftyJ schreef: Is gelijk een belangrijk verschil met die Eastwood: ik zie op de foto van Joep dat de brug daarvan op twee schroeven staat met duimwieltjes voor het verstellen van de actie. De Harley Benton heeft dus een floating bridge.
Had de Eastwood eerst ook !
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
Toefes
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2009, 17:00

Bericht door Toefes »

Witte Fender Starcaster :kwijl:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8316
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

Kan het niet ontkennen; ik vind die Harley Benton hb60 vreselijk goed klinken! Beide filmpjes met vingers en plectrum overtuigen. Ik denk dat hij via een buizenbak goed tot zijn recht komt. Ik ga sparen iig!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1462
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Ik heb er eentje, klinkt lekker houtig, maar er zit niet bijzonder veel verschil tussen beide elementen qua sound. Is een beetje een one trick pony in mijn optiek. En heeft erg weinig output (mijn elementen staan op de juiste afstand van de snaren). Potmeters zijn van het aan/uit soort (kan je dus weinig mee) en de schwitch begint nu al te haperen af en toe. Verder wel een leuk basje, best goed gebouwd! Speelt ook prima. Maar mischien is een upgrade qua electronica nog iets waar ik aan ga denken.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Ik had 2 jaar geleden ook een zelfde bas. Toen van Eastwood. Deze had ik 2de hands overgenomen en die had toch wat meer inhoud achter de knoppen als wat ik hierboven lees. Bovendien heb ik in de tijd dat ik er mee speelde geen klachten, ruis of kraakjes erop gehad. Is dit het enige verschil met de H.Benton?
De enige reden dat ik deze weer verkocht heb was de lagere snaarspanning tov een longscale. Ik was helemaal gek van de looks.
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1462
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Ik vind de snaarspanning niet veel anders als bij een normale bas hoor. Hij voelt ook niet echt heel erg shortscale (issie wel natuurlijk)... Speelt lekker in mijn optiek. Maar nou kan ik ook eigenlijk overal wel mee uit de voeten.
Owjeej
Berichten: 403
Lid geworden op: 20 okt 2006, 18:47

Bericht door Owjeej »

En toch blijft het een beetje steken dat er bij Thomann ineens een nagenoeg identieke bass voor een veel lagere prijs dan ik voor de Eastwood heb betaald wordt aangeboden...

En er zit geen tas bij... nu ik het toch over een tas heb: weet iemand een redelijk geprijsde tas op Thomann of Bax waar je een hollowbody (zoals de Eastwood classic 4) in kan stoppen? De productspecs geven hier niet echt uitsluitsel over. Enkel onderscheid tussen akoestisch of elektrisch. Een tas voor een akoestische bas is wat ruim lijkt mij, dus dat liever niet.

Alvast bedankt!
Fender Custom Shop Limited Edition NOS '62 Precision Bass
Fender American Vintage Reissue ‘63 Precision Bass
Fender MIJ Jazz Bass
Ibanez SRSC805
Dean Playmate, my first love.
Gebruikersavatar
Joep
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mar 2008, 23:34

Bericht door Joep »

Omdat ik op het moment alleen nog op mijn nieuwe Telecaster speel vergeet ik helemaal dat ik ook nog twee hele coole hollowbodies heb. Volgens mij kom je dit niet heel vaak tegen.

Een Teisco del Rey EP200B en een Eko Barracuda. Beide uit de sixties en zo klinken ze ook.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1462
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

^ Mooie basjes man!!


---------------------
Owjeej schreef: En er zit geen tas bij... nu ik het toch over een tas heb: weet iemand een redelijk geprijsde tas op Thomann of Bax waar je een hollowbody (zoals de Eastwood classic 4) in kan stoppen? De productspecs geven hier niet echt uitsluitsel over. Enkel onderscheid tussen akoestisch of elektrisch. Een tas voor een akoestische bas is wat ruim lijkt mij, dus dat liever niet.

Alvast bedankt!
Ik wip binnenkort wel ff bij de BAX shop aan, kom ik elke dag langs. Kijken of die wat hebben, ik zit met het zelfde probleem... Ik heb nu een akoustische gitaarzak van Warwick, maar daar piept nét een stukje kop uit (ondanks shortscale). Dus ook verre van ideaal. Als ik wat heb gevonden post ik het hier!
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15124
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Eastwood zelf levert een koffer voor de Classic IV bas : https://eastwoodguitars.co.uk/eastwood-h ... e-8855xxl/
Moet vast wel ergens te bestellen zijn.
Gebruikersavatar
Bumper
Berichten: 777
Lid geworden op: 13 jan 2010, 13:03

Bericht door Bumper »

Op de site van Bax zag ik dat de Guild Newark bassen fors in prijs zijn gestegen. Van rond de 850 naar de 1050 euro. Hoe kan dat?
Plaats reactie