Maf ding.... Op straat spelen.... Bouyer Publitex

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4846
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Een accu die gebruikt wordt om een dieselmotor te starten. Een benzineauto heeft meestal een accu van zo'n 45 aH tot 60 Ah. Een diesel heeft wat meer "puf" nodig om te starten.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Gave mic om eens een bleusharp door te laten schreeuwen. Kon wel eens heel lekker in je handenkommetje liggen!
Heb wel es een huiskamerconcert gedaan met een Fender 30 W achter mijn bas en een Pignose op batterijtjes aan mijn broekriem ( bluesharp) die Pignose kon ook prima aan een gitaar en weegt helemaal niks.
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

Green Goblin schreef:Een accu die gebruikt wordt om een dieselmotor te starten. Een benzineauto heeft meestal een accu van zo'n 45 aH tot 60 Ah. Een diesel heeft wat meer "puf" nodig om te starten.
dankjewel voor de uitleg!
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Hier wat Bouyer producten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er is nog veel meer door dit bedrijf gemaakt.... Maar dit zijn wat juweeltjes. Ook hele gave microfoonstandaards. Zoals Philips ze ook maakte in de Jaren '60.

Afbeelding
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Nog even een vraag. De aansluiting voor de voeding bestaat uit 3 punten.... Nu zou er... volgens de folder van Bouyer een rack ingezeten hebben voor dikke batterijen. En dan 9 stuks x 1,5 volt=12 volt. Maar waarom 3 aansluitingen? En hoe verbindt ik 1x 12 volt (= twee polen) met deze 3 aansluitingen? :?:
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Afbeelding

Afbeelding

Dit is het aansluitpaneel voor de (12 volt) voeding. Ik zie twee grijze en twee blauw grijze kabels. Zo te zien is blauwgrijs de aarde/min en de grijze de plus.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Monkeybassines
Berichten: 179
Lid geworden op: 21 jul 2014, 13:25

Bericht door Monkeybassines »

Misschien een schakeling om op halve kracht te werken , bij laag volume ?
Of misschien bestond er een ander type battery houder ( 2 x 6 Volt ) ? Hoe lopen de kabels in het toestel voor de voeding ? Misschien geraak je er zo wijzer uit . Heb in ieder geval toch een sterk vermoeden dat het met een serie schakeling te maken heeft om een of andere reden .
If you pay nuts , you'll get monkeys .
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Hier het schema en wat meer... Kom er niet aan uit....

https://pdfcast.org/pdf/bouyer-publitex-manual" onclick="window.open(this.href);return false;
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Monkeybassines
Berichten: 179
Lid geworden op: 21 jul 2014, 13:25

Bericht door Monkeybassines »

Ik denk dat ik net een ingeving krijg .
In het batterij bakje zitten de batterijen per 3 , 3 rijen naast elkaar . En die aansluitplaat past op dat bakje . Elke rij heeft zijn kontaktpunt . In de aansluitplaat worden de 3 rijen in serie geschakeld . Vandaar de 3 aansluitpunten .

Ik zou eens kijken op de printplaat waar de kabel van de voeding toekomt . Daar moet je ( volgens het schema ) 12 Volt kunnen op zetten . Wel kijken naar de polariteit .

En euh ... 9 x 1,5 Volt = 13,5 Volt , niet 12
If you pay nuts , you'll get monkeys .
Plaats reactie