Ja,aantal dingen ben ik met je eens,maar "Draadloos en IEM bestaat al vrij lang" dat was zeker niet voor de gemiddelde muzikant en de kwaliteit was wel wat anders als wat er zeg sinds een jaar of 20 op de markt is en ook de betere(pro) systemen zijn niet voor iedereen betaalbaar.
( Strabel schreef: ↑
14 sep 2018, 11:20
Bij echt grote systemen zijn er wel x-tra technicie die de latency van de zaal pa berekenen/instellen.
Die zijn er sowieso wel. Of meestal staat de PA gewoon zo ingeregeld. Zou stom zijn als je elke keer als de Gelredome moet vullen, dat je voor élk concert weer een meting moet verrichten.)
Nou, tegenwoordig is het zo dat grote merken zoals"Meyer" eigen technicie met grote shows mee stuurt om de set af te stellen en de daadwerkelijke geluids tech (soms zelfs eigen geluidstafel) dan de show regelt.
Het is natuurlijk ook zo dat elk systeem zijn eigen "parameters" heeft en soms ook opstelling dus ik denk dat er toch vaak iedere keer opnieuw moet worden ingeregelt.
Als je er wat tijd en moeite insteekt kun je inderdaad niet al te duur en soms ook eenvoudig een goede "setup"voor elkaar krijgen,maar soms gaan dingen wel samen met de "schaal"grote waarop dingen gebeuren ;hoe groter ,destemeer techniek er om de hoek komt kijken.
Feeling the groove is everything.