Welke snaren?

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Welke snaren?

Bericht door Spaghettihout »

Rieno schreef: 17 jan 2019, 22:43 Even uit m'n hoofd dacht ik dat Rotosound Swing Bass 66 zijn...en na wat zoeken schijnen die ze idd zo te maken sinds een tijdje. Rode wikkeling bovenin?
Klopt, ik heb ze ook op een bas, zelfde kleurstelling, rode winding aan de bovenkant

edit: ik lees nu dat er geen omwinding omheen zit, ik weet niet of dat standaard is bij roto, maar die van mij hebben wel dezelfde kleurstelling en dan met omwikkeling.
Gebruikersavatar
Leviathan
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 sep 2016, 22:55

Re: Welke snaren?

Bericht door Leviathan »

Spaghettihout schreef: 17 jan 2019, 23:00 Klopt, ik heb ze ook op een bas, zelfde kleurstelling, rode winding aan de bovenkant

edit: ik lees nu dat er geen omwinding omheen zit, ik weet niet of dat standaard is bij roto, maar die van mij hebben wel dezelfde kleurstelling en dan met omwikkeling.
Ik heb ook deze Rotosound 66LD Swing Bass 66 basgitaarsnaren in 45 - 105 met een rode omwinding en dezelfde gekleurde ball ends.
De oude versie had geen gekleurde ball ends las ik.
Heb geen idee of er een versie is zonder rode omwinding.
Gebruikersavatar
Bumper
Berichten: 777
Lid geworden op: 13 jan 2010, 13:03

Re: Welke snaren?

Bericht door Bumper »

Het zijn in ieder geval niet de normale Rotosounds (want geen rode wikkeling) maar blijkbaar hebben de nikkelen variant geen wikkeling, dus dat zullen ze dan vast zijn!
Bedankt voor het meedenken!
Michiellll
Berichten: 448
Lid geworden op: 21 aug 2011, 15:52

Re: Welke snaren?

Bericht door Michiellll »

Wat is nou een goede reden om stainless steel of snaren met coating op je bas te hebben?
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Welke snaren?

Bericht door BassAgent »

Stainless klinken wat feller en voelen ietsje minder smooth dan nikkel in mijn ervaring. Coating is fijn als je langer met je snaren wil doen en sommigen doen het ook omdat ze wat zuurder zweet hebben en anders wekelijks hun snaren moeten vervangen.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Re: Welke snaren?

Bericht door Digidesign »

Ik ben zelf nogal fan van de stainless steel gecoate snaren van Elixer. Meer sprankel dan de nickel wounded die weer iets warmer klinken.
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8238
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Welke snaren?

Bericht door Mach1 »

Eensch!!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Michiellll
Berichten: 448
Lid geworden op: 21 aug 2011, 15:52

Re: Welke snaren?

Bericht door Michiellll »

Ik heb zelf wel eens stainless op een oude P gehad en dat beviel na een tijdje wel. Daarna op een Cort B4 gehad, maar dat was drama en gecoate snaren waren dat op de P.

Speel nu eigenlijk alleen nog op een MM Stingray5. Daar heb ik niet mee geëxperimenteerd qua snaren. Daarom ben ik wel benieuwd of er nog een bepaalde redenatie is om bepaalde snaren te kiezen.
edit: en daarnaast misschien of merk/kwaliteit misschien nog van invloed is op intonatie e.d... kan dat?
ErikG
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 aug 2019, 18:39

Re: Welke snaren?

Bericht door ErikG »

Vraagje ik speel pas sinds kort Bas. Welke dikte raden jullie aan en waarom.
Sterling Sting Ray 34HH by music man
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Welke snaren?

Bericht door Rieno »

Hoeveel snaren heeft je bas?

Voor de rest: als je net begint met spelen, hoor je de verschillen nauwelijks...goedkoopste variant is de RVS 4-snarige .45-.105 set (om het even welk merk), want dat is waar de meeste bassisten het mee doen. En voor nu is goedkoop denk ik nog het belangrijkst :mrgreen:

Na een tijd spelen en uitproberen, kom je er wel achter welk merk en materiaal en dikte voor jou het beste werken. Sterker nog: het verschilt ook weer per bas! Voor mezelf geldt:

Kubicki Ex Factor 4-snaar ==> Elixir 14077 roundwounds (RVS met coating, .45 - .105)
Tobias Standard 6 ==> DR Hi-Beam roundwounds (RVS, .30 - .130)
Squier CV 60's Precision ==> La Bella 760FM flatwounds (RVS, .49 - .109)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
ErikG
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 aug 2019, 18:39

Re: Welke snaren?

Bericht door ErikG »

4 snarige music man sterling Sting ray 34HH
Sterling Sting Ray 34HH by music man
Gebruikersavatar
4$
Berichten: 1342
Lid geworden op: 22 dec 2005, 19:27

Re: Welke snaren?

Bericht door 4$ »

Als je het echt niet weet en je hebt een longscale bas(34") dan zou ik voor D'addario EXL170 gaan. Eigenlijk altijd wel goed en zeer betaalbaar. Helaas heb ik persoonlijk een duurdere smaak omdat ik graag op flatwounds speel.
Ik ben een buitengewoon beperkt bassist, maar in mijn beperkingen ben ik wel heel goed!

Chowny SWB-1 TB passive
YAMAHA BB425X(te koop)
CORT GB75(te koop)
Plexibass
TC Electronic BG250-208
TC Electronic RS112
Gebruikersavatar
klaasvaak
Berichten: 725
Lid geworden op: 14 okt 2006, 15:25

Re: Welke snaren?

Bericht door klaasvaak »

D'addarios zijn altijd goed. Bij mij klinken ze eigenlijk op elke basgitaar.
Als je vind dat je snaren te snel dof gaan klinken dan kan dat liggen aan de zuurgraad van je zweet. Andere snaren kunnen dan uitkomst bieden, maar welke.. tja dat moet je zelf ondervinden.
Je kunt ook dit topic doorspitten En kijken welke snaren de stingray spelers gebruiken. Dan heb je je keuze al een beetje ingeperkt
Succes!
Bas, gitaar is niets voor jouw. Pak toch snel de 4 snaar!!!
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Welke snaren?

Bericht door Hagen »

Ik had op de Stingray altijd Elixers 45 - 105. Door de coating blijven deze langer helder dan ongecoate snaren. Deze roundwounds zijn ook lekker soepel.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Welke snaren?

Bericht door SpcMnk »

Afbeelding

Dit zijn tegenwoordig mijn go to snaren voor mijn 4, 5 en 6 snarige bassen. Helder van klank, dikke punch in het laag en ongelofelijk goed gebalanceerd. Daarnaast blijven ze extreem lang fris.

Dit was de oude verpakking:
Afbeelding
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Plaats reactie