Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door HaveBlue »

Nieltse schreef: 12 feb 2019, 09:53 Ik ben zelf ookwel benieuwd naar die club en of hi cab, maar twijfel heel erg wat ik er nu op kan aansluiten.
Met Rieno :stupid: : je oren (en gezond verstand) zijn het belangrijkste. Ik zou de Hi Cab vanwege de relatief lage belastbaarheid en het feit dat het een 4 Ohm cab is laten voor wat het is. Een tweede 8 Ohm cab bijschakelen levert een belasting van 2,7 Ohm op waarbij de Hi Cab in dat geval ook nog eens het gros van het vermogen voor z'n kiezen krijgt.
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door rsint »

Brinkmeister schreef: 12 feb 2019, 10:14 Als ik die review zo lees is het geluid van die versterker echt briljant. Ooit wil ik ook zoiets. Maar om dan nu al grof geld (hoewel een hele mooie korting) te gaan uitgeven is wel een risico. Hoe dichtbij komt Tecamp?
Geen idee, misschien dat dit klopt https://forum.warwickforum.com/threads/ ... camp.9383/

Maar Haveblue gaat het je straks vertellen. :D
Waar is je bestelling nu @haveblue?
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door HaveBlue »

Rieno schreef: 12 feb 2019, 10:04 En anders koop je 2..nog veiliger ;)
Volgens mij is een combi van Club en Lo Cab verreweg de meest breed inzetbare. 'Gewoon' 2x 8 Ohm, prima draagbaar en met de Lo Cab eronder is de Club op ideale hoogte voor monitoring.
Brinkmeister schreef: 12 feb 2019, 10:14 Hoe dichtbij komt Tecamp?
Goeie vraag :jaaaaa: Daar ga ik vanaf vanavond achterkomen :cheer: Ik vind mijn Tecamp goed en zo briljant vind ik 'm nou ook weer niet. Het is een heel krachtige, transparante en 'snelle' versterker die niets weegt en waarvan ik de EQ-frequenties maar deels begrijp. De Taste knop is dan wel weer een uitvinding die thuishoort in het rijtje 'gesneden brood', 'vuur' en 'het wiel' :wink:

Afbeelding
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door rsint »

Spannend! :jam: :jam: :jam: :jam:
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Nieltse »

Rieno schreef: 12 feb 2019, 10:04 Aansluiten kan altijd, zolang je je oren maar gebruikt. Als je oversturing gaat horen, dan is het tijd om even wat terug te draaien!
En anders koop je 2..nog veiliger ;)
Met Rieno :stupid: : je oren (en gezond verstand) zijn het belangrijkste. Ik zou de Hi Cab vanwege de relatief lage belastbaarheid en het feit dat het een 4 Ohm cab is laten voor wat het is. Een tweede 8 Ohm cab bijschakelen levert een belasting van 2,7 Ohm op waarbij de Hi Cab in dat geval ook nog eens het gros van het vermogen voor z'n kiezen krijgt.
Dat is precies wat ik ook dacht!

Club Cab is besteld! :cheer:
:facepalm:
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1909
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door CaptainSlow »

Welke Cabs denken jullie dat Travis Carlton hier heeft?

Ik dacht eerst 2x de Hicab vanwege de 2 mono powerblokken. Zou ook een Club en een Low kunnen ze zijn (allemaal even groot volgens thomann)
Kan het niet zo goed zien....


strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door HaveBlue »

CaptainSlow schreef: 12 feb 2019, 14:01 Welke Cabs denken jullie dat Travis Carlton hier heeft?
Een Hi Cab (te zien aan de positie van de port) en een Lo Cab in combinatie met 2x 250(?) watt mono poweramps (er zit overigens een close up in de video van de twee amps, te lui om nog een keer de hele video te kijken :wink: ).

Edit: op 31:16: inderdaad twee Hi Cabs.
Laatst gewijzigd door HaveBlue op 12 feb 2019, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door rsint »

Zo'n heerlijk geluid heeft die gozer in dat filmpje.....heeft ongetwijfeld ook veel met Xotic bas en zijn techniek te maken, maar ik hoor wel een vergelijkbare kwaliteit in het laag. Heel beheerst.
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1909
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door CaptainSlow »

Ik zat even bij Nordstrand te koekeloeren, zie ik iets grijs met lampjes :)



Nog meer filmpjes?
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door rsint »

Oei, die klinkt lekker.
De pre-amp staat ge-bypassed zo te zien.
Ik had deze nog gevonden.
[Youtube]https://youtu.be/goiY7tuHpic[/Youtube]
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door HaveBlue »

Rsint heeft een al een betoog gepost waar ik weinig aan toe te voegen heb maar toch even kort:

Ik heb nog geen echte side-by-side met de Puma gedaan (doe ik later - zit geen haast achter want de preamp is toch niet meer te koop :twisted: ) maar allemensen, over de preamp is echt helemaal niets gelogen :worship: Ik probeer zo objectief en kritisch mogelijk te zijn maar het is de best klinkende pre die ik ooit heb bespeeld. Punt.

Mijn indruk van de klank is op basis van een uurtje spelen van een heel andere orde dan die van de Puma. Ik schreef over de Puma: "Het is een heel krachtige, transparante en 'snelle' versterker" en de JH PR40 walst hier in alle opzichten overheen. Zonder nu in esoterisch gewauwel te vervallen: het is een heel warme, dikke helderheid tot aan de lage B van mijn Bongo. Hoe het geluid meekomt met drummer en gitaristen moet ik nog afwachten maar ik moet mij sterk vergissen of dit pakt prima uit. Ik kan mij in ieder geval voorstellen dat de gitarist in de band van rsint zich afvroeg of er een compressor in de pre zit :jaaaaa:

Wat overigens opvalt is dat de pre over een hoop zaken beschikt maar een ingebakken HPF is daar niet één van: de 12"ers van mijn Vanderkley slaan verder uit dan wanneer ik de Tecamp of Trace Elliot gebruik. Er komt dus meer sub- en infrasoon laag mee. Echter, niets verontrustends en wellicht dat het een onderdeel is van de sound. Zal op een later moment mijn HPF eens in de effectsloop hangen en zien wat dat met het karakter doet.

De stereo poweramp is niet te huffen. Dat als eerste. En doet, als tweede, zijn werk in eerste instantie onopvallend en lijkt op basis van een avond spelen een prima partner voor de pre. Ik vind 'm over mijn Vanderkley in 4 Ohm bridge mode niet overdreven luid (de Tecamp is luider maar daar zit het gros van het vermogen tussen 6 en 12 uur) maar met goed ingestelde gain, master van de pre op 0dB en de level van de poweramp op 5 ben ik blij dat ik vrijstaand woon. Op dat soort volumes overtuigt de set overigens het meest met zijn diepe, ronde, warme en heldere klank van de lage B tot hoog op de nek op de G-snaar. Bij lichte aanslag glad en glashelder zonder steriel te zijn en bij harder aanslaan grommen zoals ik dat wil. Het lijkt inderdaad het ideale huwelijk tussen buizen en transistor te zijn.

Wordt binnenkort inclusief foto's vervolgd als ik de Club- en Lo Cab (ja, ook die) in huis heb en de kracht heb gevonden niet als een Hellborg fanboy te klinken. Want dat laatste is wat de combi van pre/poweramp met je doet.
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door rsint »

Mooi geschreven en welkom bij de fanboy club. Ik ben ook wel benieuwd hoe die pre over een andere Poweramp klinkt. Of de Poweramp nu veel bijdraagt aan de klank of niet. Het gewicht is in ieder geval echt bizar, vooral ook omdat je hem nergens aan op kan pakken. Ik vind het geluid ook zo mooi als je hem inschakelde......alsof er een kleine kernreactor in zit ofzo.
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1909
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door CaptainSlow »

HaveBlue schreef: 13 feb 2019, 16:34 Rsint heeft een al een betoog gepost waar ik weinig aan toe te voegen heb maar toch even kort:

Ik heb nog geen echte side-by-side met de Puma gedaan (doe ik later - zit geen haast achter want de preamp is toch niet meer te koop :twisted: ) maar allemensen, over de preamp is echt helemaal niets gelogen :worship: Ik probeer zo objectief en kritisch mogelijk te zijn maar het is de best klinkende pre die ik ooit heb bespeeld. Punt.

Mijn indruk van de klank is op basis van een uurtje spelen van een heel andere orde dan die van de Puma. Ik schreef over de Puma: "Het is een heel krachtige, transparante en 'snelle' versterker" en de JH PR40 walst hier in alle opzichten overheen. Zonder nu in esoterisch gewauwel te vervallen: het is een heel warme, dikke helderheid tot aan de lage B van mijn Bongo. Hoe het geluid meekomt met drummer en gitaristen moet ik nog afwachten maar ik moet mij sterk vergissen of dit pakt prima uit. Ik kan mij in ieder geval voorstellen dat de gitarist in de band van rsint zich afvroeg of er een compressor in de pre zit :jaaaaa:

Wat overigens opvalt is dat de pre over een hoop zaken beschikt maar een ingebakken HPF is daar niet één van: de 12"ers van mijn Vanderkley slaan verder uit dan wanneer ik de Tecamp of Trace Elliot gebruik. Er komt dus meer sub- en infrasoon laag mee. Echter, niets verontrustends en wellicht dat het een onderdeel is van de sound. Zal op een later moment mijn HPF eens in de effectsloop hangen en zien wat dat met het karakter doet.

De stereo poweramp is niet te huffen. Dat als eerste. En doet, als tweede, zijn werk in eerste instantie onopvallend en lijkt op basis van een avond spelen een prima partner voor de pre. Ik vind 'm over mijn Vanderkley in 4 Ohm bridge mode niet overdreven luid (de Tecamp is luider maar daar zit het gros van het vermogen tussen 6 en 12 uur) maar met goed ingestelde gain, master van de pre op 0dB en de level van de poweramp op 5 ben ik blij dat ik vrijstaand woon. Op dat soort volumes overtuigt de set overigens het meest met zijn diepe, ronde, warme en heldere klank van de lage B tot hoog op de nek op de G-snaar. Bij lichte aanslag glad en glashelder zonder steriel te zijn en bij harder aanslaan grommen zoals ik dat wil. Het lijkt inderdaad het ideale huwelijk tussen buizen en transistor te zijn.

Wordt binnenkort inclusief foto's vervolgd als ik de Club- en Lo Cab (ja, ook die) in huis heb en de kracht heb gevonden niet als een Hellborg fanboy te klinken. Want dat laatste is wat de combi van pre/poweramp met je doet.
HPF = High Pass Filter :?:
Die zitten standaard wel in andere amps?
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door HaveBlue »

CaptainSlow schreef: 13 feb 2019, 18:37 HPF = High Pass Filter :?:
Klopt :jaaaaa: Excuses voor de lingo.
CaptainSlow schreef: 13 feb 2019, 18:37 Die zitten standaard wel in andere amps?
Zeker niet in alle maar een roll-off vanaf pak 'm beet 30Hz is niet ongebruikelijk om minder versterkervermogen kwijt te zijn aan sublaag en infrasoon geluid wat sonisch weinig toevoegt. Of een instelbaar filter zoals bijvoorbeeld de Mesa Boogie D800+ heeft. Ik gebruik een instelbaar HPF in stompboxformaat om maximaal volume uit mijn Barefaced One10 te halen - het cabinet blijft veel langer clean (lees: heeft later last van cone breakup) wanneer je met 12dB/octaaf alles onder de 50Hz wegknipt. De uitslag van de woofers in mijn Vanderkley onder de Hellborg viel me op. Het klinkt er echter geen spat minder om :D
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door rsint »

Welke hpf gebruik je?
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Plaats reactie