Mark King op Status met P-element?...

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Mark King op Status met P-element?...

Bericht door wombatboter »

Gerth schreef: 03 apr 2019, 09:38
wombatboter schreef: 01 apr 2019, 18:00 Ik heb 'm er live op horen en zien spelen, beste klank die hij al in decennia gehad heeft (opeens waren er middentonen te horen en was dat prikkeldraadgeluid van de Kingbass weg (ik heb zelf een Kingbass :-))).
Puur uit nieuwsgierigheid (en omdat het ook mijn ultieme GAS-bas is... :-)), wélke Kingbass heb je en welke string-spacing? Vind ik altijd interessant gezien King als slapmonument blijkbaar altijd 16,5 mm verkiest/verkoos, want ik weet niet of de T2 die hij op dit moment gebruikt van de standaard spacing van 19 mm voorzien is. Ik denk het niet...
Ik heb eigenlijk geen idee van de stringspacing, ik kan wat op bassen spelen maar weet heel weinig van technische details...Waar moet ik dat ergens meten ?
Heb dit filmpje ooit eens van mijn bas gepost..
what fools these mortals be
Haico

Re: Mark King op Status met P-element?...

Bericht door Haico »

Het platdrukken van de eekhoorn op 4:35!! :D
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13369
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Mark King op Status met P-element?...

Bericht door LeftyJ »

Dat is een 32" met Bendwell en de smalle 16,5 mm spacing :)
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Mark King op Status met P-element?...

Bericht door wombatboter »

Weer iets bijgeleerd :-)
Bizar maar ik heb eigenlijk nooit veel last van verschillende spacings en sta er quasi nooit bij stil...Soms is het wat "smaller" of "breder" maar je speelt gewoon :-)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
ritz
Berichten: 6070
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:26

Re: Mark King op Status met P-element?...

Bericht door ritz »

Erg lekkere 'funksound' in die bas Geert. Prima gespeeld overigens ook!
Visaton Atlas DSM MK II
Sphinx Project Fourteen & Project Four

https://www.funkblog.nl/dj-ritz/
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Mark King op Status met P-element?...

Bericht door Spaghettihout »

Heerlijk geluid en geweldige groove heb je Geert!
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Re: Mark King op Status met P-element?...

Bericht door Ken »

Wat een skills Geert! heerlijk om naar te kijken en te luisteren, fijne sound in die Status!!
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Re: Mark King op Status met P-element?...

Bericht door Digidesign »

basloze fret schreef: 02 apr 2019, 01:02
Gerth schreef: 01 apr 2019, 14:23 Ze noemen het bij Status E.T.S.: Ergonomic Tuning System:

T-head_angled-72-2.jpg
In wat voor opzicht is dat ergonomisch dan?
Ik heb zelf een jaar of vijf een oude Trace Elliot T-bass en het ergonomisch verhaal is denk ik alleen dat je goed zicht op de tuners hebt en er gemakkelijk bij kan.
Zelf vind ik deze hals echt heerlijk spelen, sinds ik deze bas heb zijn mijn andere 4 bassen werkeloos geworden. De body is vrij groot, de kop is net even anders, en daar hou ik wel van.

Mijn T-bass
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4274
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: Mark King op Status met P-element?...

Bericht door Brinkmeister »

Digidesign schreef: 09 apr 2019, 22:20
basloze fret schreef: 02 apr 2019, 01:02

In wat voor opzicht is dat ergonomisch dan?
Ik heb zelf een jaar of vijf een oude Trace Elliot T-bass en het ergonomisch verhaal is denk ik alleen dat je goed zicht op de tuners hebt en er gemakkelijk bij kan.
Zelf vind ik deze hals echt heerlijk spelen, sinds ik deze bas heb zijn mijn andere 4 bassen werkeloos geworden. De body is vrij groot, de kop is net even anders, en daar hou ik wel van.

Mijn T-bass
Ik vind 'm leuk...
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1117
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Re: Mark King op Status met P-element?...

Bericht door Gerth »

Zijn "overstap" zal ook te maken hebben met het Gizmodrome-project. Daar gebruikt hij vooral de vingertjes en zelfs een plectrum wat hem voor sommige opnames naar het schijnt ook tot het bespelen van een Jazz heeft verleid. Da's dan terug 34' en dan is een meer "rockerige" Status zoals de T-Bass misschien wel de volgende logische stap geweest. Maar hij gebruikt hem ook bij Level 42, dat vond ik toch opmerkelijk :-).
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13369
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Mark King op Status met P-element?...

Bericht door LeftyJ »

Op Statii biedt iemand een vrijwel nieuwe T-Bass aan met exact dezelfde specs als die van Mark King in de beginpost:
https://statii.com/forum/forum/viewthrea ... ad_id=6646
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Mark King op Status met P-element?...

Bericht door wombatboter »

:
LeftyJ schreef: 05 mei 2019, 10:17 Op Statii biedt iemand een vrijwel nieuwe T-Bass aan met exact dezelfde specs als die van Mark King in de beginpost:
https://statii.com/forum/forum/viewthrea ... ad_id=6646
Beetje rare kerel..koopt en masse Jaydee en Status (aasde ook op de mijne voor ik die kocht) en sluist die door.
Zag dat hij in of voor een muziekwinkel werkt. Ben wat wantrouwig geworden wanneer hij nog eens schrijft : "with a heavy heart.."
Laatst gewijzigd door wombatboter op 05 mei 2019, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13369
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Mark King op Status met P-element?...

Bericht door LeftyJ »

Oh, typisch! Ik kende hem niet. Ik dacht alleen "Hee, dat is toevallig" :P
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13369
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Mark King op Status met P-element?...

Bericht door LeftyJ »

Gerth schreef: 03 apr 2019, 09:38
wombatboter schreef: 01 apr 2019, 18:00 Ik heb 'm er live op horen en zien spelen, beste klank die hij al in decennia gehad heeft (opeens waren er middentonen te horen en was dat prikkeldraadgeluid van de Kingbass weg (ik heb zelf een Kingbass :-))).
Puur uit nieuwsgierigheid (en omdat het ook mijn ultieme GAS-bas is... :-)), wélke Kingbass heb je en welke string-spacing? Vind ik altijd interessant gezien King als slapmonument blijkbaar altijd 16,5 mm verkiest/verkoos, want ik weet niet of de T2 die hij op dit moment gebruikt van de standaard spacing van 19 mm voorzien is. Ik denk het niet...
Hoi Gert, ik weet niet hoe serieus je GAS is maar op het Status-forum verkoopt iemand een linkshandige Kingbass Black Beauty met kop, front- en side LEDs, standaard 34" mensuur en 19 mm stringspacing voor 1250 pond.

http://statii.com/forum/forum/viewthrea ... ad_id=6681
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1117
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Re: Mark King op Status met P-element?...

Bericht door Gerth »

LeftyJ schreef: 10 okt 2019, 12:00
Gerth schreef: 03 apr 2019, 09:38

Puur uit nieuwsgierigheid (en omdat het ook mijn ultieme GAS-bas is... :-)), wélke Kingbass heb je en welke string-spacing? Vind ik altijd interessant gezien King als slapmonument blijkbaar altijd 16,5 mm verkiest/verkoos, want ik weet niet of de T2 die hij op dit moment gebruikt van de standaard spacing van 19 mm voorzien is. Ik denk het niet...
Hoi Gert, ik weet niet hoe serieus je GAS is maar op het Status-forum verkoopt iemand een linkshandige Kingbass Black Beauty met kop, front- en side LEDs, standaard 34" mensuur en 19 mm stringspacing voor 1250 pond.

http://statii.com/forum/forum/viewthrea ... ad_id=6681
Hey man, sorry, nu pas gezien, ben door allerhande omstandigheden nogal afwezig geweest in muziekland, maar héél vriendelijk van jou om dit te laten weten!

Ik begin terug eens vanop 0 én met een beperkt budget en gezien ik het mij gemakkelijk wil maken (en stiekem al héél lang een shortscale wil) zal het waarschijnlijk een (lefty :-)) HB Shorty worden. Chromes erop, op termijn mss wat nieuwe electronica als de rest van de bas meevalt, we zien wel...
Greetz!
Plaats reactie