Het grote GAS topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Re: Het grote GAS topic

Bericht door gilles »

Waarom is dat stom? Het lijkt mij ook een leuk bassie!
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4275
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Brinkmeister »

Leuke kleur, volgens mij een fijne combinatie van elementen, string through, bolt on hals en een dikke brug. Hier alle plaatjes:
https://www.thomann.de/nl/harley_benton ... e_blue.htm

€300 nieuw en zo te zien best heel compleet zoals ik 'm bij Public Peace voor mezelf zou samenstellen. Alleen actief, daar heb ik nog helemaal geen ervaring mee.
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 438
Lid geworden op: 05 jul 2006, 22:17

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Rob66 »

Harley Benton levert eigenlijk best goede bassen.
Ik heb zelf, naast mijn Fender USA jazz de Harley Benton PJ-75 OW Vintage Series.

https://www.thomann.de/nl/harley_benton ... intage.htm

Plan was om deze te gebruiken tijdens de repetitie avonden. De Fender is aktief en die heeft batterijen nodig.
Maar de HB is zo'n fijne bas, speelt heerlijk, moest wel de frets iets bewerken en heeft door de PJ opstelling zo'n heerlijke geluid dat ik hem regelmatig met optredens gebruik.
Ik heb hem nu een jaar in huis en verwachtte wel dat er iets aan zou gaan mankeren maar niets van dat alles.
Dus ik zeg: kopen en mocht hij toch aan je wensen voldoen dan weer terug sturen.
Fender American DeLuxe V Jazz bas
Pearl Jazz bas
Contrabas
Harley Benton PJ-75 OW Vin­tage Series bass
Markbass CMD 121p combo
Markbass LM tube
2 x Ampeg SVT210av
Zoom MS-60b
Roland Micro Cube RX
Fender FXA2 in-ear monitor
Shure PSM300 wireless
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2898
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Spaghettihout »

Wat ik fijn vind, is dat ik na mijn zeer slechte ervaring met een Harley Benton, alleen maar positieve dingen lees, die van mij kon na een jaar de haard in, ik denk nu na een tijdje dat het waarschijnlijk een slecht stuk hout is geweest of iets dergelijks, want dat iedereen er verder positief over is zegt meer over dat ene exemplaar wat ik had dan over het geheel...
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Het grote GAS topic

Bericht door HNZ »

Waarschijnlijk spaghettihout...
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Hans58 »

:rofl:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2898
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Spaghettihout »

:dance:
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4275
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Brinkmeister »

Scherp.

Maar goed. Dat ding ziet er leuk uit, maar ik heb geen derde bas nodig. Dus dan zou de Washburn of de Squier eruit moeten. Dacht het niet.

Dat gezegd hebbende: alleen de parelmoer block inlays kosten bij Public Peace al €120, de witte binding €30 en het Pau Ferro fretboard ook €30. Da's 180 euro alleen al voor een aangepaste hals. Als ik 'm vergelijkbaar wil laten bouwen, met string through, zit ik op €1.810,-

Dan is 300 euro voor een Precision met humbucker geen geld. Is een factor zes.
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
ThaRoadWarrior
Berichten: 540
Lid geworden op: 25 jul 2008, 14:31

Re: Het grote GAS topic

Bericht door ThaRoadWarrior »

Spaghettihout schreef: 19 apr 2019, 14:07 Wat ik fijn vind, is dat ik na mijn zeer slechte ervaring met een Harley Benton, alleen maar positieve dingen lees, die van mij kon na een jaar de haard in, ik denk nu na een tijdje dat het waarschijnlijk een slecht stuk hout is geweest of iets dergelijks, want dat iedereen er verder positief over is zegt meer over dat ene exemplaar wat ik had dan over het geheel...
Wat was er na een jaar mis mee ? Hals problemen ?
My band: Black Stone Roses
Gear: FenderBird, FrankenP, Epiphone JCS, Rumble500v3
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2898
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Spaghettihout »

ThaRoadWarrior schreef: 19 apr 2019, 23:22
Spaghettihout schreef: 19 apr 2019, 14:07 Wat ik fijn vind, is dat ik na mijn zeer slechte ervaring met een Harley Benton, alleen maar positieve dingen lees, die van mij kon na een jaar de haard in, ik denk nu na een tijdje dat het waarschijnlijk een slecht stuk hout is geweest of iets dergelijks, want dat iedereen er verder positief over is zegt meer over dat ene exemplaar wat ik had dan over het geheel...
Wat was er na een jaar mis mee ? Hals problemen ?
Die was helemaal kromgetrokken ja, en niet een beetje, echt helemaal getordeerd. En de pickups deden het ook niet meer, helaas was het ook niet mogelijk om deze te vervangen omdat het geen standaardmaat betrof, dus dan moest ik gaan frezen etc.
Het was een neckthru dus het was eigenlijk wel gedaan ermee, en ja, hij stond hier in een prima klimaat, de andere instrumenten nooit problemen mee gehad.
Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 784
Lid geworden op: 20 jan 2009, 16:28

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Heinz »

Dat was dus van spaghettihout zeker.. Een jaar of 10 terug zag je bij de Chinese instrumenten vaak dat het hout niet lang genoeg gedroogd had voor de productie, waardoor het een jaar later behoorlijk ging werken en soms zelf scheuren. Ik heb het idee dat ze dat tegenwoordig beter onder controle hebben. Betere droogtechniek misschien?
The eyes in the room are all lookin' at the star, but the butts are all shakin' to the bass guitar...

Band: SoulMachine | Youtube channel: Bassguitarvideo
Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 784
Lid geworden op: 20 jan 2009, 16:28

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Heinz »

Brinkmeister schreef: 19 apr 2019, 09:43 Heel stom, maar ik vind deze leuk:
https://www.thomann.de/nl/harley_benton ... 463419.htm
Das echt een superleuk ding! Beetje lowbudget Sandberg VM. Heel benieuwd hoe goed dat is. De gebruikersreviews zijn wel redelijk lovend.

Hier een promo filmje van basstheworld: https://www.youtube.com/watch?v=J1HF5tlLfv4
The eyes in the room are all lookin' at the star, but the butts are all shakin' to the bass guitar...

Band: SoulMachine | Youtube channel: Bassguitarvideo
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4275
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Brinkmeister »

Heinz schreef: 20 apr 2019, 12:34
Brinkmeister schreef: 19 apr 2019, 09:43 Heel stom, maar ik vind deze leuk:
https://www.thomann.de/nl/harley_benton ... 463419.htm
Das echt een superleuk ding! Beetje lowbudget Sandberg VM. Heel benieuwd hoe goed dat is. De gebruikersreviews zijn wel redelijk lovend.

Hier een promo filmje van basstheworld: https://www.youtube.com/watch?v=J1HF5tlLfv4
Wow, dus voor €300 heb je een Sandberg met wat mindere elementen. Dan is een paar onderdelen vervangen nog steeds goed betaalbaar. De vergelijkbare Sandberg is €1.150, zonder string through:
https://www.bax-shop.nl/rechtshandige-b ... -highgloss
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Re: Het grote GAS topic

Bericht door deevit »

Dat is wel heel kort door de bocht. Dat bassen op elkaar lijken betekent niet perse dat ze vergelijkbaar zijn. Je mag aannemen dat de Sandberg een veel beter instrument is lijkt me.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Het grote GAS topic

Bericht door SpcMnk »

Een Harley Benton gelijk stellen aan een Sandberg, min de elementen.. hmm, nee.
Zou mooi zijn maar, helaas, het is wat deevit zegt. Er zit een wereld van verschil tussen de twee. Beide zijn goeie bassen in hun eigen segment.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Plaats reactie