Wat is je nieuwste bass gear? #2

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
MacDaion
10 voor taal
Berichten: 2061
Lid geworden op: 05 jan 2010, 16:38

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door MacDaion »

Freddy Lee schreef: 05 mei 2019, 12:14 EBS Classic Session 60 gescoord via MP. Lekker voor thuis en de buren zullen er ook blij mee zijn. :wink:
Goed, hè? In mijn ervaring trouwens luid genoeg om de buren alsnog te verontrusten.
Het was voor mij wel even wennen met alleen een bass- en trebleknop, maar door de character- en enhanced filter-knoppen heb je net een heel breed klankenspectrum ter beschikking, meer dan met een midknop, vind ik.

Anekdote: een van m'n overburen speelt gitaar in een speedmetalbandje - of deathmetalbandje, die subtiele verschillen zijn aan mij niet besteed - en ik heb al eens staan praten met z'n bassist. Ze doen veel aan laag: de twee gitaristen spelen 7-snarig en de bassist heeft natuurlijk een lagere vijfde snaar nodig. Toen ik onlangs die EBS uit m'n autootje tilde, kwam die bassist geïnteresseerd kijken. Ik vertelde 'm dat ik op aandringen van de andere leden van het half-akoestische coverband waar ik bij meespeel een kleinere versterker had gekocht dan de vintage Roland Cube 100 (15") die ik normaal gezien meesleur. Op stand 2 vonden ze die al te luid.
Metalbassist: "Ach ja, met een vijfsnaar zoals de mijne heb ik natuurlijk minstens een 15" nodig."
Ik: "Heb je die bij? Probeer anders eens."
Dat bleek het geval te zijn en dat wilde hij maar al te graag - geargek, zoals de meeste muzikanten. Hij was aangenaam verrast door het geluid dat uit dat kleine bakje kwam: "Had ik echt niet gedacht van een 12"."
Ik: "Eh... dat is wel een 10" speaker, hoor."
Toen zette hij pas grote ogen op.
--
Maurice Vandebroek
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Freddy Lee »

Het is inderdaad een fijne versterker met voldoende mogelijkheden. Die characterknop vind ik echt een toegevoegde waarde hebben en het wijzigen van de bass- en treble knop levert heel subtiele en bruikbare verschillen in geluid op. Het lijkt misschien een beetje op het WC-eend verhaal, maar ik vind de EBS ampjes, cabjes en cobootjes echt geweldig. Ten onrechte ondergewaardeerd in de baswereld.
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13371
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door LeftyJ »

Hier een HD350 met Proline 410, NeoDrome 12-150, MicroBass II, en een paar pedaaltjes. Mooi spul 8)
Gebruikersavatar
Bertjefred
Berichten: 3065
Lid geworden op: 20 aug 2007, 22:18

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Bertjefred »

C-c-c-combo breaker...

Geen EBS, maar terug bij GK:
Afbeelding
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7179
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door HNZ »

Fijne set!

Heb ik ook gehad.

Afbeelding

Veel plezier ermee!
Gebruikersavatar
Bertjefred
Berichten: 3065
Lid geworden op: 20 aug 2007, 22:18

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Bertjefred »

Tof! Leuk dat je een nieuwere combo op een oude cab had, en ik een oudere combo op een nieuwe cab.
Maar heerlijke set inderdaad. Op de U-bass is alles neutrale de toon al perfect. Met de Asat was het iets meer draaien. Er zat echt een rot mid iets in, maar dat bleek een pole piece te zijn die ik ooit om hoog had gedraait op mijn D snaar. Nu klinkt het echt goed! En met boost en Chorus aan boord helemaal compleet.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7179
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door HNZ »

Ja, die boost geeft een mooie 'crunch' aan je sound.
Ga je er ook mee optreden?
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Muziekschuur »

Heel nieuwsgierig naar die Gallien. Alleen de behuizing alleen al. Wat een kunstwerk (het is een metalen behuizing waar nogal wat werk in is gaan zitten en een eigen sound heeft).
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7179
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door HNZ »

Jazeker! Top ontwerp dat na vele decennia m.i. nog altijd ongeëvenaard is.

Waarom ik het niet meer heb is omdat ik toch graag de diepte hoor die je alleen uit zware front ported cabs krijgt en niet de middelen heb om alles te houden.
Gebruikersavatar
Bertjefred
Berichten: 3065
Lid geworden op: 20 aug 2007, 22:18

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Bertjefred »

HNZ schreef: 07 mei 2019, 08:26 Ja, die boost geeft een mooie 'crunch' aan je sound.
Ga je er ook mee optreden?
Ik heb hem eigenlijk gekocht omdat ik al een tijd niets meer in band verband doe. De Hellborg set was echt zwaar dus dit was ook op de compact en lichtheid gekocht. Ik heb een 800rb gehad dus weet wel een beetje waar GK over gaat. Ik ben nu net naar Breda verhuisd en als ik de goede mensen tegenkom zou ik graag weer in bandjes gaan spelen en optreden, maar dat is dus even afwachten.
Ik heb eigenlijk de neiging om die low cut te gebruiken... :) Maar moet de amp nog echt leren kennen.

@Muziekschuur: Ik vind het ook een prachtig setje om te zien met het metaal. Ik moet hem nog goed gaan ontdekken, maar de eerste indruk is dat de basis goed zit en dat je er heel veel kanten mee op kan. (En nog vrij hard ook)
Gebruikersavatar
ReneE
Berichten: 795
Lid geworden op: 27 nov 2016, 18:49

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door ReneE »

Deze is vanmiddag bezorgd door Joe-Pee-Es. Erg nieuwsgierig om hiermee te gaan stoeien.
Scarlet2i4G2-large.jpg
Groet'n

Rene
Loat mer kuul'n; het löp wa los..
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7894
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door BassKees »

Ligt het nou aan mij of is die linkerkant niet helemaal scherp?
Gebruikersavatar
Maarten_E
Berichten: 7635
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:38

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Maarten_E »

BassKees schreef: 07 mei 2019, 17:10 Ligt het nou aan mij of is die linkerkant niet helemaal scherp?
*Denkt*


*Kijkt naar foto*



*Denkt*




*Kijkt naar foto*



Jeeeeeeeeezus :facepalm: :facepalm: :lol: :lol:
Your corporate villainy should not extend so far as to ignore the existence of serif fonts.


Of het leuk is om op een fretless te spelen? Mwaaaah.
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Digidesign »

:mrgreen:
BassKees schreef: 07 mei 2019, 17:10 Ligt het nou aan mij of is die linkerkant niet helemaal scherp?
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23284
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door rich13 »

Die is best moeilijk :)
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Plaats reactie