Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8240
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door Mach1 »

Ik zou juist voor een single ply gaan op een gele body. Liefst off white of crème. Of een zwarte 'bakelieten' om het origineel te benaderen.
Bij Rebelrelic hebben ze zwart gerelicte die imo perfect op een gele passen!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1117
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door Gerth »

Idd, qua looks beter single ply zolang het maar beter is dan de standaard plak...
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door Concorde »

En ik kan die standaard plaat ongetwijfeld wel netter afwerken. (ik werk in de fijnmetaal...)
Of relicen...
Of uiteindelijk de hele bas aan een touw achter de auto knopen... Vette relic! :dance:

Trouwens... een goede template voor de headstock-job vind je hier: https://www.tdpri.com/threads/p-bass-hea ... te.252557/
Voor alle Fender Headstocks. Dat daar nog zoveel verschil in zit. :shock:
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4274
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door Brinkmeister »

Concorde schreef: 29 apr 2019, 22:15 Ik heb m'n bestelling gewijzigd in een rode....
Als ik de body toch over wil spuiten, kan ik het best een zo simpel mogelijke toplaag hebben. Ik hoop dat de rode laag alleen een eenvoudige laklaag is ipv een fotolaag...
Deze zal op de 'slijtplekken' toch kaal moeten. Dan wil ik 'm geel spuiten en licht relicken. Nooit gedaan, wil ik nog 's doen...
Daarbij wil ik een witte slagplaat hebben, en de rode uitvoering heeft die. (Misschien later nog's een 3-laags)
Kon gewoon geregeld worden bij Thomann... nét zo makkelijk!
04-06-19 weer leverbaar.
Gaaf project! Ik ben ook nog steeds nieuwsgierig naar deze bas, ook hoe die zich verhoudt tot de vergelijkbare Squier. Wie weet, als je 'm ooit weer zat bent... :dance:
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4274
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door Brinkmeister »

O, hij staat te koop! Ik ben alleen een beetje bang dat een lefty teveel "omdenken" wordt.
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door Concorde »

Brinkmeister schreef: 02 mei 2019, 08:20
Concorde schreef: 29 apr 2019, 22:15 Ik heb m'n bestelling gewijzigd in een rode....
Als ik de body toch over wil spuiten, kan ik het best een zo simpel mogelijke toplaag hebben. Ik hoop dat de rode laag alleen een eenvoudige laklaag is ipv een fotolaag...
Deze zal op de 'slijtplekken' toch kaal moeten. Dan wil ik 'm geel spuiten en licht relicken. Nooit gedaan, wil ik nog 's doen...
Daarbij wil ik een witte slagplaat hebben, en de rode uitvoering heeft die. (Misschien later nog's een 3-laags)
Kon gewoon geregeld worden bij Thomann... nét zo makkelijk!
04-06-19 weer leverbaar.
Gaaf project! Ik ben ook nog steeds nieuwsgierig naar deze bas, ook hoe die zich verhoudt tot de vergelijkbare Squier. Wie weet, als je 'm ooit weer zat bent... :dance:

Dan zal ik aan je denken! :wink:


@Gerth: jammer dat je 'm alweer moet verkopen, maar zo gaan die dingen soms hè... :wink:
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1117
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door Gerth »

Concorde schreef: 02 mei 2019, 18:37 @Gerth: jammer dat je 'm alweer moet verkopen, maar zo gaan die dingen soms hè... :wink:
Zal 'em toch maar houden... na een recente post van Blablas (waarvoor dank) toch beseft dat deze PB-50 toch wel de moeite is wat van de shorty's blijkbaar niet altijd gezegd kan worden...

En heb eigenlijk toch wel best grote handen... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door Concorde »

Verkopen kan altijd nog... :wink:
Ik heb ook vrij grote handen... reden waarom ik niet met een jazzbass overweg kan. (38mm)
Daarom is een 5-snaar zo lekker!
Voor mij ook geen shortscale!
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1117
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door Gerth »

Frets zijn er af sinds vandaag. Off-white-filler uit de Action (groooote tube voor 1,69 euro...) zorgde voor discrete lijntjes na het licht opschuren. Aan de topkam volledig tot op de toets uitgevijld, hals nét niet recht, snaren zo laag als mogelijk en ja, daar was de "mwaah" :dance: . Misschien dat de hals nog iétsjes rechter kan maar dat is een detail, dat zie ik wel de volgende dagen...

Het enige "correctiewerk" dat ik heb moeten doen was de toets wat bijschuren onder de G-snaar nét bij te topkam omdat het maar bleef "ratelen", zelfs met het zadeltje volledig omhoog. Ff geschuurd, zadeltje terug volledig naar beneden en probleem opgelost!

Dan versterkt geprobeerd. B/M/T gewoon in het midden op het Rumbletje, meer moet dat niet zijn om een mooie sprekende klank te hebben met de Fender black nylons. Met de toonknop op de bas volledig dicht zelfs nog een relatief gedefiniëerd en zeker bruikbaar geluid; daar zal de koppige single-coil in het midden wel zijn rol in spelen :mrgreen: .

Dit is de derde bas die ik ontfret en deze heeft ongetwijfeld het meeste "stem" (de vorigen waren een Rockbass en een Squier Jazz VM). Nu voelt het als het herontdekken van de basgitaar... durven spelen op intuïtie en spier/vingergeheugen. Voor het relatief snelle werk over de hals (pakweg Love Foolosophy) zal het nog wat oefenen zijn maar alles wat in "vierkantjes" te spelen valt lukt nog aardig!

En zo blijven we bezig... ik zie dit basje enorm bijdragen aan mijn toekomstige "intiemere" projecten...
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8240
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door Mach1 »

Super leuk zeg!!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1117
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door Gerth »

Kijk mama, zonder frets!! :mrgreen:
Fretless.jpg
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door Concorde »

Goed bezig!
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
bazz59
Berichten: 3724
Lid geworden op: 09 jul 2007, 23:26

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door bazz59 »

Concorde schreef: 08 mei 2019, 17:15Goed bezig!
vind je ?
Krijgt ie der frets bij , haalt ie ze der gewoon weer uit :lol: :mrgreen:
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1117
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door Gerth »

Niet enkel uitgehaald, zelfs weggegooid :jaaaaa: !

Gisteren de trussrod nog wat beroerd, hals staat nu op de dikte van een vloeipapiertje na helemaal recht.

Heb nu zelfs een mooie "mwaah" op de E-snaar wat aantoont dat het toch vooral de afstelling is die daarvoor zorgt en niet het feit op welke toets je speelt of met welke snaren... Topkam uitvijlen tot op de toets, hals quasi recht, that's the way to go...
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door Concorde »

bazz59 schreef: 08 mei 2019, 20:49
Concorde schreef: 08 mei 2019, 17:15Goed bezig!
vind je ?
Krijgt ie der frets bij , haalt ie ze der gewoon weer uit :lol: :mrgreen:
:lol:

Als Gerth er fretloos meer lol mee heeft is 't goed toch? :wink:
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Plaats reactie