Ervaringen bax-shop

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door JohnBoy »

Ze houden natuurlijk een lijstje bij; goede klanten betalen geen verzendkosten, types die alles retourneren betalen wel. Tenminste, zou ik doen als ik hullie was.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door basloze fret »

CaptainSlow schreef: 30 mei 2019, 00:03 Het ziet ernaar uit dat bij Thomann het gratis retourneren afgelopen is: ik kreeg bij een retour (30 dagen tevredenheids garantie) een mailtje dat ik zelf terugsturen moest regelen, of voor 15 EUR regelen zij het.

Tot nu toe kwam ik dit bij kleinere webshops wel tegen, de grote jongens was meestal gratis retourneren.
Ben benieuwd of de concurrentie gaat volgen... (musicstore?)
Goede zaak. Zouden alle grote webshops moeten doen. Niet alleen muziekzaken maar ook kledingzaken etc. Dan denken mensen tenminste twee keer na voor ze iets bestellen. Het wordt de mensen nu iets te makkelijk gemaakt.
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door JohnBoy »

Het is gewoon markt kopen, lage prijzen en gratis verzenden. Dat zijn diepte-investeringen. En met succes; de meeste gewone muziekwinkels zijn over de kop en alleen de grootste en goedkoopste online zaken overleven (op een paar niche-spelertjes na).
Over nog wat jaartjes gaan de prijzen omhoog, en begint het spelletje opnieuw.

De EU zou misschien van nut kunnen zijn door gratis verzending (of onder de kostprijs) te verbieden.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1909
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door CaptainSlow »

basloze fret schreef: 30 mei 2019, 19:35
CaptainSlow schreef: 30 mei 2019, 00:03 Het ziet ernaar uit dat bij Thomann het gratis retourneren afgelopen is: ik kreeg bij een retour (30 dagen tevredenheids garantie) een mailtje dat ik zelf terugsturen moest regelen, of voor 15 EUR regelen zij het.

Tot nu toe kwam ik dit bij kleinere webshops wel tegen, de grote jongens was meestal gratis retourneren.
Ben benieuwd of de concurrentie gaat volgen... (musicstore?)
Goede zaak. Zouden alle grote webshops moeten doen. Niet alleen muziekzaken maar ook kledingzaken etc. Dan denken mensen tenminste twee keer na voor ze iets bestellen. Het wordt de mensen nu iets te makkelijk gemaakt.
En dit is waarom veel webshops dus wel gratis terugsturen hebben: de drempel tot aankoop verlagen. Dat is de hele bedoeling.
De grotere omzet weegt op tegen de retourverzendkosten.
Maar schijnbaar voor Thomann niet meer, die gaan een ander businessmodel aanhouden. Ben benieuwd.

Amazon en Coolblue zijn zich prima bewust van de retourkosten. Ik heb bij beide al eens verkeerde bestellingen binnengekregen en een keer een echt slecht product (twv 15-20 EUR). Werd keurig gecrediteerd maar ze wilden de spullen niet meer terug hebben.
Gooi maar weg.... milieu eh? (Maarja, terugsturen heeft een nog slechtere CO2 balans.... en het beste is als het enigszins zinnig hergebruikt kan worden)

Kan nog interessant koopgedrag opleveren als kopers hierop gaan anticiperen. :mrgreen:
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door basloze fret »

CaptainSlow schreef: 30 mei 2019, 22:12
basloze fret schreef: 30 mei 2019, 19:35

Goede zaak. Zouden alle grote webshops moeten doen. Niet alleen muziekzaken maar ook kledingzaken etc. Dan denken mensen tenminste twee keer na voor ze iets bestellen. Het wordt de mensen nu iets te makkelijk gemaakt.
En dit is waarom veel webshops dus wel gratis terugsturen hebben: de drempel tot aankoop verlagen. Dat is de hele bedoeling.
De grotere omzet weegt op tegen de retourverzendkosten.
Maar schijnbaar voor Thomann niet meer, die gaan een ander businessmodel aanhouden. Ben benieuwd.

Amazon en Coolblue zijn zich prima bewust van de retourkosten. Ik heb bij beide al eens verkeerde bestellingen binnengekregen en een keer een echt slecht product (twv 15-20 EUR). Werd keurig gecrediteerd maar ze wilden de spullen niet meer terug hebben.
Gooi maar weg.... milieu eh? (Maarja, terugsturen heeft een nog slechtere CO2 balans.... en het beste is als het enigszins zinnig hergebruikt kan worden)

Kan nog interessant koopgedrag opleveren als kopers hierop gaan anticiperen. :mrgreen:
Ik denk (en hoop) dat grote bedrijven zich ook (noodgedwongen van overheidswege wellicht) steeds meer bewust worden van het nadelige effect van al die retourzending op het milieu en meer files etc.
Van de andere kant zit er ook een verantwoording van de klant in. Maar als het te makkelijk gemaakt wordt om iets terug te sturen zet je er de klant ook toe aan.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door Sjtevel 1984 »

Tja, ik heb ook eens gehoord dat iemand een gitaar (een esp arrow van dik 2k€) had besteld voor een optreden en deze schaamteloos na dat optreden had geretourneerd. Daar kan ik echt boos om worden. :nono:
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door AmericanIdiot »

Tja, zulke lullo's heb je helaas. Het zou niet in me opkomen, laat staan dat ik lekker zou kunnen spelen op een nieuw instrument waaraan ik nog niet gewend ben.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1909
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door CaptainSlow »

CaptainSlow schreef: 30 mei 2019, 00:03 Het ziet ernaar uit dat bij Thomann het gratis retourneren afgelopen is: ik kreeg bij een retour (30 dagen tevredenheids garantie) een mailtje dat ik zelf terugsturen moest regelen, of voor 15 EUR regelen zij het.

Tot nu toe kwam ik dit bij kleinere webshops wel tegen, de grote jongens was meestal gratis retourneren.
Ben benieuwd of de concurrentie gaat volgen... (musicstore?)
Thomann heeft hun kleine lettertjes aan me verduidelijkt:

- binnen 14 dagen kun je herroepen, terugsturen is dan gratis
- na 14 tot 30 dagen verlengt Thomann het recht om terug te sturen, maar retourkosten zelf betalen (of 15 EUR flatfee)

Deze policy zou al een hele tijd gelden.
Raar, ik heb toch pas spullen gratis teruggestuurd die tegen de 30 dagen aanliepen. Nou ja, zal wel...

Dus niks nieuws onder de zon.
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1909
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door CaptainSlow »

Sjtevel 1984 schreef: 31 mei 2019, 14:25 Tja, ik heb ook eens gehoord dat iemand een gitaar (een esp arrow van dik 2k€) had besteld voor een optreden en deze schaamteloos na dat optreden had geretourneerd. Daar kan ik echt boos om worden. :nono:
Ik heb eens een tijdje met een verkoper van Keymusic staan praten. Die hebben vanalles al meegemaakt wat retour kwam.
Dure microfoons die "getest" worden gedurende een opname van een cd. En ook fraai is het bestellen van iets, terugsturen, verschijnt een paar dagen later als b-stock op de website en dan een maatje dat item laten kopen met b-stock korting.

Nou, dat moet vast met een lekker gevoel spelen. :?
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1909
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door CaptainSlow »

strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door badastronaut »

Erg jammer. Er blijft zo geen muziek winkel meer over :(
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door basloze fret »

ja, jammer. Hopelijk betekent het niet het einde van de andere Keymusic winkels.
Tsja, we doen er allemaal aan mee door zoveel online te bestellen. Geldt niet alleen voor muziekwinkels.
Gebruikersavatar
Venderwel
Berichten: 251
Lid geworden op: 10 mar 2019, 09:55

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door Venderwel »

En toch vind ik het te makkelijk om de onlineverkoop als enige schuldige aan te wijzen. Goede fysieke winkels hebben nog steeds bestaansrecht, tegenwoordig weer meer als dat wel geweest is. Maar ja je zult dan wel iets moeten doen en moeten ondernemen, niet afwachten. En ja je zult ook een goede onlineshop moeten hebben.
Ik zal niet zeggen dat dat hier allemaal niet gebeurd is hoor, ik ken de mensen niet, ken de winkel niet. Het kan zijn dat ondanks alle pogingen het toch gedoemd is om te mislukken.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door Rieno »

Denk dat ze hier toch wel teveel in dezelfde hoek zaten als de online winkels; veel aanbod, weinig bijzonders, groot inkopen en zo klein mogelijke prijzen en dat alles als hoofdinkomen. Dat is precies hoe een online winkel het ook doet, maar dan zonder pand en personeel (ok, anders, maar stukken goedkoper).

Je ziet steeds meer de hang naar ambachtelijke winkels, met persoonlijke aandacht en bijzondere producten. Die winkels blijven bestaan naast de dozenschuivers.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door Pedullist »

Maar persoonlijke aandacht, bijzondere producten EN vandaag meenemen gaat niet, weten we uit de historie. Ik heb bij de ouderwetse muziekinstrumentenwinkels vrij vaak meer dan 6 maanden gewacht op bladmuziek, bepaalde type snaren, of gewoon nooit gekregen wat ik hebben wilde. Misschien was het vroeger anders, toen er geen internet was, en je geen idee had. Dan ging je naar huis met de spullen die werden aangeboden (een BC Rich in geval van Staffhorst Paardenveld, met Rotosound snaren?) en dan deed je het er maar mee. Nu zou ik dat niet meer kunnen.

De persoonlijke aandacht en kennis van zaken in dit soort winkels vond ik ook niet altijd even best. Ze leken hun in de zaak aanwezige vriendjes interessanter te vinden dan klanten, wisten niet van het bestaan af van bepaalde apparatuur, lulden vaak maar wat aan ('je moet de attack van de compressor altijd op 0 zetten, en de release wijdopen' hoorde ik eens zo'n medewerker zeggen).

Ik ben zonder schaamte bij Thomann en Bax gaan bestellen, omdat ik vond dat alle zaken in Utrecht het er zelf naar gemaakt hadden. Geen gelul, morgen in huis. En ook producten die 20 jaar geleden de Nederlandse grenzen niet hadden bereikt. Mooie tijden.
Plaats reactie