Dingwalls

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Re: Dingwalls

Bericht door Nieltse »

ja, echt kwijlmateriaal he!

@Joreeeen heeft er 1, maar das ook de enige op dit forum volgens mij :D
:facepalm:
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Dingwalls

Bericht door BassAgent »

Ik heb mijn Combustion al een tijdje (eigenlijk hetzelfde ding als een NG), wat wil je weten? :)

Overigens ga ik straks Rob van der Loo (van Epica en de mede-ontwerper van de D-Bird) interviewen. Zin an.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Re: Dingwalls

Bericht door Nieltse »

Das waar!
oh, vet hoor, komt er een video of is het een redactie-interview?
:facepalm:
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Re: Dingwalls

Bericht door rsint »

HaveBlue schreef: 03 jun 2019, 09:38
Nieltse schreef: 24 mei 2019, 12:52 ff serieus
men vakantiegeld BRAND in mijn handen :facepalm: :lol:

https://www.bassbuddha.com/product/ding ... -5-string/
Kak, ik heb altijd gezegd dat ik alleen nog warm zou worden van een Lee Sklar signature. Maar dit geeft mij een duidelijk waarneembare 'tingly sensation in the gentlemens area' :worship:

Edit: ik probeer zo min mogelijk vooringenomen te zijn jegens 'Made in China' maar het 'voelt' gewoon niet hetzelfde als bijvoorbeeld een Sadowsky Metro die 'Made in Japan' is. Iemand hier met een mening en meerdere weken/maanden hands-on ervaring met een NG?
Combustion's zijn ook made in China. Overigens worden ze in Canada bij Dingwall allemaal nog nagekeken en afgesteld. Ze spelen echt perfect. De pots zijn stevig, de jack is stevig, de frets zijn perfect en glad aan de zijkant, de actie is belachelijk laag te zetten en de intonatie is spot on. Simpelweg net zo goed en beduidend lichter dan de Amerikaanse Fender Jazz deluxe die ik heb.
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Re: Dingwalls

Bericht door HaveBlue »

BassAgent schreef: 03 jun 2019, 14:37 wat wil je weten? :)
Ik vind ~2K€ voor een 'Made in PRC'-instrument een hoop geld. Is 'ie de centen wat jou betreft waard? Een echt alternatief v.w.b. fanned frets ken ik voor dat geld niet.
rsint schreef: 03 jun 2019, 16:10 Combustion's zijn ook made in China. Overigens worden ze in Canada bij Dingwall allemaal nog nagekeken en afgesteld. Ze spelen echt perfect.
Ik spendeer een groot deel van mijn werktijd in China en Japan. En heb door de tijd die ik er de door de jaren heen heb doorgebracht een (subjectief) beeld opgebouwd. Chinezen: winstgedreven en opportunistisch. Japanners: risicomijdend, consensus-zoekend en perfectionistisch. Anders gezegd: los van het feit dat ik er één vast wil houden voordat ik koop denk ik dat wanneer de NG en Combustions 'Made in Japan' waren geweest ik toch ongezien had durven kopen. Maar je weet het mooi in woorden te vatten rsint. En iemand met een Hellborg amp kan het simpelweg niet bij het verkeerde eind hebben natuurlijk :lol: :wink:
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Dingwalls

Bericht door BassAgent »

Het is inderdaad een hoop geld, maar de PLEK-afwerking en überhaupt de afstelling/afwerking in Canada helpt echt enorm. Het is écht een heel goed instrument.

@Nieltse: Een podcast!
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13378
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Dingwalls

Bericht door LeftyJ »

HaveBlue schreef: 03 jun 2019, 21:12 Een echt alternatief v.w.b. fanned frets ken ik voor dat geld niet.
Ibanez, LTD.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Dingwalls

Bericht door BassAgent »

Maar is de fanning van die merken niet minder "wijd" dan bij Dingwall?
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Re: Dingwalls

Bericht door Nieltse »

BassAgent schreef: 03 jun 2019, 21:37 Het is inderdaad een hoop geld, maar de PLEK-afwerking en überhaupt de afstelling/afwerking in Canada helpt echt enorm. Het is écht een heel goed instrument.

@Nieltse: Een podcast!
Linkie dan he, hiero!
:facepalm:
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Dingwalls

Bericht door BassAgent »

Soooooowieso.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22568
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Dingwalls

Bericht door wombatboter »

Toch een kanttekening van mij : ik heb enkele weken een Dingwall in huis gehad en heb toen ook de "kritiek" gegeven dat ik de bas onoverzichtelijk bleef vinden in het hogere register en dat bvb akkoorden spelen daar niet echt simpel was...
Voor de rest had ik geen problemen met de fanned frets (eigenlijk valt je linkerhand heel natuurlijk op de gewenste plaats in de lagere regionen) en vond ik de bas bvb voor plectrum-stijl echt een straffe performer met een geweldige E-snaar maar het hoog vond ik toch wat problematisch imo.
Laatst gewijzigd door wombatboter op 04 jun 2019, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Dingwalls

Bericht door BassAgent »

Jep, mee eens! Ik speel het liefst geen decimen in de hoogte, al heb ik met Tyranni Flock wel 1 nummer bedacht waar ik dat wel wil doen. Met name mineur decimen zijn echt wel een dingetje maar na een paar keer kan ik het wel spelen.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Re: Dingwalls

Bericht door HaveBlue »

LeftyJ schreef: 03 jun 2019, 22:55 Ibanez, LTD.
Cort heeft er één en voor ruim minder dan 10% van wat je betaalt voor een Combustion Dingwall heb je al een fanned fret budgetbasje. Maar hoewel ik de eerste echt slechte Ibanez nog moet tegenkomen zijn het wel degelijk instrumenten voor een ander budget. En de 37" mensuur van de B lijkt voorbehouden aan Dingwall of een verdwaald boutique instrument.
BassAgent schreef: 03 jun 2019, 22:57 Maar is de fanning van die merken niet minder "wijd" dan bij Dingwall?
Precies dat!
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13378
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Dingwalls

Bericht door LeftyJ »

BassAgent schreef: 03 jun 2019, 22:57 Maar is de fanning van die merken niet minder "wijd" dan bij Dingwall?
Ja. De LTD B-1005SE heeft wel een 37" B, maar de G is 34". En qua prijs doet ie niet echt onder voor een Combustion. De Ibanez en Cort zijn minder wijd gespreid.
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Re: Dingwalls

Bericht door rsint »

Inmiddels ook een echte el cheapo variant te krijgen https://www.gear4music.nl/nl/Gitaar-and ... qwQAvD_BwE
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Plaats reactie