naar welk concert ga jij?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
ritz
Berichten: 6070
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:26

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door ritz »

Spaghettihout schreef: 12 jun 2019, 14:20
ritz schreef: 08 jun 2019, 19:08 Hellborg gisteren in Olof's Amsterdam. Volwassen sound in die Warwick!

Baas! En helemaal voor jezelf gehouden he?

Nee hoor, netjes aangekondigd op 4 mei 2019 in dit zelfde topic:

ritz schreef: 04 mei 2019, 16:41 Gilad Hekselman band 24 mei 2019 Den Haag.

https://projazz.nl/evenement/gilad-heks ... peroctave/

Jonas Hellborg en Ida Nielsen & The Funkbots 7 juni 2019 Amsterdam.

https://redlightjazz.com/programma/vrijdag-7-juni/
Overigens wel een fenomeen die Hellborg. Duurde slechts een uurtje maar wel top.
Hier nog een 'ouwetje' van hem (overigens niet representatief voor het optreden afgelopen vrijdag aangezien een totaal andere bas en heel andere tijd):

Visaton Atlas DSM MK II
Sphinx Project Fourteen & Project Four

https://www.funkblog.nl/dj-ritz/
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Spaghettihout »

Was maar ff geinen, ik heb heel veel bewondering voor de man en wat hij allemaal speelt, echt knap als je het mij vraagt..
Onnoblom
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2019, 13:08

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Onnoblom »

heb Jonas ooit in Amstelveen gehad met Mattias Eklundh .. toen deed ik daar boekingen .. met het Art Metal Trio .. echt briljante man Full art metal album _ https://www.youtube.com/watch?v=34O37svZFZk
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14280
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door gilles »

Tool was best wel heel erg oké
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13376
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door LeftyJ »

Ik begreep ook zoiets van een maat van me. Die was gisteravond helemaal lyrisch op Whatsapp. Had er ook wel bij willen zijn! Die trekken elke keer 11 jaar uit om een nieuw album te maken, dus de volgende keer zal wel ergens in 2030 worden :facepalm:
Gebruikersavatar
Venderwel
Berichten: 251
Lid geworden op: 10 mar 2019, 09:55

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Venderwel »

LeftyJ schreef: 19 jun 2019, 08:09 Ik begreep ook zoiets van een maat van me. Die was gisteravond helemaal lyrisch op Whatsapp. Had er ook wel bij willen zijn! Die trekken elke keer 11 jaar uit om een nieuw album te maken, dus de volgende keer zal wel ergens in 2030 worden :facepalm:
Kun je vast sparen! :dance:
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door BassAgent »

Ik was iets minder lyrisch. Het was wel goed, maar niet veel meer dan dat IMO: ik vond het, zeker voor een band als Tool, een beetje gewoontjes. Goeie band, dikke songs, maar geen show die ik nog lang zal onthouden. Enorm lang stemmen tussen nummers door, en gewoon nummertje na nummertje spelen met wat visuals erbij. Misschien waren mijn verwachtingen te hoog, maar ik vond A Perfect Circle stiekem leuker :oops:
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
ElBasstardo
Berichten: 715
Lid geworden op: 05 jan 2006, 14:45

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door ElBasstardo »

Ik was toch dik onder de indruk van TOOL. Maar misschien iets te bevooroordeeld... Hidde, vond je zijn G-snaar ook weird klinken? Alsof hij er 0,35 op had liggen ofzo. Voor de rest superstrak en ja, geen show idd van de mannen zelf, maar dat wist je toen je de kaartjes kocht.
Keep up the low tunes...

Grtz,
ElBasstardo


VANHOUdT | RockNRollWhisky | CUDA

TE KOOP: THON EFFECTCASE M
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14280
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door gilles »

ElBasstardo schreef: 19 jun 2019, 09:27 Ik was toch dik onder de indruk van TOOL. Maar misschien iets te bevooroordeeld... Voor de rest superstrak en ja, geen show idd van de mannen zelf, maar dat wist je toen je de kaartjes kocht.
Dito alhier. Zwaar onder de indruk. Dat je dit soort muziek in de studio in elkaar kan sleutelen, dat snap ik. Beetje knippen, beetje plakken. Maar het live zo rete-strak neerzetten... Petje af!
Inderdaad geen showelement van de mannen zelf. Geen contact met het publiek (Amsterdam! was het enige dat het publiek ingeroepen werd meen ik). De muziek spreekt voor zich, en de visuele effecten vond ik toch ook wel zeer tof.
Het voorprogramma vond ik compleet kut trouwens
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door BassAgent »

ElBasstardo schreef: 19 jun 2019, 09:27 Ik was toch dik onder de indruk van TOOL. Maar misschien iets te bevooroordeeld... Hidde, vond je zijn G-snaar ook weird klinken? Alsof hij er 0,35 op had liggen ofzo. Voor de rest superstrak en ja, geen show idd van de mannen zelf, maar dat wist je toen je de kaartjes kocht.
Dat had ik ook niet verwacht, want dat is Tool inderdaad niet. Maar ik had dan wel iets speciaals verwacht ofzo. En ja, z'n bas klonk weird maar dat doet-ie al 20 jaar :mrgreen:
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23284
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door rich13 »

Chancellor is gewoon een gitarist met te dikke snaren.

Ik had een kaartje maar heb m verkocht. En vooralsnog geen spijt.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door wombatboter »

Wat ik me soms afvraag : heeft het belang dat hij op een Wal speelt of zou hij evengoed op een andere bas kunnen spelen (bvb een Stingray) en die door die keten van effecten jagen ?
Zouden de fans de blinddoekfans durven aangaan ?
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14280
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door gilles »

Eén nummer speelde hij op een MusicMan - ik kon niet goed zien of het een Sabre was of een Stingray met 2 humbuckers. Hier klonk de bas wel wat “donkerder”.
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door BassAgent »

Het was een Stingray met 2 humbuckers, dat klonk wel een beetje anders, maar ik denk dat het ding ook zo was ingesteld.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Venderwel
Berichten: 251
Lid geworden op: 10 mar 2019, 09:55

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Venderwel »

Gisteravond naar Mark Knopfler geweest, toch een guitarhero uit mijn jeugd. Goed? Steengoed! En toch had ik het eerste deel zoiets van.....wat doe ik hier? Ten eerste een zit concert, met niet de beste plekken (ook niet de slechtste hoor). Maar gewoon saai....via setlist.fm was al duidelijk op te maken welke nummers er gespeeld gingen worden, dat is namelijk elk concert nagenoeg hetzelfde. En na een paar redelijke nummers kwam het oeeeeersaaie Romeo&Juliet en daarna werd het tot Your latest Trick niet veel beter.
Nogmaals muzikaal prima en uitstekend hoor, maar gewoon saai. On Every Street is dan nog wel weer een favorietje hier en daarna kwam er eindelijk wat meer (Dire Straits) tempo in.


Blij dat ik geweest ben en dat ik hem eindelijk een keer gezien heb (wachten op een Dire Straits reünie wou ik maar niet langer doen). Maar de volgende keer weer? Neuh, dat niet.
Plaats reactie