GAS voor de Contrabas ( Centraal Contrabas-topic )

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Haico

Re: Quintin Berry

Bericht door Haico »

ritz schreef: 15 feb 2019, 20:17 Ik weet niet of deze hier ook kan (aangezien elektrisch). Naar mijn idee echter wel prettig gespeeld en een heel andere kant van Berry.


...dat 'ie hem niet ondersteboven houdt?!?! :shock:
Gebruikersavatar
ritz
Berichten: 6070
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:26

Re: GAS voor de Contrabas ( Centraal Contrabas-topic )

Bericht door ritz »

:lol:
Visaton Atlas DSM MK II
Sphinx Project Fourteen & Project Four

https://www.funkblog.nl/dj-ritz/
Gebruikersavatar
fabian
Berichten: 877
Lid geworden op: 02 nov 2004, 10:38

Re: pu's

Bericht door fabian »

Wiro schreef: 21 mar 2019, 13:44 Ken je dit filmpje?

Hee super dit! hier heb ik wat aan! mijn dank is groot :)
dyslectisch
Gebruikersavatar
fabian
Berichten: 877
Lid geworden op: 02 nov 2004, 10:38

Re: GAS voor de Contrabas ( Centraal Contrabas-topic )

Bericht door fabian »

Nou nog maar een vraagje dan. Hoe lastig is het om zelf een brug op je contra te zetten?
dyslectisch
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7896
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: GAS voor de Contrabas ( Centraal Contrabas-topic )

Bericht door BassKees »

Zolang de stapel niet omvalt als je de snaarspanning eraf haalt is het geen probleem. De kans dat de stapel omvalt is volgens mij wel aanzienlijk.
Wat is het probleem met de kam op je contrabas?
EDIT: Er staat ook in de tekst dat hij moet worden aangepast aan je bas. De welving van je bovenblad moet in de voet van de kam worden gesneden. Geen probleem als je er ervaring mee hebt.
Gebruikersavatar
fabian
Berichten: 877
Lid geworden op: 02 nov 2004, 10:38

Re: GAS voor de Contrabas ( Centraal Contrabas-topic )

Bericht door fabian »

Opzich is er niks met de Kam die ik nu heb. Ik wil er een nieuw element op zetten waarvoor de kam er af moet. En daarom dacht ik, als hij er toch af is zou ik er ook een nieuwe kam op kunnen zetten. Het verstelbare van deze kam lijkt me handig.
dyslectisch
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

kam onderhoud en stapel positioneren

Bericht door Wiro »

Een verstelbare kam gaat een ietwat ten koste van je geluid maar kan inderdaad handig zijn.


Beetje achtergrondinfo is altijd nuttig:
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: kam onderhoud en stapel positioneren

Bericht door basloze fret »

Wiro schreef: 18 jun 2019, 16:20 Een verstelbare kam gaat een ietwat ten koste van je geluid maar kan inderdaad handig zijn.
Ik heb hier een aantal contrabasbouwers naar gevraagd en die vertelden mij dat het nauwelijks of geen verschil uitmaakt.....
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

Re: GAS voor de Contrabas ( Centraal Contrabas-topic )

Bericht door Wiro »

Zo goed uitgelegd, in beeld gebracht en meesterlijk netjes gespeeld. Heel nuttig om eens door te akkeren:
Gebruikersavatar
fabian
Berichten: 877
Lid geworden op: 02 nov 2004, 10:38

Re: GAS voor de Contrabas ( Centraal Contrabas-topic )

Bericht door fabian »

Wat allemaal begon als een nachtmerrie eindigt nou toch in iets moois. Een paar weken geleden viel 10 minuten voor het optreden op een bruiloft mijn contrabas van het podium. Eigen schuld. Te vluchtig weg gezet in de houder waar hij kennelijk niet goed in stond. hij viel head first naar beneden met als gevolg dat de toets los gekomen is en er een scheur in de hals zat. Wonder boven wonder had ik binnen 15 minuten een andere contrabas kunnen lenen van een bevriende bassist (gelukkig speelde we in onze thuis stad Tiel) en kon het optreden toch doorgaan. Omdat deze bas dusdanig goedkoop was (thomann instap model van €600,-), is het niet de moeite om deze te repareren.

Met als gevolg dat ik morgen mijn nieuwe contrabas ga ophalen. Massief voorblad van sparrenhout en een mooie ebben toets en meteen uitgerust me shadow nanoflex element . en een dus danige upgrade dat ik in de winkel mezelf iig al verbaasd deed staan over wat ik ineens allemaal wel kon spelen op deze bas....
dyslectisch
jeice188
Berichten: 98
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:26

Re: GAS voor de Contrabas ( Centraal Contrabas-topic )

Bericht door jeice188 »

Je hebt me iig overtuigd om geen thomann bas te kopen haha.

Sinds kort ben ik ook trotse eigenaar van een geleende contrabas. Mijn buren kunnen mijn contrabas spel alleen niet altijd erg waarderen. Zal wellicht ook met het tijdstip te maken hebben dat ik vaak oefen. Wat raden jullie qua demping aan? Ik zag op thomann al wat dempers voorbij komen met wisselende reviews.
Gear: Yamaha Attitude LTD 2, Warwick infinity NT4 , ESP-LTD Fretless Vintage-214
Trace Elliot AH-500-7, 1048H 4 X 10”, 1518 1 X 15"
Gebruikersavatar
jorren
moderator
Berichten: 2582
Lid geworden op: 20 jan 2015, 19:48

Re: GAS voor de Contrabas ( Centraal Contrabas-topic )

Bericht door jorren »

Zijn er mensen(of personen die zich anders identificeren :wink: ) die toevallig wat verstand hebben van contrabassen en de prijzen daarvan? Graag PB!
Morris SG bass 30”
Squier FSR (Late 50s) Precision
BassAgent schreef: 13 apr 2020, 10:21 Ik zag dat goedkopebassenfetisjist Jorren (bedoel ik niet vervelend trouwens) erop had geboden.
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 22945
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Re: GAS voor de Contrabas ( Centraal Contrabas-topic )

Bericht door Angelo »

Waf waf 😂
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

Contrabas prijzen

Bericht door Wiro »

Hier vind je een aardige dwarsdoorsnede van wat er zoal aan gebruikt spul te koop is:
https://geba-online.de/katalogsuche_qui ... esse-Biete
Plaats reactie