Het kleine grote Sire hoekje

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22640
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door wombatboter »

Bedankt voor de review..heb nog geen reactie van Andertons gekregen dus de annulatie is nog niet aan de orde.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
krontjong
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jun 2019, 19:58

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door krontjong »

Hallo allemaal!

Ik denk dat ik zo'n beetje de enige ben die niet erg positief is over de sire bassen. Een vriend van mij had er eentje gekocht en was, zoals bijna iedereen, ook zeer enthousiast. Hij speelde vorige week op een jamsessie en ik besloot even te gaan kijken. De klank was zeer ok. Hij heeft de V7 swamp ash vintage 4 gekocht. Ik kreeg 'm in mn handen en speelde een aantal liedjes mee. Het eerste wat mij opviel was dat de afstand snaren tussen de snaren en de pickups best groot was. Ik vind het zelf heerlijk spelen met weinig ruimte tussen de snaren en pickup, dus hier had ik gewoon moeite mee. Verder voelde het gewoon niet goed aan. Ik was op een 1 of andere manier gedesoriënteerd of zo... Er kwam niet uit mn vingers wat mn hoofd graag wilde. Heel vaag vond ik het. M'n vingers schoten ook een paar keer van de G-snaar af, iets wat ik ook nooit eerder heb meegemaakt.

Ik heb zelf 15 jaar lang voornamelijk, met volle tevredenheid overigens, op jazzbassen gespeeld. Daarna 6 jaar helemaal geen instrument aangeraakt en nu sinds 1,5 jaar weer flink aan het spelen op mn precision bass. Dat is natuurlijk wel een wereld van verschil in vergelijking tot jazzbassen, maar toch. Ik had niet die klik waar ik misschien wel op had gehoopt.

Misschien was het verwachtingspatroon te hoog, omdat ik nog vrijwel niemand heb kunnen betrappen op echte minpunten. Het zal ook een kwestie van wennen zijn, maar dit was gewoon mijn eigen eerste indruk. Als de bas goed is afgesteld zal het waarschijnlijk een heel stuk beter zijn. Hij gaat 'm eerdaags bij Piet Visser langs brengen om 'm helemaal af te laten stellen, dus ik ben wel erg benieuwd hoe 'ie aanvoelt en speelt als 'ie 'm terug krijgt.

Ik heb deze basjes al een half jaar op het oog, maar was nu toch best wat teleurgesteld. Overigens heb ik het nu alleen over de bespeelbaarheid hoor. Al die EQ mogelijkheden vond ik sowieso ff te veel van het goede, maar dat is gewoon een kwestie van smaak denk ik. Ik hou van eenvoud haha.

Tot zo ver mijn 2 centjes. 8)
tetris: "Het wachten is weer op die lange..."
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Rieno »

Dit klinkt idd als een voor jou verkeerde afstelling, dus dat zegt maar weinig over de kwaliteit van de bas zelf :)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22640
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door wombatboter »

Er zijn meer dan waarschijnlijk idd wel "minpunten" bij Sire..
Ik blijf de eq overdadig vinden en bij die M-serie die ik een paar maanden geleden gekocht had vond ik het echt hallucinant dat je de hoge noten gewoon niet kon bereiken (qua hiaat in het concept kan dat toch tellen). Zelf vind ik de headstock ook niet echt super maar als het "matching" is verzoent me dat wat meer met het design.
Ik vermoed ook dat de bas die ik ambieer vrij "steriel" zal klinken maar ik heb daar momenteel wat behoefte aan (ik heb al een pak filmpjes achter de kiezen en over het algemeen bevallen die me van klank).
Zeker de second generation lijkt me nog wat "puntiger" qua klank en ik ben benieuwd naar de feel van de neck.
Eigenlijk zou ik ook kunnen verder prutsen op mijn Wood&Tronics bas die ook in dat straatje zit qua klank maar ik heb ook gewoon zin in iets nieuws om mijn gedachten wat te verzetten en voor die prijs kan ik best een risico nemen..
Als het meevalt zou ik zelfs nog een vijfsnarige Burgundy Mist V7 bestellen maar eerst zien wat deze zegt..
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2899
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Spaghettihout »

@krontjong Waarschijnlijk zou je dat probleem niet hebben met de P7, ik denk dat het meer de gewenning is van de precision neck. Maar zoals vaker gezegd; zoveel mensen, zoveel wensen en er is nog nooit een kok gevonden die koken kan naar alle monden :jaaaaa:
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4275
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Brinkmeister »

Spaghettihout schreef: 17 jul 2019, 13:25 @krontjong Waarschijnlijk zou je dat probleem niet hebben met de P7, ik denk dat het meer de gewenning is van de precision neck. Maar zoals vaker gezegd; zoveel mensen, zoveel wensen en er is nog nooit een kok gevonden die koken kan naar alle monden :jaaaaa:
Dan is het wel weer knap dat jij kan koken naar niemands mond... :mrgreen:
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2899
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Spaghettihout »

Brinkmeister schreef: 17 jul 2019, 13:46
Spaghettihout schreef: 17 jul 2019, 13:25 @krontjong Waarschijnlijk zou je dat probleem niet hebben met de P7, ik denk dat het meer de gewenning is van de precision neck. Maar zoals vaker gezegd; zoveel mensen, zoveel wensen en er is nog nooit een kok gevonden die koken kan naar alle monden :jaaaaa:
Dan is het wel weer knap dat jij kan koken naar niemands mond... :mrgreen:
Op dit moment is dat heel erg waar.... :finger:
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4275
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Brinkmeister »

Spaghettihout schreef: 17 jul 2019, 14:27
Brinkmeister schreef: 17 jul 2019, 13:46

Dan is het wel weer knap dat jij kan koken naar niemands mond... :mrgreen:
Op dit moment is dat heel erg waar.... :finger:
Is niet erg hoor, heeft mijn vrouw al jáááááááren.
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door JohnBoy »

Wat doet die eigenlijk wėl (behalve lawaai maken)?
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4275
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Brinkmeister »

JohnBoy schreef: 17 jul 2019, 17:55 Wat doet die eigenlijk wėl (behalve lawaai maken)?
De lijst is eindeloos, maar niet geschikt voor kinderen.
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22640
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door wombatboter »

Ik heb ondertussen reactie gekregen van Andertons waarbij ze welwillend mijn bestelling annuleren...ga eens rondkijken waar ik nu ga bestellen (hoop andere dingen ook aan mijn hoofd).
Handig dat hij bvb ook bij Thomann ter beschikking staat.
Merci al voor alle tips en reacties !
what fools these mortals be
Asat77
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 jan 2014, 18:13

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Asat77 »

Gisteren kwam mijn V7 5 strings alder Lake Placid Blue (2nd gen) bas binnen. Hij zag er prachtig uit, speelde bijna vanzelf zo licht speelde hij, de bas klonk prachtig met een heldere, sprankelende sound, de b snaar klonk ook goed en lag strak op de bas, de snaren lagen vrij dicht op elkaar. De body van de bas heeft een iets ander model dan mijn andere bassen waardoor het gewicht anders is verdeeld. Ondanks dat deze bas 5 kg woog (1 kg minder dan de V7 5 1st generation) drukte hij te zwaar op mijn linker schouder en was de speelpositie voor mij niet optimaal (de bas nek zakte telkens rechter terwijl ik 'm iets schuiner wilde hebben hangen voor mijn speelcomfort). Ook kreeg ik last van een zwaar gevoel in mijn linker hand tijdens het spelen naast die schouderpijn. Dus de bas heb ik maar weer geretourneerd ondanks dat ie verder echt perfect was. Heel jammer.
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2899
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Spaghettihout »

Asat77 schreef: 19 jul 2019, 06:54 Gisteren kwam mijn V7 5 strings alder Lake Placid Blue (2nd gen) bas binnen. Hij zag er prachtig uit, speelde bijna vanzelf zo licht speelde hij, de bas klonk prachtig met een heldere, sprankelende sound, de b snaar klonk ook goed en lag strak op de bas, de snaren lagen vrij dicht op elkaar. De body van de bas heeft een iets ander model dan mijn andere bassen waardoor het gewicht anders is verdeeld. Ondanks dat deze bas 5 kg woog (1 kg minder dan de V7 5 1st generation) drukte hij te zwaar op mijn linker schouder en was de speelpositie voor mij niet optimaal (de bas nek zakte telkens rechter terwijl ik 'm iets schuiner wilde hebben hangen voor mijn speelcomfort). Ook kreeg ik last van een zwaar gevoel in mijn linker hand tijdens het spelen naast die schouderpijn. Dus de bas heb ik maar weer geretourneerd ondanks dat ie verder echt perfect was. Heel jammer.
Zonde zeg, toch terug moeten terwijl je er zo tevreden over bent.....
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22640
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door wombatboter »

Ik wou eigenlijk die viersnarige groene V7 kopen zoals ik hier al had bericht maar de plannen veranderden..
Deze middag nieuwe en betere snaren gezet op mijn Wood&Tronics en de klank kwam zo dichtbij die van een straffe Miller jazz bas dat ik in dezelfde vijver zat.
Ik wil wel graag een vijfsnarige omdat ik er vandaag twee verkocht heb die me niet genoeg bevielen en dus heb ik de V7 Burgundy Mist 2nd generation besteld bij Thomann...
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Longshadow79
Berichten: 428
Lid geworden op: 27 jun 2010, 00:29

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Longshadow79 »

Ik heb vandaag de viersnarige versie thuis gekregen, een V7 2nd gen Burgundy Mist. Hals ligt heerlijk in de hand bas ziet er keurig uit. Maar de frets zijn niet overal even recht afgesneden: kan ik dat verwachten van deze basigtaar? Of verwacht ik dan teveel? Ook klinkt de E-snaar erg metalig: als ik mijn vinger op de topkam leg is dat metalige geluid weg...hij zou wel afgesteld zijn volgens de website. Al met al niet een heel goed gevoel aan overgehouden, of zijn dit kleine dingetjes?
Plaats reactie