G&L L2500

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Spectorbass

Bericht door Spectorbass »

Mee eens. Het is een forum en geen hangplek voor hooligans. Of begin ik nou zelf :? iig, laten we het vooral gezellig houden. Het is toch fantastisch om als bassisten onder elkaar ervaringen en bevindingen uit te wisselen? Vind ik wel..... :jam:
*Pieter*

Bericht door *Pieter* »

Tis al weer goed :no: :yes:
4$

Bericht door 4$ »

Vandaag heb ik in een muziekwinkel de G&L tribute L-2500(plaatje) vergeleken met de Fender Deluxe JazzBass24 V.(plaatje) Beide zijn Koreanen en vallen bij mij in positeve zin op qua looks. Afwerking van beide was uitstekend. Maar qua geluidsmogelijkheden en bespeelbaarheid moest de toch €300 duurdere Fender het afleggen tegen de Tribute. De Tribute is zeer veelzijdig in zowel aktieve als passieve schakeling.(nooit gedacht dat ik ooit zou zeggen dat mijn voorkeur zou uitgaan naar passief zoals in dit geval) Enige minpuntje was dat de tonepots ietsje kraakte. Maar de Fender viel me echt tegen. Met geen mogelijkheid kreeg hier de beroemde jazzknor uit. De aktieve toonregeling deed welliswaar goedzijn werk maar echt blij werd ik nooit van zijn geluid. Controls voelden kitscherig aan.(slecht materiaal)

Ik mis bij de G&L wel een goede duimsteun(normaliter de pickup) omdat de PU's vrij vlak zijn. Kan ik de PU's iets hoger zetten?......wat voor gevolgen heeft dit op het geluid? Kunnen de G&L bezitters hier op het forum me daarvoor van tips voorzien? (en kom niet met een aparte duimsteun want ik ga een mooi stuk hout niet verneuken met duimsteunen, kappen, pickguards enz....)
Ik ben een buitengewoon beperkt bassist, maar in mijn beperkingen ben ik wel heel goed!

Chowny SWB-1 TB passive
YAMAHA BB425X(te koop)
CORT GB75(te koop)
Plexibass
TC Electronic BG250-208
TC Electronic RS112
Phyrexian

Bericht door Phyrexian »

Op mijn L-2000 staan de pickups hoog genoeg om als duimsteun te gebruiken. Je kan ze hoger draaien uiteraard maar je bas kan hierdoor luider klinken. Gezien die MFD pickups al héél erg heet zijn, kan't zijn dat de bas TE luid wordt en je preamp (van de bas) overstuurd wordt. Maar gewoon proberen zou'k zeggen.

Toch WEERAL leuk om te lezen dat een G&L beter klinkt dan een duurdere bas van een 'groter' merk.
Kroost [Graphic and Web Design] | Last.fm

G&L LB-100 | versterkerloos | Trace Elliot 1084
Boss TU-2 | Fulltone Bassdrive
Peavey Microbass
Equalizer

Bericht door Equalizer »

Eens met Phyrexian, die dingen hebben een enorme output. Het bovenste randje (waar de schroefjes in zitten) van het halselement steekt bij mijn L-2000 USA een millimeter of drie uit. Was even wennen, ik vind het nu goed te doen.
Mepelsteeltje

Re: G&L L2500

Bericht door Mepelsteeltje »

Mag ik hier, na ruim 14 jaar, even heel hard om lachen!

Maar nu serieus: hoe moet ik de sound van zo'n G&L zien ten opzichte van een Jazz Bass (heb ik al) en een Stingray (heb ik ook al)? Ik zoek voor een aankomend project een vijfsnaar. Ik had ooit een Lakland Skyline, mooi ding, dikke sound en toen kwam de crisis... Nu doe ik de lage B met een Marcus Miller M7. Da's op zich wel oké maar ik mis er iets in, iets ongrijpbaars. Maar misschien is het wel 'de hand van Leo'? Vandaar dus de vraag.
Take time and money out off the equasion of life
fusion

Re: G&L L2500

Bericht door fusion »

Ik heb een L2500 tribute. Ik heb hem nu ruim een 1/2 jaar. Ik moest er nogal aan wennen maar in de loop van tijd ben ik de bas en het geluid steeds meer gaan waarderen. standaard klinkt de bas als een echte rocker. Vooral in de 1e active stand. In de treble boost stand is hij naar mijn idee te fel in het hoog. Begeleiding op 2 elementen , een loopje op het hals (sound richting P bas) element om even lekker eruit te komen. En een bas solo op het brug element. klinken allemaal goed , zowel actief als passief.
Ik heb er wel wat aan geknutseld: Ik heb de parallel/ serie switch omgebouwd naar enkelspoel- serie spoel schakeling. Op het hals element de spoel het dichts bij de hals en het brug PU het dichts bij de brug. Dat geeft in enkel spoel bedrijf een heldere gedefinieerde klank, wat richting de jazzbas gaat. Door een beetje met de hoogte van de elementen te spelen, kom je aardig in de buurt van een jazzbas sound maar is nooit helemaal het zelfde .
Op youtube zijn wel wat filmpjes te vinden hoe de L2500 klinkt. Er is ook een goede website/forum waarop veel uitgelegd wordt over het tweaken van de electronica en aanpassen van de elementen schakelingen. Ik heb zelden zo'n uitgebreide website gezien waarop zoveel tweak voorbeelden te zien zijn: https://www.bassesbyleo.com/

Hope it helps, Jan
Greetz, Jan
Plaats reactie