...en?
Review: G&L SB-2 Tribute
- Spaghettihout
- pastaplank
Re: Review: G&L SB-2 Tribute
De G&L viel mij tegen. Was nummer 1 op mijn verlanglijst maar klonk te gefocust op laag, was zwaar en frets niet mooi afgewerkt. Ben uiteindelijk met een Fender mex P naar huis gegaan en die stond onderaan de verlanglijst.
- CaptainSlow
- CaptainTitanium
Ivan Carranza heeft de SB2 hier gereviewed. Leuke gast trouwens:
Link
Nou, die zal wel door de mix heenprikken vermoed ik zo.
Maar bij een solo vergelijk met de JB en JB2 vind ik de SB2 te eigengereid klinken. Ik neig meer naar de JB:
Link
Link
Nou, die zal wel door de mix heenprikken vermoed ik zo.
Maar bij een solo vergelijk met de JB en JB2 vind ik de SB2 te eigengereid klinken. Ik neig meer naar de JB:
Link
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel
De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
- Spaghettihout
- pastaplank
Welke heb je allemaal geprobeerd als ik zo vrij mag zijn?
Ben heel erg benieuwd naar de Mex P, SB-2, Squier 60's CV en een Jaguar P/J begint ook te borrelen tegenwoordig, zowel de Squier als de Fender... Ja, ik weet dat de SB-2 in dit rijtje een heel anders beestje is, maar ik heb al een P/J met Flats, wil er eigenlijk een dikke ronkmachine met rounds bij..
De HB RB zoals Erwin/Mach1 heeft is ook nog een grote optie trouwens....
Ik heb onversterkt gespeeld met de mustangs, sb2.
Verstekt met de g&l lb100, Sandberg electra, Fender preformer PJ, USA G&L lb100 en de mex P en Sterling HH.
Verstekt met de g&l lb100, Sandberg electra, Fender preformer PJ, USA G&L lb100 en de mex P en Sterling HH.
Als je een ronkmachine zoekt kan ik ook de Epiphone Thunderbird Vintage Pro aanraden. Klinkt heel vet en doordringend, wel een echt andere sound dan als je Fender gewend bent.Spaghettihout schreef: ↑16 mar 2020, 09:28Welke heb je allemaal geprobeerd als ik zo vrij mag zijn?
Ben heel erg benieuwd naar de Mex P, SB-2, Squier 60's CV en een Jaguar P/J begint ook te borrelen tegenwoordig, zowel de Squier als de Fender... Ja, ik weet dat de SB-2 in dit rijtje een heel anders beestje is, maar ik heb al een P/J met Flats, wil er eigenlijk een dikke ronkmachine met rounds bij..
Fender Cabronita is ook een dik klinkende met een net wat afwijkende sound. Maar heel bruikbaar in een band vond ik.
De HB ronkt ook vreselijk; ook veel boventonen waardoor hij heel open klinkt. En enorm veelzijdig met allemaal heel bruikbare sounds!
Een G&L zoals TS noemt heb ik niet geprobeerd, dus mijn toevoeging is compleet off topic...
1955 Fender Precisionbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass
2017 Godin RG-4 Passion
2022 Godin RG-4 Ultra
2010 Fender Bassman TV Duo Ten
2017 Godin RG-4 Passion
2022 Godin RG-4 Ultra
- Spaghettihout
- pastaplank
Maar....niet minder welkom, dank je voor je inzicht!Mach1 schreef: ↑17 mar 2020, 09:29Als je een ronkmachine zoekt kan ik ook de Epiphone Thunderbird Vintage Pro aanraden. Klinkt heel vet en doordringend, wel een echt andere sound dan als je Fender gewend bent.Spaghettihout schreef: ↑16 mar 2020, 09:28
Welke heb je allemaal geprobeerd als ik zo vrij mag zijn?
Fender Cabronita is ook een dik klinkende met een net wat afwijkende sound. Maar heel bruikbaar in een band vond ik.
De HB ronkt ook vreselijk; ook veel boventonen waardoor hij heel open klinkt. En enorm veelzijdig met allemaal heel bruikbare sounds!
Een G&L zoals TS noemt heb ik niet geprobeerd, dus mijn toevoeging is compleet off topic...![]()

1955 Fender Precisionbass
2017 Godin RG-4 Passion
2022 Godin RG-4 Ultra
2017 Godin RG-4 Passion
2022 Godin RG-4 Ultra
Vandaag voor het eerst de slagplaat van de G&L af gehad.
Een positief puntje:
+ Mighty Mite sealed potmeters. Tof! Dat is helegaar geen rommel. Geen omkijken naar.
Negatieve puntjes...
- Het is net een vogelnetje. Ik ga de kabeltjes wat korter maken.
- Geleidend verf maakt geen contact met de folie op de slagplaat. Los ik op met kopertape
Een positief puntje:
+ Mighty Mite sealed potmeters. Tof! Dat is helegaar geen rommel. Geen omkijken naar.
Negatieve puntjes...
- Het is net een vogelnetje. Ik ga de kabeltjes wat korter maken.
- Geleidend verf maakt geen contact met de folie op de slagplaat. Los ik op met kopertape
- Bertjefred
Dat is echt zooo typisch G&L, altijd echt een zooi van binnen! In de ASAT met die pre-amp en 2 elementen is het echt een chaos. Ikheb echt geen zin om eraan te beginnen. Wil nog eens single coil modus (laten) inbouwen, maar altijd als ik heb open heb gaat die snel weer dicht zonder iets te doen.