Review: Vintage V4 (precision kopie)

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Angelo
moderator

Re: Review: Vintage V4 (precision kopie)

Bericht door Angelo »

En anders wil Elco het wel doen ;-)
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Kaasbaas

Bericht door Kaasbaas »

ElcoHeijmans schreef: 17 mei 2020, 08:23 Balen van de truss rod. Maar is deze gebroken of is de schroef dol?
Vaak is een truss ros nog goed te repareren hoor.
Als het een dolle schroef is kan deze vervangen worden, er zijn diverse filmpjes op Youtube te vinden. Stewmac heeft een erg duidelijk filmpje gemaakt hierover en welk tooltje je nodig hebt.

Het is ff wat werk maar als je handig bent kom je echt heel ver.
Gebroken truss rod, misschien krijg je deze alsnog eruit en kan een nieuwe geplaatst worden zonder toets eraf te halen. Toets eraf halen kan ook dmv opwarmen van het fretboard dmv strijkijzer zodat de lijm zacht wordt en de toets los komt van de hals. Ook daar zijn genoeg filmpjes van te vinden.

Maar goed, daar moet je dan wel zin in hebben en of het het nog voor je waard is.
Toets zit er niet op. Is gewoon een maple hals.
Ik heb hem naar bassmatters gebracht. Hij heeft er flink wat tijd aan besteed en kwam tot de conclusie dat hij gebroken is ergens. Beyond repair. Maar bedankt voor je tips.
Fretjes laten ook los aan 1 kant. De bas heeft denk ik een probleem gehad met in zonlicht staan oid.

Ik had hem speciaal voor mijn indierock band en omdat die gestopt is heb ik de bas ook al anderhalf jaar niet echt aangeraakt. Dus ik lig er ook niet heel erg wakker van maar vind het wel zonde.
Basjes:
- Warwick Corvette $$ 5, Fender Player Serie Jazz, Vintage V4, Sadowsky MetroExpress J5, Ibanez TMB100
ElcoHeijmans
verherbouwingen

Bericht door ElcoHeijmans »

Kaasbaas schreef: 17 mei 2020, 09:58
ElcoHeijmans schreef: 17 mei 2020, 08:23 Balen van de truss rod. Maar is deze gebroken of is de schroef dol?
Vaak is een truss ros nog goed te repareren hoor.
Als het een dolle schroef is kan deze vervangen worden, er zijn diverse filmpjes op Youtube te vinden. Stewmac heeft een erg duidelijk filmpje gemaakt hierover en welk tooltje je nodig hebt.

Het is ff wat werk maar als je handig bent kom je echt heel ver.
Gebroken truss rod, misschien krijg je deze alsnog eruit en kan een nieuwe geplaatst worden zonder toets eraf te halen. Toets eraf halen kan ook dmv opwarmen van het fretboard dmv strijkijzer zodat de lijm zacht wordt en de toets los komt van de hals. Ook daar zijn genoeg filmpjes van te vinden.

Maar goed, daar moet je dan wel zin in hebben en of het het nog voor je waard is.
Ik heb hem naar bassmatters gebracht. Hij heeft er flink wat tijd aan besteed en kwam tot de conclusie dat hij gebroken is ergens. Beyond repair. Maar bedankt voor je tips.
Fretjes laten ook los aan 1 kant. De bas heeft denk ik een probleem gehad met in zonlicht staan oid.

Ik had hem speciaal voor mijn indierock band en omdat die gestopt is heb ik de bas ook al anderhalf jaar niet echt aangeraakt. Dus ik lig er ook niet heel erg wakker van maar vind het wel zonde.
Je kan evt een nieuwe hals erop zetten.
Nicolas guitars heeft een maple hals nieuw voor 70 Euro.
Tuners overzetten en heel misschien frets vlakken en je heb weer een prima basje.
Life begins at 40 Hz

Kost wat, maar daar betaal je ook voor! :mrgreen:
ElcoHeijmans
verherbouwingen

Angelo schreef: 17 mei 2020, 09:52 En anders wil Elco het wel doen ;-)
Hahaha ja idd, nou ik heb mijn handen vol aan diverse projecten.

En ja, heb weer wat mooi oud spul gekocht om te experimenteren. :facepalm:
Oude japanse body en hals met block inlay waar mijn Jolana Humbuckers in gaan om er een vette indie bas van te maken.
Heel benieuwd hoe die zal gaan klinken
Life begins at 40 Hz

Kaasbaas

Bericht door Kaasbaas »

ElcoHeijmans schreef: 17 mei 2020, 10:07
Kaasbaas schreef: 17 mei 2020, 09:58

Je kan evt een nieuwe hals erop zetten.
Nicolas guitars heeft een maple hals nieuw voor 70 Euro.
Tuners overzetten en heel misschien frets vlakken en je heb weer een prima basje.
Wow dat klinkt als een goed plan! Thanks
Ik kan het alleen niet vinden. Heb je een link?
Nvm gevonden, op mn computer vind ik hem direct, op mijn mobiel niet. Nouja, thanks. Ik ga hier denk ik een poging mee wagen.

Een ander idee wat ik had was een goedkope p kopie op marktplaats halen en de elementen enzo overzetten.
Basjes:
- Warwick Corvette $$ 5, Fender Player Serie Jazz, Vintage V4, Sadowsky MetroExpress J5, Ibanez TMB100
ElcoHeijmans
verherbouwingen

Hier de link: https://www.nickolas-guitars.nl/product ... -basgitaar

Heb je denk ik een prima hals voor dat geld.
Soms staan er losse halsen op marktplaats.
Life begins at 40 Hz

ElcoHeijmans
verherbouwingen

Hier een onbehandelde hals waarvan je zelf de headstock kunt aanpassen/zagen bij Gear4music

https://www.gear4music.nl/nl/Gitaar-and ... gLTpvD_BwE
Life begins at 40 Hz

Gerth

Re:

Bericht door Gerth »

koen van soelen schreef: 17 nov 2014, 10:19 Vintage is een merk wat je niet moet onderschatten! Onze gitarist heeft een Les Paul-gitaar van dat merk, het Peter Green-model, en die is beter als menige Gibson die hij had! Echt een supersound heeft dat ding. En dat voor een gitaartje van 400,- :jam:
Bij het even doorlezen van dit topic kon ik niet nalaten hierop te reageren... heb dat "Lemon Drop"-Peter Green model van Vintage ook gehad. Zééér mooie, prettig voelende en inderdaad héél goed klinkende gitaar! Die P.A.F.-humbuckers klinken extreem heel "romig" en speelden heerlijk met het breekpunt op mijn toenmalig analoog tubescreamer-pedaaltje...

Heb trouwens ook de V4 P ook gehad... zelfde verhaal; wel een stuk minder output dan ik gewend was maar dat was dan ook een Ray 34 :-). Sowieso één van de betere budget-merken.
Kaasbaas

Re: Re:

Bericht door Kaasbaas »

Gerth schreef: 20 mei 2020, 14:56
koen van soelen schreef: 17 nov 2014, 10:19 Vintage is een merk wat je niet moet onderschatten! Onze gitarist heeft een Les Paul-gitaar van dat merk, het Peter Green-model, en die is beter als menige Gibson die hij had! Echt een supersound heeft dat ding. En dat voor een gitaartje van 400,- :jam:
Bij het even doorlezen van dit topic kon ik niet nalaten hierop te reageren... heb dat "Lemon Drop"-Peter Green model van Vintage ook gehad. Zééér mooie, prettig voelende en inderdaad héél goed klinkende gitaar! Die P.A.F.-humbuckers klinken extreem heel "romig" en speelden heerlijk met het breekpunt op mijn toenmalig analoog tubescreamer-pedaaltje...

Heb trouwens ook de V4 P ook gehad... zelfde verhaal; wel een stuk minder output dan ik gewend was maar dat was dan ook een Ray 34 :-). Sowieso één van de betere budget-merken.
Ik vind het altijd wel stoer om een budget apparaat te vinden wat kan tippen met A merken. Nu bezit ik ook een "gewone" Fender Jazz, dus ik ben er niet koppig mee ofzo. Maar deze P klonk zoals een moest klinken in mijn hoofd, dus zag ik geen reden om duurder te gaan.
Dan toch benieuwd waarom je een V4 had en nu een Squier Classic Vibe '70s. Verschelen niet super veel in prijs toch?
Basjes:
Gerth

Bericht door Gerth »

Die V4 is een bas of 4 en pakweg 10 jaar geleden... de Squier is een kwestie van enkele maanden; ik begrijp niet goed wat je bedoelt...
Plaats reactie