Review: Genz Benz Streamliner 600

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
basloze fret

Re: Review: Genz Benz Streamliner 600

Bericht door basloze fret »

Zijn er nog mensen die de Streamliner 600 of 900 gebruiken? Hoe bevalt ie inmiddels? Lijkt me wel een toffe amp...
Laxe

Bericht door Laxe »

Ik ben nog steeds erg blij met mijn Streamliner 900. Heerlijk dik en warm met mijn Aguilar SL112's (en eerder DB112's). De toonregeling moet je wat leren kennen, daar staat goede info over op TalkBass, hier al genoemd. Alles op 12 uur geeft wel heel erg veel laag. Mooi laag, dat wel, maar ik heb hem altijd op wat meer mids.
Haico

Bericht door Haico »

Tip van Jip voor de Streamliner gebruikers.

Probeer eens een andere buizen in de versterker. Met name de meest linkerbuis (V1) heeft behoorlijk wat invloed op het geluid.
Het gaat dan niet zo zeer om het merk, maar het type buis. Er zijn verschillende soorten buizen die in het voetje passen.
De V1-positie is voor de gain staging. Een buis met minder gain zou opener klinken. Minder mush t.o.v. de 12AX7 die er fabrieks-af in zit.

Ok. Dus ik heb een JJ 5751 in de V1-positie gezet. Ik had een subtiel verschil verwacht. Niet subtiel dus. Het was een hele positieve wending.
Het is met de standaard buizen een bijzonder dik klinkende versterker. Met de 5751 zit er meer balans in. De toonregeling hoeft wat minder in extreme standen te staan om een punchy geluid in te kunnen stellen.

Kosten? Je kan het zo gek maken als je wil door oude buizen op te snorren. Maar een nieuw buisje is tussen de 15 en 20 Euro. TIP VAN JIP.
Plaats reactie