tabulatuur

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Plaats reactie
Corneel

tabulatuur

Bericht door Corneel »

Soms kom ik een kruisje tegen , dat staat voor een snaar aan te tikken maar, ter hoogte van welke fret ? Enkel de snaar is aangeduid ? Verder ben ik zeer tevreden over mijn Harley Benton P-Bass lefty, enkel de electronika moet beter-heb licht gebrom ?
www1702

Re: tabulatuur

Bericht door www1702 »

https://www.bigbasstabs.com/bass_lesson ... s_tab.html

Je speelt de snaar wel muted dacht ik, als een soort percussie geluid.

Xs can appear on the lines. If you do find an X, then you rest your finger
on string so its muted. You dont press down on the string and
it doesnt matter where on the string you rest you finger.
A shim a day keeps the fret buzz away... Proud Hondo owner... :koffie: This is the Way, oh no, this is the P... Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze...
Zonderling

Bericht door Zonderling »

Bij goede transcripties waarbij de partij zowel in tabulatuur en traditioneel notenschrift staat afgebeeld kun je op de balk van het traditionele notenschrift zien om welke noot het gaat. Dus wanneer je op de tabulatuurbalk op de b snaar een kruisje ziet en op de balk van traditioneel notenschrift een kruisje tussen de vierde en de vijfde balk van onderen ziet staan dan weet je dat het om de e noot gaat op de b snaar in het vijfde vakje
Confusius en Lao tzu waren wijze mensen
www1702

Bericht door www1702 »

Als het een toonsoort betreft moet het een flageolet zijn, ander symbool ook dan X. https://onlinemuziekacademie.nl/gitaartabs/

h Hammer-on
p Pull-off
b Bending
r Release bend
()b Pre-bend
/ Slide up
\ Slide down
~ Vibrato
t Tap (rechterhand)
<> Harmonic (flageolet)
x Mute (dempen)
() Palm Mute
o- Repeat start
-o Repeat End
A shim a day keeps the fret buzz away... Proud Hondo owner... :koffie: This is the Way, oh no, this is the P... Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze...
Plaats reactie