Nederlandstalige basgitaar lesboeken

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Plaats reactie
Aratron

Nederlandstalige basgitaar lesboeken

Bericht door Aratron »

Het zal hier ongetwijfeld als eens voorbij gekomen zijn, dus excuses als dit een dubbelpost is.

Ik ben op zoek naar Nederlandstalige lesboeken voor de basgitaar waarin duidelijk wordt uitgelegd hoe je moet noten leren lezen.
Ik kan al enigszins noten lezen, maar de boeken die ik heb zijn allemaal Engelstalig. Het zijn erg duidelijke en informatieve boeken, maar voor mij is het belangrijk hoe de benamingen van het notenschrift in het Nederlands zijn.
Ongetwijfeld kan je alles vertalen en opzoeken via het internet, maar ik ben iemand die het liefst oefent met een boek voor zijn neus.
Filmpjes met uitleg en alles zijn niet aan mij besteed.
Ik ben niet iemand die 24 uur per dag achter de computer zit.
catab

Re: Nederlandstalige basgitaar lesboeken

Bericht door catab »

Het grote basboek voor beginners deel 1 of deel 2 ooit is uitgegeven weet ik niet.
Goed duidelijk boek met noten. En dat is gelijk het grote probleem geen tabs.
Aratron

Bericht door Aratron »

Bedankt! Dat is wel iets waar ik wat aan heb. Hoewel ik al lang geen beginner meer ben met spelen, ben ik wel beginner met noten lezen.
Dit ziet er wel bruikbaar uit.
De boeken "De allround basgitarist" van Ed Wennink en "Basis methode voor basgitaar" door Otto Wolthuis heb ik ook ontdekt via Google.
Cizzje

Bericht door Cizzje »

Als het specifiek om noten lezen gaat, heb je misschien ook wat aan 'Tipboek Muziek op Papier' van Hugo Pinksterboer. Handig en toegankelijk boekje met alle Nederlandse benamingen erin.
Aratron

Bericht door Aratron »

Okay, dat ziet er ook wel bruikbaar uit, bedankt!
dr. Bassvibes

Bericht door dr. Bassvibes »

Als het een algemeen muziektheorie boek betreft, dan is het wel handig om in gedachten te houden dat je het beste in de F-sleutel noten kunt leren lezen. Tenminste, als je dit specifiek voor basgitaar wil doen. :)
Plaats reactie