Eich Amplification

Dit subforum is uitsluitend bedoeld voor de commerciëlen onder ons om de leden van BGF op de hoogte te houden van nieuwe ontwikkelingen en producten.
Born2Bass

Re: Eich Amplification

Bericht door Born2Bass »

Eich Amplification schreef: 17 jun 2021, 12:14 De BLACK EDITION series.
Dank je, nog meer keuzestress... 🤣

Ik vond de gewone uitvoering al erg mooi en zwart is in principe minder bijzonder (denk ik?), maar in de praktijk ook errrrug smakelijk.

Nou loop ik sowieso altijd een groot risico om te 'vallen' voor mooi design en indrukwekkende cijfers op papier.
Spulletjes testen in de winkel is ook geen garantie op succes, want thuis en met de band klinkt het wéér anders... proberen van verschillende gear in diverse winkels met tijd ertussen is ook lastig vergelijken...

Ik heb afgelopen week een T500+110XS en 112XS getest en ben gecharmeerd van de klank en de 'taste' knop.
Wel leek 'iets' zich te 'verslikken' in de open E slap (Sire P7 en Fender MIM Deluxe). Nu ken ik dat ook van mijn TC Electronic RH450 in combinatie met Sire V7 en Fender Deluxe MIA. Ik moet daar de gain helemaal terugdraaien en het volume van de bas mag niet vol open.

Lang verhaal kort... hoe maak ik een goede keus tussen Eich, Trickfish of iets anders? (Trefwoorden: compacter en lichter dan mijn TC stack, 210+210+112, met in elk geval het IDEE dat het beter klinkt...)
Eich Amplification

Bericht door Eich Amplification »

Ja de Taste knop is een geweldige optie!
Bedankt in elk geval!
Born2Bass

Bericht door Born2Bass »

Eich Amplification schreef: 28 feb 2022, 09:03 Ja de Taste knop is een geweldige optie!
Welke versterker zou je adviseren voor een 110XS + 112XS combinatie?
En voor een 2 x 110XS stack?
Eich Amplification

Bericht door Eich Amplification »

Ik zou zelf voor een 5/900 amp gaan. Beide cabs 8 Ohm.
Als je overhead wenst, de 900. Indien 500 wenselijk is en safe is fijn vanwege de max 500 Watt output in combinatie van beide cabs dan rijkt deze meer dan genoeg.
Plaats reactie