Volgens mij had mijn BTB 5 snaar 19mm stringspacing. En die SR hebben ook fijnere string spacing dan music mans vind ik mUnlord schreef: ↑08 jan 2022, 20:29 Ik vind Ibáñez overigens wel meevallen met extreme finishes. Zo nu en dan zit er wat bijzonders tussen, maar het is voor de rest volgens mij gewoon divers en vrij neutraal. Ze gooien ook verschillende elementen in hun bassen. Wel altijd dezelfde preamp en meestal de krappe 16.5mm spacing op de vijfsnarige. Het is vooral jammer dat er maar weinig bassen van hen zijn met een configuratie die me echt aanspreekt. De vorige SR2405 serie was een uitzondering. 18mm spacing en Aguilar pups. Ook de BTB lijn heeft standaard 18mm op 5 strings.
Maar goed, het ging hier om de EHB en dat is nu ook geen lijn die me aanspreekt met wat er nu op zit. Gelukkig heb ik al een Dingwall.
Ibanez EHB1005MS én SMS (Multiscale headless.)
Re: Ibanez EHB1005MS én SMS (Multiscale headless.)
Basjes:
- Warwick Corvette $$ 5, Fender Player Serie Jazz, Vintage V4, Sadowsky MetroExpress J5, Ibanez TMB100
- Warwick Corvette $$ 5, Fender Player Serie Jazz, Vintage V4, Sadowsky MetroExpress J5, Ibanez TMB100
Die BTB's zijn qua spacing een fijne uitzondering. Goeie bassen ook. Echter wel wat aan de zware kant. Maar goed, ik ben tegenwoordig dan ook fan van lichte bassen (< 4 kilo). SR's hebben een spacing van 16.5mm, MM's van 17. Op een MM speel ik persoonlijk lekkerder weg.
Ontopic: Er staat nu overigens een Ibanez EHB1005SMS (shorty) te koop op MP voor veel te veel geld.
Ontopic: Er staat nu overigens een Ibanez EHB1005SMS (shorty) te koop op MP voor veel te veel geld.
Is een sr dan breder bij de kam? Ik weet zeker dat mijn sterling sub Ray 5 geen ruimere string spacing had dan mijn Ibanez sr 305Unlord schreef: ↑12 jan 2022, 09:28 Die BTB's zijn qua spacing een fijne uitzondering. Goeie bassen ook. Echter wel wat aan de zware kant. Maar goed, ik ben tegenwoordig dan ook fan van lichte bassen (< 4 kilo). SR's hebben een spacing van 16.5mm, MM's van 17. Op een MM speel ik persoonlijk lekkerder weg.
Basjes:
Ah, het is een SUB. Die kan afwijken van de Amerikaanse MM serie. Althans, dat is mijn vermoeden.
Vandaag de ibanez ehb1000 en 1500 serie kunnen bepotelen.
Eea zag er netjes uit; van de 1000 headless, beviel het geluid niet echt; de 1500 met norstrand pu's klonk voor mij een stuk beter.
Ik denk dat ik het voorbeeld van "lobster mannetje" ga volgen, en de 1000 aanschaf, en er aquilar inzet.
.
Eea zag er netjes uit; van de 1000 headless, beviel het geluid niet echt; de 1500 met norstrand pu's klonk voor mij een stuk beter.
Ik denk dat ik het voorbeeld van "lobster mannetje" ga volgen, en de 1000 aanschaf, en er aquilar inzet.
Ben al weer genezen, van het "headless" virus ; lijkt me achteraf minder.
Ook worden deze basjes mij links en rechts afgeraden ; ben het er niet mee eens, maar het haalt wel de motivatie onderuit.
Ben opeens weer 'gasserig' op de btb1905 van ibanez ; eens kijken waar ik zo'n ding kan beknuffelen
.
Ook worden deze basjes mij links en rechts afgeraden ; ben het er niet mee eens, maar het haalt wel de motivatie onderuit.
Ben opeens weer 'gasserig' op de btb1905 van ibanez ; eens kijken waar ik zo'n ding kan beknuffelen
- Galvanized
De premium SR hebben aanpasbare stringspacing. Standaard 16,5 mm, maar aan te passen tot maximaal 18 mm. Ik heb de snaarafstand op mijn sr1605 nu 18 mm en dat speelt toch wel erg fijn!Unlord schreef: ↑12 jan 2022, 09:28 Die BTB's zijn qua spacing een fijne uitzondering. Goeie bassen ook. Echter wel wat aan de zware kant. Maar goed, ik ben tegenwoordig dan ook fan van lichte bassen (< 4 kilo). SR's hebben een spacing van 16.5mm, MM's van 17. Op een MM speel ik persoonlijk lekkerder weg.
*edit: klopt niet helemaal hierboven. De snaarafstand kan je 1,5 mm opschuiven. Dit betekend dat je een maximale snaarafstand kan bereiken van 17,25 mm.
AMPEG ROCKET BASS 210
IBANEZ SR1605 PREMIUM
IBANEZ SR1605 PREMIUM