Gat voor stemmechaniek te groot?

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Plaats reactie
viersnaar

Gat voor stemmechaniek te groot?

Bericht door viersnaar »

Omdat ik het plan heb om toch weer eens wat te gaan bassen, en dan eigenlijk alleen fretless, was ik al een tijdje aan het kijken voor een mooie fretless op marktplaats.
Daar kwam niks voorbij, dus toen maar een losse hals Fender hals gekocht, en een Squier basgitaar welke ik dan kon gebruiken voor de body.

Echter, toen ik de stemmechanieken van de Squier op de Fender hals wilde plaatsen, bleek dat de ronde ijzertjes die 'in' Kop van de hals zouden moeten blijven zitten, er gewoon te klein voor zijn, en dus eruit vallen.
Het gat opgemeten [18,5mm] en gezocht op internet, kwam ik op de Kluson Vintage tuners uit. Deze dus maar gelijk besteld, en kwamen vandaag binnen, maar ook die zijn te klein, en vallen er zo uit....

Weet iemand zo welke tuners ik wél zou kunnen gebruiken bij deze hals??

Bashals: Fender Player Series Jazz Fretless Neck Pao Ferro.
1e donor mechanieken: Squier Classic Vibe 60's Jazz
2e mechanieken: Kluson Vintage Bass Tuner.

Bij voorbaat dank voor het meedenken.
ElcoHeijmans
verherbouwingen

Re: Gat voor stemmechaniek te groot?

Bericht door ElcoHeijmans »

Hoe groot is het verschil? 18.5mm zou goed moeten zijn maar als deze toch wat los zitten zou je met een druppeltje lijm deze vast kunnen zetten.
Als je rondom wat druppeltjes lijm op de ribbeltjes van zo'n busje doet kan je deze op zijn plek duwen.

Wat ook kan is een plakbandje (of zilvertape) om die ribbels heen plakken zodat deze strak in de gaten klemt.

Dat laatste heb ik met succes gedaan met zilvertape uit de bouwmarkt wat je makkelijk op maat kunt knippen.
Daarna voorzichtig met een kunstof hamer in tikken.
Life begins at 40 Hz

Kost wat, maar daar betaal je ook voor! :mrgreen:
viersnaar

Bericht door viersnaar »

Zo makkelijk kan het dus zijn... een klein stukje alu-plakband en ze gaan er mooi snug in.
Bedankt !
Van Tango

Bericht door Van Tango »

Hoe bevalt die hals verder? Zit ook te kijken naar eentje. :)
What difference does it make?
Plaats reactie