Ik ben van plan twee nieuwe humbuckers te plaatsen in mijn Yamaha BBG5A. Ik was bij de BGF meeting erg onder de indruk van de Lace Aluma bars dus het leek me wel een plan om er daar twee van in te bouwen. Momenteel is de bas actief maar wat mij betreft wordt ie lekker passief, daar ben ik bij mijn andere bassen ook zeer tevreden over en de ervaring leert dat ik nog wel eens batterijen vergeet mee te nemen en dan natuurlijk net in de problemen kom als ik hem nodig heb bij een optreden

De bas heeft vier knoppen en die wil ik ook graag gebruiken zodat het uiterlijk van de bas gelijk blijft. Er is daarnaast erg weinig ruimte aan de achterkant dus ik zie geen goede mogelijkheid om daar nog meer in te zetten dan alleen deze vier knoppen.

Het leek me juist interessant om naast een standaard toonregeling ook een bass cut erin te zetten, want over 2 toonknoppen (1 per element) heb ik alleen maar slechte verhalen gelezen, dat ze elkaar beïnvloeden enzo. En ik gebruik de bass cut in m'n Rickenbacker 4003 ook best vaak.
En ik wil perse twee volumeknoppen zodat ik die met push/pull kan gebruiken voor de coil split functie van de pickups.