Als liefhebber van (sound) ampeg zou ik een ampeg ba 210 op de kop kunnen tikken.
De versterker zou ook zijn mannetje moeten kunnen staan zonder een pa achter zijn kont.
Nu dacht ik eerst dat deze versterker 450 watt aan boord had, en dat beweert de verkoper ook.
Maar als ik wat rondkijk , ik kan verkeerd zijn heeft deze combo zelf enkel 200 en iets aan wattage , enkel met nog een speaker kast bij zou hij de 450 watt halen .
Ben ik juist of totaal verkeerd.
Thx voor de info
Ampeg ba 210
Re: Ampeg ba 210
https://ampeg.com/data/6/0a020a3f1440d5 ... ish%20.pdf
Dus idd met extra extensie speaker van 8ohm pas vol vermogen bij 4ohm (2x 8ohm cabinet parallel).
Dus idd met extra extensie speaker van 8ohm pas vol vermogen bij 4ohm (2x 8ohm cabinet parallel).
A shim a day keeps the fret buzz away... Proud Hondo owner...
This is the Way, oh no, this is the P... Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze...

Geen ervaring, maar als ik hier kijk op pagina 14 dan zie ik dat de 2x10 bestaat uit 2x 16ohm parallel. Intern heb je dan een 8 ohm speaker, ergo 283 Watt aan versterkervermogen.
https://www.handleidi.ng/ampeg/ba-210/handleiding?p=14
De resterende 167Watt komt dan van het verlagen van de impedantie naar 4 ohm, wanneer je er een 2e 8ohm kast op aansluit ja. Zegt mijn boeren verstand.
Staar je niet blind op het verschil trouwens, de voeding is blijkbaar best in orde want 283W aan 8 ohm is niet niks en hij verdubbelt niet maar er komt in 4 ohm nog best wat vermogen bij.
2x10 en bijna 300W zou voor veel situaties toch luid genoeg moeten kunnen, het is dan meer de klank & akoestiek die maakt of jij jezelf goed kunt horen in de mix.
Edit: ww1702 was me voor, we zeggen hetzelfde denk ik
https://www.handleidi.ng/ampeg/ba-210/handleiding?p=14
De resterende 167Watt komt dan van het verlagen van de impedantie naar 4 ohm, wanneer je er een 2e 8ohm kast op aansluit ja. Zegt mijn boeren verstand.
Staar je niet blind op het verschil trouwens, de voeding is blijkbaar best in orde want 283W aan 8 ohm is niet niks en hij verdubbelt niet maar er komt in 4 ohm nog best wat vermogen bij.
2x10 en bijna 300W zou voor veel situaties toch luid genoeg moeten kunnen, het is dan meer de klank & akoestiek die maakt of jij jezelf goed kunt horen in de mix.
Edit: ww1702 was me voor, we zeggen hetzelfde denk ik
Commercieel actief met Acoustic Alignment speakerkasten (stock, custom en meer)
Thx voor de info.
Heb nu een ashdown toneman 300 maar kan me qua klank niet echt bekoren, maar hij kan wel zijn mannetje staan.
Ervaring met de ampeg ba210 heb ik compleet niet . 283 watt is niet mis en zal waarschijnlijk niet moeten onderdoen voor de ashdown.
Maar ik kan de verkoper nu melden dat hij als combo beschikt over de 283 en niet over de 450. Misschien wat goedkoper kunnen krijgen dan , je weet maar nooit.
Heb nu een ashdown toneman 300 maar kan me qua klank niet echt bekoren, maar hij kan wel zijn mannetje staan.
Ervaring met de ampeg ba210 heb ik compleet niet . 283 watt is niet mis en zal waarschijnlijk niet moeten onderdoen voor de ashdown.
Maar ik kan de verkoper nu melden dat hij als combo beschikt over de 283 en niet over de 450. Misschien wat goedkoper kunnen krijgen dan , je weet maar nooit.
- Brinkmeister
Maar da's toch volkomen standaard voor versterkerspecificaties, dat het vermogen bij de laagste weerstandswaarde genoemd wordt? Mijn HA3500 heeft 350 watt bij 4 ohm 250 watt bij 8 ohm. Mijn Tecamp heeft 500 watt bij 4 ohm en 300 watt bij 8 ohm. Staat eigenlijk altijd in de handleiding/op de site van de fabrikant/op de site van de winkel die 'm verkoopt.
Ben volkomen met u eens. Maar de verkoper bleef drammen dat hij 450 aan boord had waarbij ik opeens begon te twijfelenBrinkmeister schreef: ↑11 nov 2022, 10:23 Maar da's toch volkomen standaard voor versterkerspecificaties, dat het vermogen bij de laagste weerstandswaarde genoemd wordt? Mijn HA3500 heeft 350 watt bij 4 ohm 250 watt bij 8 ohm. Mijn Tecamp heeft 500 watt bij 4 ohm en 300 watt bij 8 ohm. Staat eigenlijk altijd in de handleiding/op de site van de fabrikant/op de site van de winkel die 'm verkoopt.
De versterker heeft dat, maar als combo alleen niet.
Commercieel actief met Acoustic Alignment speakerkasten (stock, custom en meer)
Hij heeft het idd aan boord maar komt er niet volledig uit over alleen de ingebouwde speakers.
A shim a day keeps the fret buzz away... Proud Hondo owner...
This is the Way, oh no, this is the P... Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze...