Waar is Mesa Boogie gebleven?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Barabass

Waar is Mesa Boogie gebleven?

Bericht door Barabass »

Op de website van Mesa Boogie is alles out of stock. In ieder geval zijn er geen bass cabinets op voorraad en in de andere (online) winkels ook niet te koop. Bestaat het merk nog of heb ik iets gemist?
LeftyJ
De GVR

Re: Waar is Mesa Boogie gebleven?

Bericht door LeftyJ »

Mesa heeft veel last gehad van leveringsproblemen van toeleveranciers, en heeft in de VS dermate grote moeite om de backorders weg te werken dat ze de internationale verkoop tijdelijk helemaal stil hebben gelegd. Het zou kunnen zijn dat ze sommige ontwerpen zelfs hebben moeten aanpassen aan de elektronische componenten die ze wél konden krijgen. Daarnaast hebben ze te laat geanticipeerd op nieuwe Europese regelgeving op het gebied van consumentenveiligheid van elektrische apparaten, en moeten ze veel van hun versterkers laten hercertificeren voor de Europese markt. Bovendien zijn ze vorig jaar overgenomen door Gibson en waait er een "frisse nieuwe wind" door het bedrijf... Het is te hopen dat dat niet net zo afloopt als met de meeste merken die Gibson inlijft (ik noem een Trace Elliot, Kramer, Steinberger, Tobias...).
MR. LEE

Bericht door MR. LEE »

Het alom ( vroeger zeer goed bekend-staande ) import bedrijf V. te A. in Nederland was ermee gestopt .
Veel van de latere Mesa producten zijn gewoon NIET echt goed te noemen :nono:
Er zijn nu zelfs versterkertypen die na de overname van Gibson niet meer geserviced werden/worden ,.....garantie of niet ,.....je kon gewoon de boom in met je troep.
:(
Fendurt

Bericht door Fendurt »

Hmmm mijn ervaringen met V te A zijn alles behalve positief als het gaat om garantie en rechtstreeks met Mesa contact zoeken leverde altijd meer op.
Maar idd overgaan naar Gibson maakt het allesbehalve beter.
Fender
MusicMan
Mesa Boogie
MR. LEE

Bericht door MR. LEE »

met "vroeger" bedoelde ik "ooit" ( en da's wbt mijn ervaring inmiddels alweer dik 30 jaar geleden )
Herman

Bericht door Herman »

Mijn D800 gaf na 1,5 jaar de geest. Teruggebracht naar de winkel, want 5 jaar garantie. Ik kreeg een vervangende versterker mee (Eich T 900 geloof ik) die ik een paar maanden heb gebruikt, voordat ik de door een lokale reparateur gemaakte Mesa weer terug kreeg. Ook de winkel kon niets regelen met Mesa. Ik heb hem maar verkocht, want het vertrouwen was wat weg…
Gothbin

Bericht door Gothbin »

Ik heb nog een oude Mesa Engeneering Powerhouse 2 x 10" cab, en die is rocksolid. Ik weet niet hoe het met het nieuwe spul is overigens. Hun basversterkers vond ik klankmatig altijd al matig. Maar dat is mijn mening. Ik gebruik zelf een nog oudere Eden WT-300........
Keep it low! :dance:
MR. LEE

Bericht door MR. LEE »

Er zaten ooit maar een paar zeer goede amps tussen , maar dat was in hun begin-tijd ,....dat waren toen eigenlijk gewoon ( min-of-meer ) gemodificeerde Fender versterkers.
Daarna kwam er een periode waarin een zooitje bagger-bende op de markt is gebracht.
Het is niet voor niks dat men nou met een kluitje in het riet wordt gestuurd.
Er zitten nu producten tussen waarmee niemand nog afdoende raad weet als het niet meer ( naar behoren ) functioneert. :(
The UnxpectedNL

Bericht door The UnxpectedNL »

Ik heb 2 1x12 subway kasten staan hier. Ben er toch erg blij mee. (Heb er een Tecamp 2x12 voor laten gaan..) Voelt hufterproof aan maar inderdaad geen idee waar je nog nieuw spul kan kopen en met een garantie geval terecht zou kunnen.
Fendurt

Bericht door Fendurt »

Ik ben ook zeer te spreken over de M6 en powerhouse 4x10 en de 1x12 subway kasten. De D800 bevalt mij ook nog steeds goed en ik die heb ik sinds ze op de markt kwamen. nooit issues gehad.
Maar een jaar of 15 terug was het drama. Toen leek het wel dat alles wat buiten de marges van de kwaliteitscontrole viel naar de non-Amerikaanse markt werd verscheept.
Zo heb ik 2 hele dure Mesa amp gehad binnen 1,5 jaar met allebei dezelfde fouten en de eerste was een paar maal gerepareerd en duurde heel lang voor ik ze terug kreeg en weer hetzelfde mankement. na bijna een jaar leuren en zeuren zelf contact met Mesa in Amerika gezocht en toen was er binnen een paar weken ene nieuwe...maar met hetzelfde issue na een paar weken. verkeerde cabs werden geleverd en daarna steeds maar de verkeerde. dit was bij Edwin in Hilversum en hij heeft mij te gek geholpen hierbij, Uiteindelijk is dit ook mede de aanleiding geweest dat is gestopt met actief Mesa spullen in zijn winkel te zetten.
Maar dat had dus meer met V te A te maken. ben bang dat de distributie over doen aan Gibson alles behalve een verbetering is.
Fender
MusicMan
Mesa Boogie
MR. LEE

Bericht door MR. LEE »

Een oud spreekwoord is : "Overdaad schaadt". :roll:
Als dat fenomeen is ingeslopen , in een elektronica-technologie die eind zestiger jaren al op z'n retour was , kun je problemen verwachten.
Elektronica componenten kunnen i.c.m. ouderwetse buizen-technologie niet straffeloos worden samen-geprakt , zoals bij halfgeleider-technologie.
De hoge werk-spanning , en hoge impedanties gooien dan roet in het eten.
Een hoog brom-niveau en zelfs interne doorslag/lekkage in 't printmateriaal kunnen reparaties tot op component-niveau zo goed als bijna ondoenlijk maken , alsook een complete vervanging van bijv. een gehele printplaat levert dan ook geen succes op voor de langere termijn.
( geen wonder dat na de overname er nu een lijst van producten is , die van service zijn uitgesloten )

Vroeger een goed merk met een imago ,......en later en momenteel een kut-merk ( met een imago ) :lol:
Plaats reactie