Speakers vs Versterker
Speakers vs Versterker
Hallo,
Is het mogelijk om zware boxen op een lichte versterker aan te sluiten??
Dus bijvoorbeeld 1 box van 400 watt en een box van 800 watt op een verstreker van 200 watt??
Groeten Hans
Is het mogelijk om zware boxen op een lichte versterker aan te sluiten??
Dus bijvoorbeeld 1 box van 400 watt en een box van 800 watt op een verstreker van 200 watt??
Groeten Hans
In het algemeen (en heel kort door de bocht): zorg dat het niet vervormt (en dat is in alle denkbare smaken te bereiken).

André van der End Custom JB5 - Fender P+J Frankenstein - Fender Precision Bass Lyte (2x) - Spector NS-2A - Squier Jazz Bass Vintage Modified
Vanderkley 210MNT - TC Electronic RS 212 - 2x GR Bass ONE 350 - Green Audio BassBall
Vanderkley 210MNT - TC Electronic RS 212 - 2x GR Bass ONE 350 - Green Audio BassBall
Re: Speakers vs Versterker
Dus deze combinatie moet kunnen qua wattage?
https://www.thomann.de/nl/eich_amplific ... dition.htm
https://www.thomann.de/nl/glockenklang_ ... _8_ohm.htm
Bijna 13 jaar over je keuze gedaan? 

Hans
"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng
"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
gewoon een brakke en trage internet verbinding 
of gewacht op alternatieven, haha. Die Eich was en toen ook nog niet, dus wellicht gewacht op lichtgewicht 2x10 van serieuze kwaliteit & dito amp.

of gewacht op alternatieven, haha. Die Eich was en toen ook nog niet, dus wellicht gewacht op lichtgewicht 2x10 van serieuze kwaliteit & dito amp.
Commercieel actief met Acoustic Alignment speakerkasten (stock, custom en meer)
- Sjtevel 1984
Ja, wel altijd je oren blijven gebruiken.Galaxy schreef: ↑20 jun 2022, 18:57 Dus deze combinatie moet kunnen qua wattage?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Ja inderdaad nog steeds geen alternatief gevonden die mijn Trace Elliot AH250 een beetje benaderd.
Die Eich ga ik van de week testen met mijn Glockenklang Duo Neo die ik al wel een tijd heb.
Dus i.p.v. een nieuw topic te openen dacht ik maar even te reageren op een oude.
Die Eich ga ik van de week testen met mijn Glockenklang Duo Neo die ik al wel een tijd heb.
Dus i.p.v. een nieuw topic te openen dacht ik maar even te reageren op een oude.
Da's een goed idee natuurlijk; dat je het nog wist (te vinden) 

Hans
Hallo,
Kan iemand een korte "cabinet 101" geven en uitleggen hoe het nou zit met vermogen, impedantie e.d. Ik wil dat heel graag begrijpen, zodat ik niet de verkeerde keuzes maak.
Om het ff concreet te maken: ik heb een Aguilar Tone Hammer 500 gekocht en ben nu op zoek naar een of meer geschikte cabs. De TH500 levert 500W@4 ohm en 250W@8 ohm en heeft twee speakeroutputs. Wat kan ik daar op aansluiten, en wat niet? Waar moet ik op letten qua vermogen en impedantie van de cabs? Maakt het daarbij uit of ik een of twee cabs aansluit?
Ik heb bijvoorbeeld een set SWR cabs op het oog van ieder 350W@8ohm. Is dat een werkende combi met de TH500 en, zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?
Alvast dank voor de hulp/uitleg!
Martijn
Kan iemand een korte "cabinet 101" geven en uitleggen hoe het nou zit met vermogen, impedantie e.d. Ik wil dat heel graag begrijpen, zodat ik niet de verkeerde keuzes maak.
Om het ff concreet te maken: ik heb een Aguilar Tone Hammer 500 gekocht en ben nu op zoek naar een of meer geschikte cabs. De TH500 levert 500W@4 ohm en 250W@8 ohm en heeft twee speakeroutputs. Wat kan ik daar op aansluiten, en wat niet? Waar moet ik op letten qua vermogen en impedantie van de cabs? Maakt het daarbij uit of ik een of twee cabs aansluit?
Ik heb bijvoorbeeld een set SWR cabs op het oog van ieder 350W@8ohm. Is dat een werkende combi met de TH500 en, zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?
Alvast dank voor de hulp/uitleg!
Martijn
Sandberg Basic Ken Taylor 6-snaar, Hohner “The Jack” fretloos, Harley Benton jb-75, Harley Benton pb-50, Figee "Elite" 5-snaar (in de maak)
Kijk in de Versterker FAQ, bovenaan hier in de versterkersectie, daar staat denk ik alles wel waar je naar op zoek bent 
Hans
Dank Hans!
Ik had daar als eerste al gekeken, maar de opmaak was op mijn telefoon in portrait mode niet te lezen. Telefoon even kantelen was de oplossing. Erg nuttige info in de FAQ!
Ik had daar als eerste al gekeken, maar de opmaak was op mijn telefoon in portrait mode niet te lezen. Telefoon even kantelen was de oplossing. Erg nuttige info in de FAQ!
Sandberg Basic Ken Taylor 6-snaar, Hohner “The Jack” fretloos, Harley Benton jb-75, Harley Benton pb-50, Figee "Elite" 5-snaar (in de maak)
Ja, dat zag ik ook. Leest inderdaad wat onhandig 
Hans