Een goede vriend en drummer van mij wilde ook het bassen oppakken. Na een korte zoekslag heb ik ook een Squier cv60 opgepikt en ben hem nu aan het afstellen. Ik heb zelf de vorige cv60 in Fiesta red en een Fender player precision gehad (net de deur uit). Mijn conclusie is:
Afwerking:
Erg goed afgewerkt, frets erg netjes, erg lekkere hals die mooi donker is. Drie zeik puntjes, de hals is gelakt en daarbij hebben ze de helft van de topkam ook gelakt, waardoor de ene helft wit is en de andere helft rokersgeel. De dots zijn tevens dezelfde kleur als de achterkant hals waardoor ze in het donker lastiger te zien zijn. De string tree is een paar milimeter te ver naar onder geplaatst, hierdoor ligt de D snaar er niet helemaal lekker onder.
Tevens vond ik de brug op de eerdere versie van de cv60 beter en mooier.
Sound:
De sound is mooi mellow, het typische P geluid waar vooral het laag erg mooi is met de typische vintage "haartje" erboven op. Qua mids en hoog is deze bas niet echt uitgesproken. Ik moet aan een old school sound denken bij deze bas. De Fender Player is wat dat betreft veel moderner en kan lekker vel bijten en heeft meer punch in het mid en hoog.
Conclusie:
Erg goede afgewerkte bas en ziet er erg mooi uit. Hij levert een mooie ronde vintage P sound. Persoonlijk vond ik mijn cv60 met de bronzen brug beter. Qua sound hou ik dan ook meer van de Fender Player die feller en moderner is en meer punch heeft in het midden gebied. Zoek je een bas met klassieke sound en looks en dit een erg goede optie!