Ooit toen ik net begon met spelen heb ik een torque T200bxh met 4x10 cabinet gekocht. Een erg groot en zwaar bakbeest terwijl ik er vooral thuis en af en toe een optreden ( meestal buiten een tuinfeestje/straatbbq oid, nog geen zalen). Ik overweeg al langer om eens wat anders aan te schaffen omdat ik toch wel een verschil in geluid merk tussen de ampeg in de oefenruimte en mijn eigen versterker. Nu na een verhuizing is er simpelweg ruimtegebrek en moet ik wel kleiner.
Qua budget zit ik niet te ruim: als het even kan onder de 300, evt nog wel op te rekken naar 400 als het echt iets is wat ook toekomstbestendig is als er meer power gevraagd zou worden. 2e hands lijkt mij dus voor de hand liggend en aangezien ik geen volle zalen hoef te vullen met geluid lijkt een combo voldoende. Iemand tips? Eerste 2 waar mijn oog op valt als ik op marktplaats neus zijn de fender rumble v3 100, Ashdown MAG 300 EVO II Bass Combo of de Hartke HA-1200, Kickback 120W Bass Combo.
Iemand tips mbt deze versterkers, voor thuis geloof ik het wel, maar gaat een klein optreden ermee ook nog lukken? Drummer speelt electrisch en gitarist heeft ook een bescheiden versterker dus ik hoef niet tegen al teveel geweld op te boksen.
En toch even out of de box om toch bij een top+cabinet te blijven, zou het de moeite waard zijn een wat kleiner cabinet te kopen en evt op een later moment een nieuwe top zodat ik wel de flexibiliteit van later kunnen uitbreiden heb mochten ik later wel meer power nodig gaan hebben?
Zoektocht naar een nieuwe versterker
Re: Zoektocht naar een nieuwe versterker
Ik ben niet echt op de hoogte van het aanbod voor jouw budget maar heb wel ervaring met de Ashdown; mijne ging al snel kapot (paar keer live gebruikt) en toen hij uit elkaar ging ter reparatie bleek er meer niet goed gesoldeerd te zijn. Qua geluid vind ik hem vrij wollig en weinig definitie hebben.
1955 Fender Precisionbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass
2017 Godin RG-4 Passion
2022 Godin RG-4 Ultra
2010 Fender Bassman TV Duo Ten
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass
2017 Godin RG-4 Passion
2022 Godin RG-4 Ultra
2010 Fender Bassman TV Duo Ten
Hartke geldt als redelijk onverwoestbaar, en 2e hand zeker haalbaar binnen je budget. Als het je lukt om een HA3500 of een LH500 met een 2x10 8 ohm cabinet te scoren kun je al heel behoorlijk uit de voeten. Mocht je later zwaarder willen, dan kun je nog uitbreiden met een extra 8 ohms cabinet, bijvoorbeeld een extra 2x10 of een 1x15.
Squier FSR CV 60's Precision Bass Sonic Blue
SX-Fender-Squier 62 stacked knob parts Jazz Bass
Harley Benton PB-50 Sunburst
Harley Benton MV-4MSB Gotoh
Pink
Squier Affinity Jazz Bass V Olympic White
Markbass Micromark 801
SX-Fender-Squier 62 stacked knob parts Jazz Bass
Harley Benton PB-50 Sunburst
Harley Benton MV-4MSB Gotoh
Squier Affinity Jazz Bass V Olympic White
Markbass Micromark 801
Ik heb ooit een HA3500 incl 410 XL cabinet aangeschaft voor onder de 300 euro. Fijne set! Misschien is de 410 wel wat zwaar…
- evertalbers
Op basis van wat je vertelt lijken de Hartkes me geen slechte keuze. Ook prima ervaringen mee. De SWRs op MP zijn naar mijn idee ook een optie. (Ik ken de SWR-Amsterdammer zakelijk - fijne vent)
Dit lijkt mij een heel mooi setje. Perfect binnen je eisen en budget: https://www.marktplaats.nl/v/muziek-en- ... ne-speaker
Das idd een mooi stel.padawatje schreef: ↑10 jan 2023, 11:54 Dit lijkt mij een heel mooi setje. Perfect binnen je eisen en budget: https://www.marktplaats.nl/v/muziek-en- ... ne-speaker
A shim a day keeps the fret buzz away... Proud Hondo owner...
This is the Way, oh no, this is the P... Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze...

BEdankt voor de tip, het is deze geworden.padawatje schreef: ↑10 jan 2023, 11:54 Dit lijkt mij een heel mooi setje. Perfect binnen je eisen en budget: https://www.marktplaats.nl/v/muziek-en- ... ne-speaker
Mooi. Veel plezier ermee. En laat zeker weten wat je bevindingen zijn als je er uitgebreid mee hebt kunnen testen.