Harley Benton PB-50 FR
Re: Harley Benton PB-50 FR
Super! Doen! Ik kan me de gelakte hals niet herinneren. Leek mij mat en niet plakkerig.
1955 Fender Precisionbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass
2017 Godin RG-4 Passion
2022 Godin RG-4 Ultra
2010 Fender Bassman TV Duo Ten
2017 Godin RG-4 Passion
2022 Godin RG-4 Ultra
- Brinkmeister
Het is ook meer een uiterlijk-dingetje. Zo wil ik de Stingray-kopie van HB ook nog een keer proberen en vind ik de matzwart met tort echt wel geinig, maar de zwarte hals een beetje meh...
Ja, dat kan ik me voorstellen.
1955 Fender Precisionbass
2017 Godin RG-4 Passion
2022 Godin RG-4 Ultra
2017 Godin RG-4 Passion
2022 Godin RG-4 Ultra
Sinds vandaag ook trotse bezitter van deze absolute-low-budget-bas. De bas kwam gisteren in de middag binnen en staat voorlopig te acclimatiseren na haar lange reis. Uiteraard wel even gestemd want de spanning is van de snaren afgehaald voor transport. Wat bij mijn Squier en Fender niet het geval was. Zien wat het voor uitwerking heeft op de nek van de bas. In het weekend eens even kijken of dit exemplaar ook zo goed is afgesteld. De actie lijkt wat hoog maar zeker niet zo hoog als die van mijn Vintera. Die kwam met 4-5 mm uit de doos niet bespeelbaar dus. Bij deze hoor is sommige snaren een klein beetje nazingen, waarschijnlijk op een fret vlak achter de vinger. de snaren ik weet het niet ze zijn een beetje blikkerig als je tokkelt zonder amp. Met hoor ik dat minder. Ik heb een setje precision Flats van GHS liggen. Als de standaard d'Addario's me niet bevallen kan ik die er ook altijd nog op zetten.
Voor de toekomst: Ga ik deze bas modden of op een andere manier aanpassen? Ik weet het nog niet. Hij is ook al mooi zoals hij is.
Afgelopen weekend er GHS 3050M Flatwounds opgezet. Daar is het geluid enorm van verbeterd. Ronder, dieper en een stuk minder blikkerig als de d'Addario snaren die er op zaten.
Voor de toekomst: Ga ik deze bas modden of op een andere manier aanpassen? Ik weet het nog niet. Hij is ook al mooi zoals hij is.
Afgelopen weekend er GHS 3050M Flatwounds opgezet. Daar is het geluid enorm van verbeterd. Ronder, dieper en een stuk minder blikkerig als de d'Addario snaren die er op zaten.

Fender Vintera 60s Jazz Bass Daphne Blue
Squier Affinity Precision PJ Bass
Takamine GB72CE Electro Acoustic Bass.
Fender Rumble 500
Ampeg V4-B
Ampeg SVT 212AV
Squier Affinity Precision PJ Bass
Takamine GB72CE Electro Acoustic Bass.
Fender Rumble 500
Ampeg V4-B
Ampeg SVT 212AV
En sinds een dikke week heb ik ook (terug) een PB-50, een rooie lefty (snel de slagplaat eraf gehaald ook
).
Er werd al aangehaald dat de radius iets vlakker is dan een "echte"; uit enig nazicht blijkt dat deze hals inderdaad een 16 inch radius heeft.
Deze radius in combinatie met de 42mm topkambreedte ligt mij eigenlijk wel een stuk beter dan de 9,5 radius Jazz met een 38mm topkam die ik vroeger had. Vooral het slappen lijkt voordeel te halen uit de vlakkere toets dus ik begrijp steeds beter waarom bv Mark King kiest voor een 0-radius op zijn Status-bassen...
Vandaar ook de Funkmasters besteld, het Mark King 30-90 setje. Heel dun en geen allesdoener maar ik wou voor een goeie 20 euro nu toch eens weten hoe het voelt om daarop te slappen en te poppen. "Love Games" op een 50s P-kloon met bijna gitaarsnaren, het is eens wat anders...
Wordt vervolgd, de snaartjes zouden morgen moeten toekomen samen met een duimsteuntje voor het vingerwerk gezien de enkele sc-pup niet echt als steun gebruikt kan worden.

Er werd al aangehaald dat de radius iets vlakker is dan een "echte"; uit enig nazicht blijkt dat deze hals inderdaad een 16 inch radius heeft.
Deze radius in combinatie met de 42mm topkambreedte ligt mij eigenlijk wel een stuk beter dan de 9,5 radius Jazz met een 38mm topkam die ik vroeger had. Vooral het slappen lijkt voordeel te halen uit de vlakkere toets dus ik begrijp steeds beter waarom bv Mark King kiest voor een 0-radius op zijn Status-bassen...
Vandaar ook de Funkmasters besteld, het Mark King 30-90 setje. Heel dun en geen allesdoener maar ik wou voor een goeie 20 euro nu toch eens weten hoe het voelt om daarop te slappen en te poppen. "Love Games" op een 50s P-kloon met bijna gitaarsnaren, het is eens wat anders...

Wordt vervolgd, de snaartjes zouden morgen moeten toekomen samen met een duimsteuntje voor het vingerwerk gezien de enkele sc-pup niet echt als steun gebruikt kan worden.
Zat er geen duimsteun bijgevoegd dan? Toen ik dezelfde bas 2 jaar geleden toegestuurd kreeg zat er eentje bij in.
And I demand that I am Vroomfondel!
Nope, geen duimsteun gezien, ook niet de vorige keer dat ik er zo eentje gekocht had...
Kleine update... bij aankomst had ik gemerkt dat mijn exemplaar met een heleboel scherpe frets te kampen had, een vlot te verhelpen probleem dat ik later wel eens ging oplossen en ik negeerde dit dan ook bij het spelen. Enkele dagen terug zag ik wel een soort irritatie/beschadiging aan de wijsvinger van mijn frethand, bovenkant onderste kootje maar ik had niet onmiddellijk door dat dit de plaats was waar ik steeds langs de rand van de hals glijd bij het spelen. Kortom, gisteren toch mijn vijltje al klaargelegd, vandaag alles (eindelijk) wat bijvijlen en vooral wachten tot alles wat genezen en de overgevoeligheid op dat plekje verdwenen is.
Wat hebben we geleerd vandaag? Scherpe frets onmiddellijk bijvijlen
!
Wat hebben we geleerd vandaag? Scherpe frets onmiddellijk bijvijlen