Hey allemaal.
Ik ben in bezit van een combo toneman 300 .
Deze heeft aan boord een 15 inch speaker.
Wat er natuurlijk niet is bij vertelt is dat deze combo slechts full power levert als er nog een cab wordt bij aangesloten. Dus nu krijg ik veronderstel ik de helft van zijn power wat me wel opvalt als ik wat speel met de band.
Thuis loeihard , met de band verdwijn ik niet echt maar ook niet echt meer wowww die springt eruit.
Nu denk ik om er cab onder te zetten voor full power te krijgen en nu komt het .
Sommige zweren erbij om er nog een 15 inch speaker onder zetten , waar anderen dan zweren bij 10 inch speaker kast erbij te plaatsen!
Een 15inch spreekt me precies op intuïtief gevoel meer aan om die dark power, maar zoals ik schrijf puur intuïtief .
Ik luister graag eens naar jullie visie daarover. En welke jullie onder zijn kont zouden zetten
Thx
cab onder combo ashdown toneman 300
Re: cab onder combo ashdown toneman 300
Het blijven natuurlijk persoonlijke afwegingen,maar technisch gezien heeft het te maken met "acoustische koppeling",wat inhoud dat een 10 inch sneller reageerd dan een 15 inch,dus is het technisch gezien beter om 2 gelijke cabs te hebben.In de praktijk valt het vaak mee ,met deze verschillen. Uitproberen ,als je de mogelijkheid hebt, en luister wat het best bevalt. 
edit; Het gevolg van 2 verschillende "maten"speakers kan zijn ,dat sommige frequenties in tegen-fase staan ,waarbij die frequenties zwakker worden.

edit; Het gevolg van 2 verschillende "maten"speakers kan zijn ,dat sommige frequenties in tegen-fase staan ,waarbij die frequenties zwakker worden.
Feeling the groove is everything.
"Full power", speel je met je main helemaal open? Doet je geluid vervormen?
Gaat het echt niet hard genoeg, of kan je jezelf niet zo goed horen?
Gaat het echt niet hard genoeg, of kan je jezelf niet zo goed horen?
André van der End Custom JB5 - Fender P+J Frankenstein - Fender Precision Bass Lyte (2x) - Spector NS-2A - Squier Jazz Bass Vintage Modified
Vanderkley 210MNT - TC Electronic RS 212 - 2x GR Bass ONE 350 - Green Audio BassBall
Vanderkley 210MNT - TC Electronic RS 212 - 2x GR Bass ONE 350 - Green Audio BassBall
Hij verdwijnt precies als je begrijpt wat ik bedoel.
Nu zou ik deze op de kop kunnen tikken , maar of de combinatie goed is, is voor mij een vraagteken.
Proberen ie echter geen optie ( veiling)
https://www.gear4music.be/nl/Gitaar-and ... abinet/C2M