Bi-amp cabs & reguliere cabs

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
goikjen

Bi-amp cabs & reguliere cabs

Bericht door goikjen »

Ik heb al een paar jaar een gallien krueger rb1001 ii in combinatie met een gallien krueger neo 212 cab. Dit is een mooi setje maar wil hem eigenlijk een keer uitbreiden.

Nou heb ik gezien dat de gallien krueger cabs en redelijk moeilijk te krijgen zijn en dat ze ondertussen een vermogen kosten.

Dus ik zou best naar andere cabs willen kijken maar rijst bij mij de volgende vraag.

De neo 212 is bi-amp cab, kun je dit gewoon combineren met een andere non bi-amp cab.

Misschien een domme vraag maar ik ben op dat gebied een leek.
Let,s make music, not war

Sandberg California JM5
Fender (Geddy Lee)
Fender player p-bass
Revelation RBJ 67 5DLX
Hoyer
GallienKrueger 1001RB-II
GallienKrueger NEO 212-II
Jarno

Re: Bi-amp cabs & reguliere cabs

Bericht door Jarno »

Die neo212 kun je ook full range gebruiken toch? Dan zou ik gewoon dat doen (en die hoorn uitzetten, ben daar zelf geen fan van). Die hoorn hoeft zowiezo bijna geen vermogen in, zonde om daar een kanaal van je versterker voor op te offeren.
En eventueel kun je natuurlijk ook naar een ander cab kijken, maar die neo speakers in dat cabinet zijn wel mooi, en licht.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Plaats reactie