Cabinets

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
SaabandBass

Re: Cabinets

Bericht door SaabandBass »

Om niet een nieuwe draad te beginnen besloten hier mijn vraag te stellen.
Sinds enige jaren eigenaar van een verschrikkelijk fijne Musicman BH500 met bijbehorende 810 cabinet.

Nu heb ik afgelopen zomer een Musicman HD150 gekocht en recent een Fender Studio bass, laatste is gesplitst en betreft enkel de top.

De Musicman HD150 is een waanzinnige versterker en kan scheuren, clean is hij steady, en de Reverb en Phase geven wat leuks.
De Fender is mega clean en vult de ruimte.

Beide versterkers geven mij meer dan de BH500.

Nu vind ik dat beide 'nieuwe' versterkers niet lekker uitkomen op de 8x10 en ik ben voornemens 2 cabs aan te schaffen. 410/412/212/210
Iets in die trant.

Wat werkt bijvoorbeeld lekker met een buizenbak, wat zijn jullie ervaringen? Het is toch wat een bomen en bos verhaal. Maar kan mij helpen.

Gewicht is niet perse een issue voor mij, we hebben een eigen vaste oefenruimte en het instrumentarium hoeft niet veel uit de ruimte.
berth

Bericht door berth »

Ik hoor zelf het liefst 12" en of 15" in meervoud.
SaabandBass

Bericht door SaabandBass »

Gisteren gespeeld over 412 Fender (Dual Showman). Ik vond het een prettiger geluid dan de 810. Dus wat mij betreft is 412 inderdaad dat wat ik wil.
Hans58
Nestor Magnificus

Bericht door Hans58 »

Ik heb jaren met een Bassman 135 buizenbak gespeeld, met de door velen zeer verguisde 412 pyramidekast. Ik vond het geweldig klinken, zowel met m'n Precisions en Rick, als ook zeker met de Höfner vioolbas. Sinds ik die combi ergens in 2019 heb weggedaan speel ik nu ook weer met 12" speakers (2 stuks EBS 112 Classic). Dus ja, voor mij ook 12-inchers.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Plaats reactie