Jarno schreef: ↑06 mar 2023, 10:45
Als je hem op mono zet, dan neem ik aan dat ie in "bridge mode" mono werkt, dan sluit je hem met zogenaamde banaanstekkers op de twee rode banaanconnectoren aan. Mocht je hem toch stereo gaan gebruiken omdat je niet het volle vermogen nodig hebt, dan zou je hem gewoon in de jack connector "A" kunnen steken, ik denk dat die twee naast elkaar gewoon parallel staan.
Het is wel HEEL BELANGRIJK dat je een speakerkabel gebruikt, en NIET gewoon een instrument kabel die ook aan elke kant is voorzien van een jack connector!
Zo'n speaker kabel met aan een kant een jack en aan de andere kant twee bananen heb ik zelf nog niet in de winkel gezien, want ik zou die zelf even in elkaar solderen, maar wellicht hebben ze die toch wel bij Thomann of Bax.
Ik heb wel begrepen dat ie inderdaad dan in "bridge mode" mono werkt. Maar ik moet de cab dan met 2 banaan connectors aansluiten, niet met 1 ?
En ik zie dat je rode en zware banaan connectors hebt, wat is daar dan het verschil van en welke moet ik dan hebben, de rode toch?
Je zegt dat ik evt. ook een (jack)speakerkabel in "de jack connector "A" kan steken… welke is dat op de foto precies? Is dat die rechtsonder; Channel A - Power Amp Input? (daar staat ook mono bridge input bij)
Ik wil het liefst wel het volle vermogen benutten… dus dan moet ik toch die banaan connectors gebruiken? Is het trouwens zo dat je een speakerkabel-jack aan de achterkant van de banaan connector plugt? Ben niet bekend met die banaan connectors…
Is het overigens anders een beter idee om een 4 Ohms cab aan te schaffen ipv een 8 Ohm? Of is dat wel erg rigoureus?