Thomann Jazz Bass IKEA-kit

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Bloody D

Re: Thomann Jazz Bass IKEA-kit

Bericht door Bloody D »

Hans58 schreef: 09 mar 2023, 09:07 Ik vind 'm ook mooi. En ik had vroegah een witte ESP/Vox Humana Jazz met chrome knoppen en dat vond ik ook heel mooi staan.
Dank voor de tip over het gebruik van het decalpapier. Ik wil binnenkort de Adonis kringloopbas gaan opknappen en had een ruw idee over een logo dat ik er op wil hebben met een zelfgemaakte decal.
Waar heb je dat decalpapier overigens vandaan?
Decal komt van een modelbouwshop in Belgïe...

De problemen met de tonepot waren redelijk gemakkelijk te vinden:
Afbeelding
de lip van de potmeter waar de cap aan zit is afgebroken.
Nu weet ik niet of dat mijn schuld is of zo reeds was uit de doos.

Nog een toevoeging: het gewicht van de bas is 3,5kg
Dus echt wel een "Victoria's Secret"-modelletje :wink:

Er komen DiMarzio DP123's in.
Er de chromen knoppen blijven: ik volg @jondelange en @Hans58 - niet elke bas moet eruit zien als een Fender-cloon
binnenkort (voor en na de nieuwe pickups) maak ik wel eens een filmpje, zodat jullie hem ook eens kunnen horen.
Ik beoordeel een bas eerst altijd zonder hem in te pluggen, en zo klinkt hij redelijk ok.
Maar de elementen die er nu inzitten zijn echt wel bucht van den Aldi... Maar wat wil je: 99€ voor & hout & hardware & electronica...
De verf, het decal papier en de spullen voor het polijsten samen waren fucking duurder dan de bas :shock:
Jarno

Re: Thomann Jazz Bass IKEA-kit

Bericht door Jarno »

LOL, ja, goedkoop is het niet, zeker die spuitbussen nitro.
Ben daar overigens steeds minder een fan van, het stinkt zo enorm.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Plaats reactie