Welk combo bevelen jullie aan? Voor optredens en meer dan 500w

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
LauUtrecht

Welk combo bevelen jullie aan? Voor optredens en meer dan 500w

Bericht door LauUtrecht »

Hi,

Mijn Hartke Kickback 15 heeft de geest gegeven.
Ik moet dus een nieuwe combo hebben, maar met echt meer power/volume; en ook effect pedalen goed aankan. Optredens in muziekcafes en kleinere festivals (maar daar wordt bijna altijd uitversterkt).
Hoor t graag!

Grtz
Lau
Jarno

Re: Welk combo bevelen jullie aan? Voor optredens en meer dan 500w

Bericht door Jarno »

Ik zou zeggen, geen combo.
Combo's die op het podium goed meekunnen sjouw je je volgens mij meestal een breuk aan, kun je beter gewoon een top en een cabinet kopen. Da's ook flexibeler, gebruik je je top met een klein cabje thuis, en neem je voor optredens een groter cabinet mee (die kan dan ook gewoon in de schuur blijven staan :) ).
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
elrinden

Bericht door elrinden »

Laat ajb dat vermogen varen...dat is echt zo ontettend nietszeggend. Een combo kan, zeker in cobinatie met een extension cab. Heb zelf (ook) de voorkeur voor losse top en cab(s). Zijn er heel veel van op de markt. Maar minstens zo belangrijk, wat voor budget heb je in gedachten?
André van der End Custom JB5 - Fender P+J Frankenstein - Fender Precision Bass Lyte (2x) - Spector NS-2A - Squier Jazz Bass Vintage Modified

Vanderkley 210MNT - TC Electronic RS 212 - 2x GR Bass ONE 350 - Green Audio BassBall
LauUtrecht

Jarno schreef: 15 mar 2023, 15:35 Ik zou zeggen, geen combo.
Combo's die op het podium goed meekunnen sjouw je je volgens mij meestal een breuk aan, kun je beter gewoon een top en een cabinet kopen. Da's ook flexibeler, gebruik je je top met een klein cabje thuis, en neem je voor optredens een groter cabinet mee (die kan dan ook gewoon in de schuur blijven staan :)
Dank je Jarno!
LauUtrecht

Jarno schreef: 15 mar 2023, 15:35 Ik zou zeggen, geen combo.
Combo's die op het podium goed meekunnen sjouw je je volgens mij meestal een breuk aan, kun je beter gewoon een top en een cabinet kopen. Da's ook flexibeler, gebruik je je top met een klein cabje thuis, en neem je voor optredens een groter cabinet mee (die kan dan ook gewoon in de schuur blijven staan :) ).
Nog een top en cabinet die je aan kunt bevelen? Met een budget van max e800?
LauUtrecht

elrinden schreef: 15 mar 2023, 20:24 Laat ajb dat vermogen varen...dat is echt zo ontettend nietszeggend. Een combo kan, zeker in cobinatie met een extension cab. Heb zelf (ook) de voorkeur voor losse top en cab(s). Zijn er heel veel van op de markt. Maar minstens zo belangrijk, wat voor budget heb je in gedachten?
Ok dank je! Nog een top en een cab die je kunt aanbevelen voor max e800? Thx!
MR. LEE

Bericht door MR. LEE »

In het schuurtje laten staan ,.....je weet wel ,...zo'n goed ge-isoleerd ,verwarmd schuurtje , ....waar het gort-droog is ,.....en waar vocht en schimmelvorming geen kans hebben om je spulletjes aan te tasten of defect te laten geraken. :?
( een speaker-conus is namelijk van papier ! )

Ik krijg hier niet zelden defect geraakte spullen door aantasting van schimmel op m'n werktafel .
Schimmel in bijv. buizenversterkers is altijd funest , want schimmel geleidt namelijk stroom.
LauUtrecht

MR. LEE schreef: 16 mar 2023, 09:12 In het schuurtje laten staan ,.....je weet wel ,...zo'n goed ge-isoleerd ,verwarmd schuurtje , ....waar het gort-droog is ,.....en waar vocht en schimmelvorming geen kans hebben om je spulletjes aan te tasten of defect te laten geraken. :?
( een speaker-conus is namelijk van papier ! )

Ik krijg hier niet zelden defect geraakte spullen door aantasting van schimmel op m'n werktafel .
Schimmel in bijv. buizenversterkers is altijd funest , want schimmel geleidt namelijk stroom.
Ok thx. Die van mij staat in huis; dus dat zal t niet zijn..;)
Jarno

Bericht door Jarno »

They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
LauUtrecht

Ja, zoiets idd, Bedankt voor de tip Jarno!
Plaats reactie