Fender Adam Clayton versterker (U2)

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
MR. LEE

Re: Fender Adam Clayton versterker (U2)

Bericht door MR. LEE »

....die moeten d'r zijn voor de nuchtere kijk op dit soort zaken :mrgreen:
Jarno

Bericht door Jarno »

Precies! Zie het als dezelfde soort voorlichting als die voorkomt dat ouderen hun pincode vertellen aan onbekenden. :D
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Angelo
moderator

Bericht door Angelo »

Klopt. Was mijn kans om het eens tegen iemand te gebruiken ipv zelf need genoemd te worked. :mrgreen:
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Chino

Bericht door Chino »

Vind deze amp erg vet! Inderdaad een beetje aan de prijs, maar dat is snel zo bij buizen combo’s.
Gibson LP Junior Tribute DC bass - Epiphone Rivoli ‘97 - Contrabas - Orange AD200B - Ampeg Heritage 810E

Bands:
Them Dirty Dimes
Jonathan Rhodes
MR. LEE

Bericht door MR. LEE »

gewoon geduld tonen ,....bijv. jazz muzikantjes hebben er zat aan qua porrie ,.....maar bijv. de hard-rock-rammers komen al snel tot de ontdekking dat ze er tekort porrie aan hebben . :D

In een test-hokkie van de instrumenten-winkel klinkt bijna alles te hard ,....maar in het "echt" wordt dat anders....

.....en dan ga je die amps straks tegenkomen voor een gereduceerd tarief op MP .

( die amp is hopelijk nèt zo krachtig als die Fender BassMan 50 uit 1971/1972 , die ik gisteren gerepareerd heb )
LeftyJ
De GVR

Bericht door LeftyJ »

MR. LEE schreef: 16 mar 2023, 12:20 ( die amp is hopelijk nèt zo krachtig als die Fender BassMan 50 uit 1971/1972 , die ik gisteren gerepareerd heb )
De Silverface Bassman 50 met 2x15 die ik heb gehad was snoeihard... voor gitaar. Als je er een bas in plugde kwam je al gauw headroom tekort. Machtige versterker en een leuk experiment, maar ik zag mezelf er niet mee op een podium. Ik kocht die set een jaar of 10 geleden voor €450 uit een verzameling van een overledene, maar heb hem al vrij snel weer doorverkocht (aan Peter Peskens van Jungle By Night, die hem volgens mij ook vrij snel weer weggedaan heeft voor een krachtiger model).
Jarno

Bericht door Jarno »

Je zou er natuurlijk nog een strakke basversterker naast kunnen zetten..... :)
Afbeelding
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
bastaart

Bericht door bastaart »

Mach1 schreef: 08 mar 2023, 15:46 Alleen echt jammer dat er Adam Clayton òp staat! Heb niks met hem en vind signatures op zich al een reden om iets niet te kopen.
Ik heb niks tegen signatures, maar dan moet dat wel een bassist zijn waar ik iets mee heb. Het feit dat er Adam Clayton op staat maakt hem meteen minimaal 500 euro duurder schat ik.
Wel een mooie versterker.
New Advanced Slap Books: Next Level Slap Bass Vol. 1&2
https://nextlevel-slapbass.com/
New solo album Barend Tromp ft. Michael Manring on Bandcamp and Spotify
https://subcontinentalrecords.bandcamp. ... fish-tales
gitaarles en basles in Weert
https://www.gitaarschoolweert.nl
Plaats reactie