Ik ben ook erg gecharmeerd van die Gnome. Helaas was ik tijdens de BGF meeting niet alert genoeg om deze op te merken en even te proberen.
Ik heb ondertussen behoefte aan een klein extra versterkertje voor er bij en denk er over om de Gnome aan te schaffen. Alternatief zou nog de TC BAM 200 kunnen zijn. Voor gebruik thuis en eventueel in kleine oefenruimte waar op laag volume wordt gespeeld.
@Arjan: heb jij nog bedenkingen voor de één of de ander. Kan de Gnome voldoende diep laag produceren? Ik ben toch wel liefhebber van een warme, diepe sound. Die moet er dus wel met EQ in te 'draaien' zijn.
Acoustic Alignment 8 inch cabinet
- JohandeJong
Re: Acoustic Alignment 8 inch cabinet
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! 
Diagnose: BHPD (Bass Hoarding Personality Disorder)

Wel een beetje off topic maar ik ben zelf geen fan van tc versterkers door alle digitale kunstjes die ze er in stoppen. De Gnome vind ik qua prijs / kwaliteit ook erg prettig. Het geluid is volgens mij vrij gelijkmatig met een goede eq en genoeg power.
- JohandeJong
Ach, off-topic? Het is 'mijn' topic 
En het is met name bedoeld om te combineren met mijn AA 8inch cabinet (B-110).
De Gnome is lekker voordelig en ik krijg deze week ook nog 5% korting. En ik moet toch ook nog een kabel en nog wat dingetjes bestellen dus dat kan mooi in één keer.
Ik ga het gewoon proberen. Terugsturen kan ook nog als het mij onverhoopt tegenvalt.

En het is met name bedoeld om te combineren met mijn AA 8inch cabinet (B-110).
De Gnome is lekker voordelig en ik krijg deze week ook nog 5% korting. En ik moet toch ook nog een kabel en nog wat dingetjes bestellen dus dat kan mooi in één keer.
Ik ga het gewoon proberen. Terugsturen kan ook nog als het mij onverhoopt tegenvalt.
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! 

Ben benieuwd Johan, hoe dat gaat bevallen.
Heb even gezocht, de B-110 heeft wat meer energie rondom 300Hz dus de EQ aanpassing zou wel eens volledig weg gelaten kunnen worden icm met de BAM200 en de Warwick Gnome:
https://www.basschat.co.uk/topic/469983 ... ick-gnome/
Beide versterkers hebben dezelfde EQ correctie nodig om 'flat' of neutraal te 'meten', met name wat hoog terugnemen en mid erbij rond 300-400Hz.
Wij hebben hier getest met de o.a. onze GR Bass Mini One, iets potenter dan BAM & Gnome, maar je merkt meteen wanneer de GR One 800 gebruikt wordt... klinkt het laag veel grootser.
Voor erbij zou ik dan eerder kijken naar een goede prijs dan een topprestatie, die komt er uit de kleine instappers waarschijnlijk toch niet.
PS: ik heb zelfs eens gelezen dat iemand over de Harley Benton zeer positief verrast was, weet alleen niet meer of dat dit type was:
https://www.thomann.de/nl/harley_benton ... -UQAvD_BwE
Ik denk dat het toen de 800B betrof, ook een relatief lage prijs van 329,- voor een dik vermogen - maar nooit gehoord.
Heb even gezocht, de B-110 heeft wat meer energie rondom 300Hz dus de EQ aanpassing zou wel eens volledig weg gelaten kunnen worden icm met de BAM200 en de Warwick Gnome:
https://www.basschat.co.uk/topic/469983 ... ick-gnome/
Beide versterkers hebben dezelfde EQ correctie nodig om 'flat' of neutraal te 'meten', met name wat hoog terugnemen en mid erbij rond 300-400Hz.
Wij hebben hier getest met de o.a. onze GR Bass Mini One, iets potenter dan BAM & Gnome, maar je merkt meteen wanneer de GR One 800 gebruikt wordt... klinkt het laag veel grootser.
Voor erbij zou ik dan eerder kijken naar een goede prijs dan een topprestatie, die komt er uit de kleine instappers waarschijnlijk toch niet.
PS: ik heb zelfs eens gelezen dat iemand over de Harley Benton zeer positief verrast was, weet alleen niet meer of dat dit type was:
https://www.thomann.de/nl/harley_benton ... -UQAvD_BwE
Ik denk dat het toen de 800B betrof, ook een relatief lage prijs van 329,- voor een dik vermogen - maar nooit gehoord.
Commercieel actief met Acoustic Alignment speakerkasten (stock, custom en meer)
-
In het commerciële AA topic heb ik mijn bevindingen over de EB110 geplaatst, de B110 met tweeter en de nieuwste filtering.
viewtopic.php?p=1716774#p1716774
viewtopic.php?p=1716774#p1716774