Laatst heb ik mijn oude basversterker opgehaald in mijn voormalig ouderlijk huis. Helaas is 'ie al lange tijd defect. Destijds viel het nog in de garantieperiode, maar helaas heb ik 'm toen niet op tijd kunnen terugsturen (we spreken hier over 2014

Ik vroeg me af of hier wellicht iemand een advies of inzicht heeft dat kan helpen, voordat ik 'm naar een reparateur breng. Het gaat om een (inmiddels uit productie zijnde) Hartke A100 (Thomann edition).
De situatie is als volgt. Als ik de versterker op stroom aansluit en aanzet dan hoor ik een 'pop' en zie je ook de speaker kort bewegen. De pop hoor ik ook als ik de koptelefooningang gebruik.
Plug ik vervolgens mijn bas in, dan is er helemaal geen geluid. Het enige geluid wat er soms is, is dat als de kop van de jackplug ergens mee in contact is (bijvoorbeeld mijn hand, of de ring rond input jack van mijn bas) er een heel lichte zoem hoorbaar is. Die zoem is altijd hetzelfde, ongeacht welke instelling ik aanpas (ook volume op 0). Bij het echt inpluggen van de jack is helemaal niks hoorbaar.
Opvallend is wel dat boven de limiter knop wel continu het blauwe licht brandt. Dat gaat soms alleen even kortstondig uit als de jack zoals hierboven omschreven in licht contact staat met iets (maar dit loopt ook niet volledig gelijk).
Ik heb de volgende dingen geprobeerd:
- Verschillende kabels ingeplugd
- Verschillende instrumenten ingeplugd
- Op zowel het passieve als de actieve input ingeplugd
- Een patchkabel door de effects loop
- De speakerkabel van de versterker naar de speaker in- en uitgeplugd (uiteraard als er geen stroom op stond)
- Alle knoppen in verschillende posities gezet
- De headphone-output gebruikt
- En natuurlijk aan- en uitzetten.

Het probleem begon een jaar of acht geleden. Hij stond in de oefenruimte en werkte gewoon niet meer. Er is geen knal, rook of een ander moment geweest dat 'm de das omdeed.
Mijn gedachte is dat het probleem 'm zit in de limiter (compressie) en daarom ook het blauwe lampje daar continu brandt. Maar als ik kijk in de handleiding (van de normale editie: https://www.manualslib.com/manual/14382 ... =16#manual) wordt daar enkel gesproken van groen en rood licht. Maar goed, ik ben totaal niet technisch onderlegd.
Heeft iemand hier misschien een idee wat het zou kunnen zijn? Of weet iemand wellicht een reparateur (Den Haag/Rijswijk/Delft)?
Uiteindelijk gaat 'ie de verkoop in, maar dan is het natuurlijk wel fijn om iets te kunnen verkopen dat werkt.