Na vele omzwervingen enige jaren geleden uitgekomen op de Felix Grace pre-amp: Alle opties die je je kunt wensen met een fantastische sound in een klein handzaam doosje:
https://www.soundonsound.com/reviews/grace-design-felix

Deze doorkoppelen naar m'n antieke Bergantino IP112 (actief met 1000W eindtrap ingebouwd) met indien nodig een extra Bergantino 112 en je kunt in alle situaties uit de voeten.
De IP112 is een gewichtig apparaat. Voor repetities heb ik jarenlang de Acoustic Image Coda-R dual channel gebruikt. Maar deze liet toch te wensen over, met name in 't laag.
Toen stuitte ik op een Bergantino B|Amp mk2:

Nog meer opties in een klein doosje: Incl. tuner, hig pass, low pass, notch filter, 4 bands parametric EQ, fase-omschakeling, compressor (serie/parallel), overdrive, distortion, fuzz, DSP en drie voor te programmeren settings (ideaal voor bijvoorbeeld contrabas en twee basgitaren: Met en zonder fretten). Al heb ik 'm hiervoor nog maar nauwelijks ingezet. Enkel contrabas heeft momenteel m'n voorkeur.
Voor repetities en kleine optredens is hierbij de Acoustic Image 2TenEX cab (600 W, 10 kilo) voldoende.
Voor 't grotere werk sjouw ik m'n Bergantino('s) 112 mee.
'k Ben nu met een setje nieuwe snaren (Aquila Reds) en een Alter Ego pickup weer helemaal happy!

Zoals gisteravond weer met www.muziekvankoi.nl: