BassKees schreef: ↑01 jun 2023, 12:34
Acoustic Alignment maakt ook heel erg goed draagbare en goed klinkende cabinets. Je kunt de gegevens op het forum vinden:
viewtopic.php?f=19&t=65045
Dank u Kees, AA gebruiker en ambassadeur
Maar ook Lemmy:
LemmyNL schreef: ↑01 jun 2023, 09:25
Oke... hallo!
Ik denk dat er wel wat zal zijn, de ontwikkeling heeft niet stilgestaan
Het eerste wat in me opkomt is dit:
viewtopic.php?f=19&t=65045
Maar dat is slechts één van veel verschillende opties. Je zult snel genoeg goede tips krijgen.
De wens de website te updaten, en georganiseerde linkjes aan te maken is blijkbaar nog steeds niet sterk genoeg aanwezig - lezen vanaf het begin van het commerciele topic is wel een flinke reis
Shortlist zou dan zijn (let op, wij van WC eend...)
B-112,
E-120 en de
B-110. Testen van anderen zitten achter de linkjes, we gaan daar niet buiten ons topic reclame over maken. Puur als overzicht even relevante linkjes, hopelijk is dat toegestaan.
Wat me opvalt aan de vraag en de reacties is het volgende: de genoemde kasten zijn allemaal krachtig, maar niet bepaald handzaam.
Een 16kg* VDK 12MNT is wellicht nog compact te noemen in vergelijking, maar je zet dit niet met 1 hand in de kofferbak denk ik. *aldus website
Een 2x10 onder 10kg is bizar licht, maar wellicht (wel licht, haha) dan weer iets om goed mee op te passen tijdens het rondlopen.
Wij hadden met de E-118 een kast van 8,5kg en zonder tweeter minder dan 8kg (forumlid Henk Slegtkamp heeft er 2 en is happy user) maar de B-112 met hetzelfde formaat is met 12,4kg eigenlijk niet veel minder ergonomisch vanwege het grote handvat en de afmetingen van 40x30x40 cm.
Wat ik wil zeggen: rond 10kg is alles wel draagbaar en is de handzaamheid & ergonomie wat de grootste voordelen oplevert.
We zijn daarom niet verder gegaan met de ontwikkeling van onze 1x12" onder 10kg kast, het formaat was nadeliger dan het gewicht. En een lichte kast zónder concessies voor de klank, moeten wij nog ontwerpen