Jarno's LF lab

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Rieno
Uut Grun

Re: Jarno's LF lab

Bericht door Rieno »

Ha, ik heb hier een Tektronix 2205 staan, prima voor thuis en compleet onhandig qua formaat en lawaai idd :mrgreen: Maar wel onverwoestbaar!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Jarno
antipassief

Bericht door Jarno »

Op het werk een actieve speaker gevonden, dus daar de amp en speaker uitgehaald en een kleiner behuizinkje gemaakt, testspeaker voor op het bureau. Uit padoek en linde.
Nu nog even testen of de amp het nog doet (misschien werd ie niet voor niks weggegooid.....)
20231004_170816.jpg
20231004_170816.jpg (548.27 KiB) 2554 keer bekeken
Dun hout gebruikt, maar het is ook maar een 8" speakertje :)
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Mach1
passantenhaven

Bericht door Mach1 »

Prachtig zeg!!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass
2009 Squier VM Jazzbass fretless
2023 Guild Starfire I Bass

1967 Dynacord Bassking T
1969 Dynacord Hifi Favorit II
1974 Dynacord BX100
padawatje
corr: spawatertje

Bericht door padawatje »

Heel mooi :worship:
Hans58
Nestor Magnificus

Bericht door Hans58 »

Netjes hoor!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Joey

Bericht door Joey »

Mooie co-axiale speaker er in, top!
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Jarno
antipassief

Bericht door Jarno »

Bedankt allemaal!
En een echte coax, dat zou mooi zijn inderdaad, maar het is gewoon zo'n "whizzer-cone" klein papieren toetertje bovenop een normale breedband speaker :) Good enough for rock&roll.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
MR. LEE

Bericht door MR. LEE »

Nou ! ,....zeker keurig netjes gemaakt zeg ! :wink:
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Ik had dit nog niet eerder bekeken :oops:
Jarno
antipassief

Bericht door Jarno »

Dank u, dank u :D
Overigens inmiddels getest en hij doet het prima. Er zit wel een amp in met zo'n klasse D versterker als een enkel IC en dat klinkt niet super, voor test doeleinden en gitaar prima :)
Het enige is, ik gebruik de lijn ingang jack, en daar zit geen volumeregelaar op, dus dat is wel spannend, zeker voor test doeleinden.....
Oorspronkelijk hoort er een soort mini mixertje/preamp bij die aan de voorkant van de box zat, maar die had ik niet nodig (zit ook een wireless ontvanger voor bijbehorende microfoon en zo op).

Sinds de discussie over het Mayones Cali GAS van Geert wombatboter, wel een beetje aan het denken om zoiets zelf te bouwen. Eigenlijk was het plan een whiskycabinet, maar eigenlijk zou ik niet meteen weten waar die zou moeten komen, en mijn vrouw vind het waarschijnlijk niks (omdat ik er mahonie voor heb gekocht, en dat is nogal klassiek).
Dus vandaag even een ontwerpje gemaakt (aangepast eigenlijk), EN, zondag is het open dag hout in Zutphen, beurs voor houtbewerkers, waar ook houthandelaren staan, dusssuhhhhh. :D
Jarno
antipassief

Bericht door Jarno »

LOL
20231101_220752.jpg
20231101_220752.jpg (2.05 MiB) 2233 keer bekeken
Dus, piepklein vijfsnaartje :)
Angelo
moderator

Bericht door Angelo »

3.7" mensuur? :-P
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
ElcoHeijmans
verherbouwingen

Bericht door ElcoHeijmans »

Tof "projectje" Jarno!

Een klein puntje van kritiek. 🧐
Jammer dat de houtnerf van het rechterdeel ietswat afwijkt (niet gelijk loopt) tov het linker en toets als deze naturel blijft.
Life begins at 40 Hz

Kost wat, maar daar betaal je ook voor! :mrgreen:

Bandpage: www.billdisney.nl
Jarno
antipassief

Bericht door Jarno »

Hee luitjes, 530mm mensuur en dit zijn alleen maar de templates :D dus deze gebruik ik om de vorm af te tekenen op het daadwerkelijke hout. En een beetje beter een idee te krijgen van de verhoudingen, en in dit geval vind ik de body misschien toch een beetje pietepeuterig, dus ik ga hem even een klein beetje groter maken, net al wel wat aan de contouren zitten duwen en trekken, en 10mm breder boven en ook onder, en een klein beetje langer boven is een groot verschil, meer in verhouding met de lengte van de nek.
Zo dus:
Screenshot 2023-11-02 141208.jpg
Screenshot 2023-11-02 141208.jpg (221.54 KiB) 2192 keer bekeken
Jarno
antipassief

Bericht door Jarno »

Versie 2
20231102_190432.jpg
20231102_190432.jpg (802.99 KiB) 2151 keer bekeken
Samen met het andere instrument met Alembic pickups :D
20231102_190606.jpg
20231102_190606.jpg (1.21 MiB) 2151 keer bekeken
Beter zo, denk ik, body iets meer in verhouding met lengte hals en kop.
LeftyJ
De GVR

Bericht door LeftyJ »

Cool! Niet zo elegant als de Cali (en ik denk dat de langere upper bout van de Cali behoorlijk bijdraagt aan de balans, zowel op schoot als aan een schouderband) maar absoluut cool! Ik krijg er een beetje solidbody bassukulele-vibes bij.
Plaats reactie