AMPEG 810 restauratie
Re: AMPEG 810 restauratie
Ja, daar lijkt het inderdaad erg op.
Dit skai was toen gratis, de heren de Mol en van den Ende hadden het eind 1996 niet meer nodig

- Sjtevel 1984
Ik heb een meubelstoffeerder een paar jaar geleden een versterker opnieuw laten tolexen. Hij zit in Stein. Ik kan je eventueel wel in contact met hem brengen als je wilt.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Dat is helaas wat ver, maar bedankt 
Ik ga het toch maar eerst met tolex proberen. Als dat niet lukt wordt het warnex.

Ik ga het toch maar eerst met tolex proberen. Als dat niet lukt wordt het warnex.
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810
www.instagram.com/xhakonx
- Sjtevel 1984
Begrijpelijk, succes!
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Een tijdje gelden had ik wat vragen gesteld betreffende de ampeg box.
Hij is makkelijk 25 jaar oud en had heel wat mee gemaakt tijdens het vele touren (ik heb hem ooit gekocht voor 500 euro van een verhuurbedrijf).
De tolex hing in flarden van de cabinet, hij hing vol met dikke lagen duct tape, stickers en nog dikkere lagen stof.
Ok, het zag er wel "stoer" uit, maar het zag er naar mijn mening ook héél erg slordig uit ... toen ik bij het uitladen met een vers t-shirt vastplakte in oude lijmrijsten was de maat écht vol.
Ik had hem helemaal gestript en er bleek spaanplaat onder de tolex te zitten. Hierdoor kwamen heel wat spanen los en ontstond er een oneffen ondergrond.
Dit werd allemaal opgevuld met woodfiller en er werd uren aan geschuurd.
Eerst dacht ik hem te behandelen met warnex, maar ik dacht "er hoort tolex op te zitten, laten we dat eens proberen"
Ik had vervolgens tolex besteld bij Tonefactory en dat bleek EXACT dezelfde tolex te zijn als wat Ampeg gebruikt.
Geen simpele klus dit. Dit was eerste keer dat ik het deed. De ampeg is ook nog eens loodzwaar, en allen is het amper te hanteren.
Toegegeven, er zitten wat zeker nog bultjes en lucht in. De lijm hardde niet overal even "egaal" uit waardoor deze "bulten" ontstonden. Niet alles zal dus supernetjes zijn, maar een verdienstelijke poging voor een eerste keer denk ik? Ik geef mezelf 7 op 10.

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=64A9ABD7

Hij is makkelijk 25 jaar oud en had heel wat mee gemaakt tijdens het vele touren (ik heb hem ooit gekocht voor 500 euro van een verhuurbedrijf).
De tolex hing in flarden van de cabinet, hij hing vol met dikke lagen duct tape, stickers en nog dikkere lagen stof.
Ok, het zag er wel "stoer" uit, maar het zag er naar mijn mening ook héél erg slordig uit ... toen ik bij het uitladen met een vers t-shirt vastplakte in oude lijmrijsten was de maat écht vol.
Ik had hem helemaal gestript en er bleek spaanplaat onder de tolex te zitten. Hierdoor kwamen heel wat spanen los en ontstond er een oneffen ondergrond.
Dit werd allemaal opgevuld met woodfiller en er werd uren aan geschuurd.
Eerst dacht ik hem te behandelen met warnex, maar ik dacht "er hoort tolex op te zitten, laten we dat eens proberen"
Ik had vervolgens tolex besteld bij Tonefactory en dat bleek EXACT dezelfde tolex te zijn als wat Ampeg gebruikt.
Geen simpele klus dit. Dit was eerste keer dat ik het deed. De ampeg is ook nog eens loodzwaar, en allen is het amper te hanteren.
Toegegeven, er zitten wat zeker nog bultjes en lucht in. De lijm hardde niet overal even "egaal" uit waardoor deze "bulten" ontstonden. Niet alles zal dus supernetjes zijn, maar een verdienstelijke poging voor een eerste keer denk ik? Ik geef mezelf 7 op 10.

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=64A9ABD7

Laatst gewijzigd door NURZE op 05 jul 2023, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810
- ElcoHeijmans
- verherbouwingen
Nou dat ziet toch heel netjes uit hoor!
Die bultjes zou je er nog uit kunnen drukken door een heel klein gaatje te prikken waar evt overtollig lijm of lucht uit kan.
Maar ziet er weer strak uit!

Die bultjes zou je er nog uit kunnen drukken door een heel klein gaatje te prikken waar evt overtollig lijm of lucht uit kan.
Maar ziet er weer strak uit!
Life begins at 40 Hz
Kost wat, maar daar betaal je ook voor!
Kost wat, maar daar betaal je ook voor!

Prima gelukt hoor, en zeker als de ondergrond geen nieuw hout is, dan is het toch al lastiger, de hechting is dan niet overal hetzelfde.
Kan er weer jaren tegen zo, inderdaad.
Is dat wel lucht in die bultjes, of toch nog wat oneffenheid van de ondergrond?
Kan er weer jaren tegen zo, inderdaad.
Is dat wel lucht in die bultjes, of toch nog wat oneffenheid van de ondergrond?
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Keurig hoor, en afgaande op de foto's is het wat mij betreft wel meer waard dan een 7. Hele klus geweest 

Hans
"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng
"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng
"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Ik lees het nu pas

Wij laten de kasten coaten met Line-X, dat is een soort hotspray die er met 60 graden op gespoten wordt en er helemaal omheen krimpt. Eerst een epoxy primer, en het was oorspronkelijk bedoeld als truckbedliner, dus voor de laadbak van een open pick-up truck. Dit spul is redelijk onverwoestbaar

Commercieel actief met Acoustic Alignment speakerkasten (stock, custom en meer)