D.H.Z. ( D.I.Y. ) reparaties ( repairs ) by MR. LEE

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gothbin

Re: D.H.Z. ( D.I.Y. ) reparaties ( repairs ) by MR. LEE

Bericht door Gothbin »

Je hebt gelijk, altijd andermans rommel pruimen is niet leuk (meer)!!!

En wat bands betreft deel ik jouw mening ook. IK doe het al een paar jaar niet meer. Ben niet bijzonder goed, maar werd toch regelmatig gevraagd. Het sjouwen, en weer opnieuw qua tijd en geld investeren in een nieuwe band trekt mij niet meer.

Ook zou ik dan qua spullen moeten upgraden; heb alleen nog mijn oude Eden WT-300 met een paar kraakjes in de tone pots en een Mesa Engineering Powerhouse 2 x 10". Voor thuis mooi zat, met een beetje stevig bandje net te kort.....

Meestal speel ik thuis met een koptelefoon, een SansAmp Bassdriver DI, mijn zelfgebouwde compressor van Das Musikding en een Mooer RADAR cabsim op 8 x 10" Ampeg stand.

Ik zie het er in dit leven niet meer van komen nog in een vaste band te spelen in ieder geval; ik loop hard naar de 60 toe, en mijn rug en kniëen willen het ook allemaal niet meer.
Keep it low! :dance:
StingRay85

Bericht door StingRay85 »

Buizen en elcos zijn niet goedkoop. Maar dat weet je toch op voorhand als je met een buizenamp wilt spelen. Zo'n Bassman 100 is toch nog de moeite waard om op orde te zetten, ook al kost het 200-300€. Volledig point to point bedraad, dus op zich gemakkelijk te onderhouden.
jorren
moderator

Bericht door jorren »

Voor €300 ben je nog niet eens compleet qua buizen.
Ik ben bezig met een London City top uit de jaren 60/70. Aan buizen zit ik nu al op ruim €350

Dan nog elco’s en manuren. Komt gewoon dik op 7 á 800 euro.
Ibanez EHB1005SMS
BassAgent schreef: 13 apr 2020, 10:21 Ik zag dat goedkopebassenfetisjist Jorren (bedoel ik niet vervelend trouwens) erop had geboden.
StingRay85

350€ voor buizen? Ik zie 135€ voor een matched quad EH EL34, en dan nog 3x ECC83 voor misschien 75€?

Misschien moet eens wat van mijn NOS stock gaan verkopen, heb dik 400 EL34 en 300 ECC83 liggen.
jorren
moderator

Bericht door jorren »

Er gaan in dit (bij de london city) geval 6x 6l6 in, matched,
En nog 4 12ax7 (weet het aantal van de voorversterkerbuis niet zeker nu)
Ibanez EHB1005SMS
BassAgent schreef: 13 apr 2020, 10:21 Ik zag dat goedkopebassenfetisjist Jorren (bedoel ik niet vervelend trouwens) erop had geboden.
jorren
moderator

Bericht door jorren »

En in het geval van de Bassman houdt het ook echt niet op bij 400 euro gok ik..
Ibanez EHB1005SMS
StingRay85

Ik ken persoonlijk geen London City amp die 6L6 gebruikt. Maar het zou kunnen. Overigens gaan ECC83 wel even mee, en is er niet altijd noodzaak om alles te vervangen.
jorren
moderator

Bericht door jorren »

Ik kan het (zo uit mijn hoofd) ook wel fout hebben,
Is niet het enige project wat er ligt :mrgreen:
Hier zaten nog originele buizen in uit de jaren 70, dus was zeker tijd.

Aanvulling:
Je hebt gelijk
het zijn 4 el34. Maar toen we ermee begonnen zaten de prijzen op het hoogste punt voor een kwartetje el34. Dat was op dat moment rond de 280 euro.
daarnaast zitten er 5 ecc84 in
Ibanez EHB1005SMS
MR. LEE

Bericht door MR. LEE »

StingRay85 schreef: 07 aug 2023, 12:00 Buizen en elcos zijn niet goedkoop. Maar dat weet je toch op voorhand als je met een buizenamp wilt spelen. Zo'n Bassman 100 is toch nog de moeite waard om op orde te zetten, ook al kost het 200-300€. Volledig point to point bedraad, dus op zich gemakkelijk te onderhouden.
Het idee om max. 200 euro in me handen te douwen voor een totale BassMan 100 /135 revisie , betekent voor mij gewoon "ACHTERUIT KRABBELEN" , dat dekt amper de kosten voor onderdelen ,....en dan heb ik het niet eens over reinigings-spuitbussen , ingebrande soldeer-stiften en soldeertin , etc , wat er hier met rollen doorheen gaat ,
alsmede de klerezooi in m'n huis wat het allemaal noodzakelijk met zich meebrengt.
Er zijn me inmiddels echt wat teveel aan dergelijke zuinige priesters die nog met ( letterlijk ) "vóór-oorlogse" prijzen in hun hoofd lopen te dagdromen. :roll:
Ik rekende al niet veel ( ik ben namelijk óók bewust van het feit dat een hoop muzikantjes op scheef afgesleten schoenen lopen ) , maar ik wilde toch altijd voor iedereende de boel zó in orde brengen , zoals ik het óók voor mezelf zó gewild zou hebben.
Dat hield dus ook in , dat na de reparatie er hier zorgvuldig uitgetest werd ( alsook dat bepaalde wensen qua geluid achteraf nog doorgevoerd konden worden. )
Allemaal "geen punt bij Karwei" , maar sinds een recentelijke gebeurtenis , waarbij zúlke achterlijke opmerkingen en slap gezeik , pal voor me smoel werden uitgeproken , werd het de druppel die de emmer deed overlopen ,.....en werd ik het ineens helemaal spuugzat. :|

-------------------------------------------------------------------------------

Ik zal indien op verzoek i.i.g. nog per PM goede ( officiële gevestigde ) reparatie-adressen doorgeven als daarom gevraagd wordt.

--------------------------------------------------------------------------------

De reeds bestaande klandizie ( sommigen komen hier al 30 jaar ) kan/kunnen nog wel een beroep op me doen , want met de meesten daarvan heb ik een vriendelijke/vriendschappelijke verstandhouding.
De reeds bestaande klandizie waarbij die verstandhouding NIET aan de orde was , heb ik inmiddels al bericht dat ze hun heil voortaan ergens anders moeten zoeken.
Daarmee wordt het i.i.g. afgeschaald , rustiger en te overzien , waardoor de meeste spullen/onderdelen hier ook niet meer bewaard , danwel opgeruimd kunnen worden.
Laatst gewijzigd door MR. LEE op 08 aug 2023, 01:33, 1 keer totaal gewijzigd.
MR. LEE

Bericht door MR. LEE »

Hier iets volkomen anders ,......ik repareer(de) ook huishoudelijk apparatuur
( daarover heb ik hier ook al eerder wat van gepubliceerd op BGF )
Deze keer ( " als vreemde eend in de bijt " ) hier een minstens 30 jaar oude combi-magnetron ,.....een Bosch Gourmet 852.
Dit apparaat was van wijlen mijn vader .
Het was destijds een duur top-pruduct ! ( magnetron en hete lucht-oven in één , waren destijds dure apparaten )
Na z'n overlijden heb ik het apparaat nèt op tijd kunnen redden omdat het anders tijdens het leeghalen van z'n woning in de afzet-vuilcontainer dreigde te belanden.
Het heeft bij mij , zo die was nog krap 5 jaren matig/redelijk dienst kunnen doen , maar gaf zich recentelijk , toch totaal helemaal "moe geworden" , gewonnen.
Vanochtend heb ik deze gedeeltelijk ontmanteld en een printplaat uitgebouwd en opgeknapt.
De tijd-instelknop voor de magnetron-functie was defect door inwedinge vervuiling , en de temperatuur-instelling voor de hete lucht-oven was onbruikbaar vanwege een defecte schaal-aanduidings-mechanisme/keuze schakelaar van de thermostaat.
Na dit alles gerepareerd te hebben , kwam er nog wat noodzakelijk inwendig reinigingswerk aan de orde , waarna ik de boel weer in elkaar gezet heb.
Het apparaat werkt inmiddels weer als een hele nieuwe ! :D
De verkleuring van het bedieningspaneel door invloed van 't zonlicht is helaas on-omkeerbaar ,....maar dat stoort me niet zo .
De knopjes die ik met een ondiep geboord putje en rode nagellak gemerkt heb , hebben een extra functie ( die ik anders zou vergeten ) , ....die dienen om de klok gelijk te zetten , wat alleen met instelling van zomer-/winter tijd aan de orde is .
Helaas ben ik vergeten om tijdens de reparatie foto's te maken van de binnenkant/defecten ,....tja , ...toen de boel weer in elkaar zat was 't te laat ... :facepalm:

------------------------------------------------------------------

-Het scheelt i.i.g. weer m.b.t. de "electronic waste berg" inzake de wereld-omvangrijke vervuiling !
-Het scheelt weer in de uitgave , want een nieuw vervangend exemplaar is nu helemaal niet meer nodig. :D
( ....én vriendin-lief kan er nu óók weer cake en taarten, etc. in bakken :lol: )
Bijlagen
Bosch Gourmet 852 , 2 (Middel).jpg
Bosch Gourmet 852 , 2 (Middel).jpg (156.34 KiB) 530 keer bekeken
Bosch Gourmet 852 , 1 (Middel).jpg
Bosch Gourmet 852 , 1 (Middel).jpg (128.72 KiB) 530 keer bekeken
Laatst gewijzigd door MR. LEE op 11 aug 2023, 13:08, 2 keer totaal gewijzigd.
ejp

Bericht door ejp »

top gedaan hoor! oven ziet er nog knap uit!
Fender Precision Players lefty
Maruszczyk Elwood 4 p lefty
Markbass LM 250 Black line
Box TCE BG250-115
Hartke HD15
Hartke TX600
MR. LEE

Bericht door MR. LEE »

Na een heel serieus/vriendelijk verzoek aan mij , voor reparatie van een Ampeg SVT-II ,.... overstag gegaan .....
De vriendelijke eigenaar moest er zelfs ook nog een aardig reisje voor ondernemen om 'm hier af te leveren.

Het betreft een lood-zware buizen-versterker , zowel qua power ,.....maar ook qua gewicht ! ,.....tjeetje marijntje zeg ! :facepalm: :lol: .
Het apparaat staat hier inmiddels al een aantal weken onaangeroerd , omdat ik helaas niet eerder in de gelegenheid was om aan deze klus te beginnen .
Vanavond dus eerst maar 'ns even op de werkbank geplaatst voor een visuele inspectie .

( ...als je zo'n bas-versterker aanschaft , dan kun je i.i.g. ook meteen je sportschool-abonnement wel opzeggen ,.....jezes ! :facepalm: :lol: )
Bijlagen
Ampeg SVT-II , a (Middel).jpg
Ampeg SVT-II , a (Middel).jpg (161.3 KiB) 157 keer bekeken
Ampeg SVT-II , b (Middel).jpg
Ampeg SVT-II , b (Middel).jpg (242.92 KiB) 157 keer bekeken
Ampeg SVT-II , c (Middel).jpg
Ampeg SVT-II , c (Middel).jpg (175.52 KiB) 157 keer bekeken
Laatst gewijzigd door MR. LEE op 22 sep 2023, 09:14, 2 keer totaal gewijzigd.
MR. LEE

Bericht door MR. LEE »

Morgen wordt hier opgehaald :

- Een gerepareerde , aktieve The Box MA150 floor-monitor-box ( een redelijk goedkoop , maar goed Thomann produkt ! )
Bijlagen
The Box MA150 , a (Middel).jpg
The Box MA150 , a (Middel).jpg (178.33 KiB) 153 keer bekeken
The Box MA150 , b (Middel).jpg
The Box MA150 , b (Middel).jpg (175.2 KiB) 153 keer bekeken
MR. LEE

Bericht door MR. LEE »

- en een gerepareerde Dynacord Powermax 230 aktieve cross-over....
( beide items zijn voor ( bevriende eigenaren ) van een muziekschooltje / oefenruimten-verhuur , hier in de regio )
Bijlagen
Dynacord Powermax 230 , b (Middel).jpg
Dynacord Powermax 230 , b (Middel).jpg (249.23 KiB) 153 keer bekeken
Dynacord Powermax 230 , a (Middel).jpg
Dynacord Powermax 230 , a (Middel).jpg (285.85 KiB) 153 keer bekeken
MR. LEE

Bericht door MR. LEE »

Nou ! ,....lekker dan ! ( maar dan anders ! :( )
Ik kon effe helemaal niet meer verder hier .
M'n anders zo oer-degelijke HAMEG oscilloscope gaf er na 33 jaar trouwe dienst er voor het eerst 'ns de brui aan :|
Vanaf van-ochtend vroeg bezig geweest met dat ding ,.....maar hij is nu gelukkig weer in orde :cheer:
( de boosdoener bleek na een aantal uren zoeken de potmeter van de zgn "Y-pos." van het A-kanaal te wezen )
Bijlagen
Hameg , a (Middel).jpg
Hameg , a (Middel).jpg (140.51 KiB) 73 keer bekeken
Hameg , b (Middel).jpg
Hameg , b (Middel).jpg (219.97 KiB) 73 keer bekeken
Hameg , c (Middel).jpg
Hameg , c (Middel).jpg (222.56 KiB) 73 keer bekeken
Plaats reactie