Het Snelle Vraagjes Topic
- Sjtevel 1984
Re: Het Snelle Vraagjes Topic
Hoor je zelf ook het verschil tussen draadloos en bedraad? Zo niet, zou ik het laten zoals het nu is.
Goede draadloze sets zijn van Sennheiser en Shure. Als het toch enigszins betaalbaar wil houden zou ik kijken voor een line 6 relay g30, of een boss wl-60.
Goede draadloze sets zijn van Sennheiser en Shure. Als het toch enigszins betaalbaar wil houden zou ik kijken voor een line 6 relay g30, of een boss wl-60.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Dit lijkt me wel een toppertje :
https://www.gitarist.nl/nieuws/artikel/ ... eem-getest
( kost natuurlijk wel weer een paar centen ......
)
https://www.gitarist.nl/nieuws/artikel/ ... eem-getest
( kost natuurlijk wel weer een paar centen ......

Heerlijk geschreven recensie ook: "Een gitarist met een 19-inch rack is tegenwoordig zeldzamer dan een eerlijke bankier. " 

De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.
Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Niet waar ook, in een tijd waarin zoveel gitaristen met een alles-in-één 19" modeller spelen. In de metal was de AxeFX enige tijd gemeengoed, en daarna de Kemper Rack. Inmiddels zijn het meer en meer weer de floor units zoals de Line6 Helix, de Quad Cortex en de AxeFX FM3.
Tja, het blijft een vorm van reclame…
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.
Ja, ik hoor het verschil. Zeker in de mix; duidelijker en meer prikkend in de mix.Sjtevel 1984 schreef: ↑06 aug 2023, 16:08 Hoor je zelf ook het verschil tussen draadloos en bedraad? Zo niet, zou ik het laten zoals het nu is.
De set hierboven door Mr. LEE genoemd had ik ook in de smiezen. Daar ga ik me in verdiepen. Eerst maar een paar keer met snoer spelen en zien of ik echt iets mis (of juist last van heb).
1955 Fender Precisionbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass
2017 Godin RG-4 Passion
2022 Godin RG-4 Ultra
2010 Fender Bassman TV Duo Ten
2017 Godin RG-4 Passion
2022 Godin RG-4 Ultra
Niet meer nieuw leverbaar, maar de Smooth Hound werkt uitstekend op bas. Ik merk niet of nauwelijks verschil met snoer, zonder gebruik van effecten (maar wel door een Boss pedaltuner).
En onze drummer/geluidsman wees me op deze, als niet-digitaal alternatief: https://www.thomann.de/nl/the_t.bone_freeu_pt_600.htm
Schijnt heel goed te zijn, ook prijs/kwaliteit, en de antennes zijn uitbreidbaar (met “vlaggetjes”) voor extra bereik.
En onze drummer/geluidsman wees me op deze, als niet-digitaal alternatief: https://www.thomann.de/nl/the_t.bone_freeu_pt_600.htm
Schijnt heel goed te zijn, ook prijs/kwaliteit, en de antennes zijn uitbreidbaar (met “vlaggetjes”) voor extra bereik.
Het is makkelijker als je denkt.
-
Heeft iemand ervaring met zo een kleine U bass met rubber snaren ? Ik kwam zo een ding tegen bij Bax Amsterdam . Het lukte mij niet om de lage e op de standaard stemming te krijgen . Is dat normaal of heb ik het te snel opgegeven ?
Confusius en Lao tzu waren wijze mensen
Thanks! Die Smooth Hound heb ik gehad en vond ik erg fragiel. De T-bone gebruikt onze zanger als in-ear en dat is niet best.MaartenV schreef: ↑14 aug 2023, 11:32 Niet meer nieuw leverbaar, maar de Smooth Hound werkt uitstekend op bas. Ik merk niet of nauwelijks verschil met snoer, zonder gebruik van effecten (maar wel door een Boss pedaltuner).
Ik houd het even bij een snoer en mocht dat tegen gaan staan ga ik voor de Shure.
1955 Fender Precisionbass
2017 Godin RG-4 Passion
2022 Godin RG-4 Ultra
2017 Godin RG-4 Passion
2022 Godin RG-4 Ultra
Precies!
Met de originele Ashbory siliconen snaren was het helemaal erg, en bovendien spannend omdat die ook nog wel eens kapot wilden springen en dan tegen je fikken aan kletsten. Die polyurethaan snaren zijn beter, rekken minder, maar nog altijd veeeeeeeeeeeeeeeeel meer dan stalen snaren, blijven draaien, ik heb die volgens mij ook nog niet kapot zien springen. Op mijn rickenbashbory zitten nu nog die creme kleurige exemplaren, heb de zwarte ook nog liggen, maar weet niet of daar verschil in zit (afgezien van de kleur, ben jullie maar even voor

They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Ik heb de zender in een beltpack en de ontvanger op mijn pedalboard. Onze Henk vertelde laatst dat die ontvanger stevig zat is om dat te doen. In elk geval waar het om het kastje gaat, de antennes zijn natuurlijk wel een beetje gevoelig. Of die T-Bone als in-ear vergelijkbaar is met voor gitaren zou ik zo niet durven concluderen.
Groot gelijk hoor, ik wil liever niet meer bedraad. Maar ik ben dan ook een beweeglijk kind.
Het is makkelijker als je denkt.
Wie heeft er in de rommel doos nog een basbrug , zo'n standaard fendermodel, mag helemaal zonder schroeven, veren en zadels, alleen dus de metalen L-vormige plaat. Merk en leeftijd maakt niet uit als die maar 5 bevesitgings gaten achterin heeft.
graag een pb... woon je in de buurt van Vinkeveen, helemaal goed, dan kan ik hem persoonlijk halen en afrekenen
graag een pb... woon je in de buurt van Vinkeveen, helemaal goed, dan kan ik hem persoonlijk halen en afrekenen
Greetz, Jan
Ik heb denk ik nog wel zo'n ding liggen, ik zal vanavond of morgen voor je kijken.fusion schreef: ↑27 sep 2023, 12:43 Wie heeft er in de rommel doos nog een basbrug , zo'n standaard fendermodel, mag helemaal zonder schroeven, veren en zadels, alleen dus de metalen L-vormige plaat. Merk en leeftijd maakt niet uit als die maar 5 bevesitgings gaten achterin heeft.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Ik heb in de gigbag van mijn Japanse Fender JB75-US nog de originele brug zitten (heb er een Badass II op zitten). Ik ben buiten de deur, maar zal hem even nakijken op aantal schroefgaten als ik weer thuis ben.