Minder output Orange TB500C

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
ptr85

Minder output Orange TB500C

Bericht door ptr85 »

Hallo bassisten

Mijn orange combo heeft minder output direct na het inschakelen. Het betreft een combo met buizen preamp. Je hoort hem dus heel licht na verloop van tijd ploft hij naar de juiste volume/output. Dit probleem doet zich ook voor nadat ik een tijd op gespeeld heb, dat valt het geluid opeens gedeeltelijk weg. Voor gigs echt een no go. Is dit een buizenprobleem of weet iemamd mogelijk andere oorzaken?
Jerry

Re: Minder output Orange TB500C

Bericht door Jerry »

ptr85 schreef: 09 aug 2023, 17:31 Hallo bassisten

Mijn orange combo heeft minder output direct na het inschakelen. Het betreft een combo met buizen preamp. Je hoort hem dus heel licht na verloop van tijd ploft hij naar de juiste volume/output. Dit probleem doet zich ook voor nadat ik een tijd op gespeeld heb, dat valt het geluid opeens gedeeltelijk weg. Voor gigs echt een no go. Is dit een buizenprobleem of weet iemamd mogelijk andere oorzaken?
Probeer even een patch kabeltje in de FX send-return te steken, kan corrosie op de contacten zijn. Als dat het probleem niet oplost dan is er wat serieuzers aan de hand
ptr85

Bericht door ptr85 »

Bedankt voor je reactie Jerry

de fx is al door verbonden, dus daar zit het probleem niet.
ptr85

Bericht door ptr85 »

Update

Het probleem zit in de eindtrap, word vervolgd
Jerry

Bericht door Jerry »

ptr85 schreef: 11 aug 2023, 21:54 Update

Ai, dat is bij class D versterkers vaak slecht nieuws :( Hoop dat ie te repareren is!
Strabel

Bericht door Strabel »

ptr85 schreef: 11 aug 2023, 21:54 Update

Die dus hoogst waarschijnlijk weer in verbinding met de "schakelende" voeding staat wat dus ook een probleem zou kunnen opleveren,maar als je geluk hebt kunnen het de "chokes" spoelen zijn die een slechte soldeer verbinding hebben (laten los door trillingen)dit komt bij sommige versterkers regelmatig voor. :wink:
Feeling the groove is everything.
ptr85

Bericht door ptr85 »

Het probleem is verholpen. Het voetje van de digitale i.c.zat los en is vervangen voor beter voetje.
Plaats reactie