Hallo bassisten
Mijn orange combo heeft minder output direct na het inschakelen. Het betreft een combo met buizen preamp. Je hoort hem dus heel licht na verloop van tijd ploft hij naar de juiste volume/output. Dit probleem doet zich ook voor nadat ik een tijd op gespeeld heb, dat valt het geluid opeens gedeeltelijk weg. Voor gigs echt een no go. Is dit een buizenprobleem of weet iemamd mogelijk andere oorzaken?
Minder output Orange TB500C
Re: Minder output Orange TB500C
Probeer even een patch kabeltje in de FX send-return te steken, kan corrosie op de contacten zijn. Als dat het probleem niet oplost dan is er wat serieuzers aan de handptr85 schreef: ↑09 aug 2023, 17:31 Hallo bassisten
Mijn orange combo heeft minder output direct na het inschakelen. Het betreft een combo met buizen preamp. Je hoort hem dus heel licht na verloop van tijd ploft hij naar de juiste volume/output. Dit probleem doet zich ook voor nadat ik een tijd op gespeeld heb, dat valt het geluid opeens gedeeltelijk weg. Voor gigs echt een no go. Is dit een buizenprobleem of weet iemamd mogelijk andere oorzaken?
Bedankt voor je reactie Jerry
de fx is al door verbonden, dus daar zit het probleem niet.
de fx is al door verbonden, dus daar zit het probleem niet.
Update
Het probleem zit in de eindtrap, word vervolgd
Het probleem zit in de eindtrap, word vervolgd
Ai, dat is bij class D versterkers vaak slecht nieuws

Die dus hoogst waarschijnlijk weer in verbinding met de "schakelende" voeding staat wat dus ook een probleem zou kunnen opleveren,maar als je geluk hebt kunnen het de "chokes" spoelen zijn die een slechte soldeer verbinding hebben (laten los door trillingen)dit komt bij sommige versterkers regelmatig voor.

Feeling the groove is everything.
Het probleem is verholpen. Het voetje van de digitale i.c.zat los en is vervangen voor beter voetje.