En het kan nooit kwaad...en ik had het nog niet gedaan
Welke basversterkers gebruiken jullie
Re: Welke basversterkers gebruiken jullie
O verrek nou toch, ik kijk hier weer eens na lange tijd en zie dat ik best wel een keer kan herhalen, aangezien het toch een klein beetje een poser topic is 
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
Tot achter in de zaal (en de volgende plaats) hoorbaar! 

They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Te gek! Ik koester warme herinneringen aan mijn Bassman 135 met 412 pyramidekast (waarbij ik de wat krakkemikkig geworden Oxford speakertjes vervangen had door Eminences) 
ik ben op enig moment wel van het doorlussen afgestapt. Het geluid kreeg wel een optater, maar werd naar mijn gevoel wat te oncontroleerbaar. Maar da's natuurlijk allemaal heel persoonlijk.

ik ben op enig moment wel van het doorlussen afgestapt. Het geluid kreeg wel een optater, maar werd naar mijn gevoel wat te oncontroleerbaar. Maar da's natuurlijk allemaal heel persoonlijk.
Hans
"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng
"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng
"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Ik heb de upgrade tot nu toe bij bijna al mijn versterkers die een ventilator hebben gedaan, je ziet vaak dat fabrikanten echt de goedkoopste China rommel (Delta, Superred, Yate Loon) in hun versterkers drukken om maar een euro te besparen.
Een nieuwe computer-ventilator kost je maar een paar euro meer als consument, en op Tweakers kun je ze gemakkelijk vergelijken.

Als je ruimte hebt ik je versterker dan kan je zelfs met 3d printen nog veel bereiken door fan mounts of tunnels (velocity stack) te printen, om zo grotere ventilatoren en dus meer lucht in/uit je versterker te blazen.

"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Ach ja ... ! Bedankt allemaal voor julie positieve bijdragen n.a.v. de trotse foto van m'n nieuwe MarkBass 58R set.
Ik heb alleen maar positieve ervaringen: speel zelf al jarenlang over een MarkBass, vind dat een prima geluid en dus is het logisch dat ik pivoteer richting deze set.
En ik ken een aantal (semi)beroeps bassisten die zeer te spreken zijn over geluid (logisch!) en betrouwbaarheid (SIC) van hun MarkBass sets.
Ben er erg blij mee.
Hee Arthur, dat jij er blij van wordt is het enige dat telt.
En ik wens je nog heel veel jaren enorm veel plezier met Markbass!
In de jaren dat ik over Markbass speelde liep ik constant te etteren op zoek naar de voor mij goede sound. Pre amps erbij etc. Het hielp niet.
Verder ging mijn betoog louter over de loze kreten waarmee Markbass alweer een nieuwe lijn introduceert.
En In mijn beleving geeft het vaker op de markt bengen van een nieuw product dan dat de seizoenen wisselen weinig vertrouwen in het merk.
Als je het positief zou willen zien, kun je beweren dat ze constant innoveren, maar bij mij rijst daardoor het vermoeden dat Markbass zelf ook telkens vindt dat hun product het net niet is en ze dus iets anders op de markt moeten brengen.
Dus nogmaals: Ik ben heel blij voor jou dat je je ideale set hebt gevonden en hij ziet er heel mooi uit*. Ik hoop dat-ie je inspireert tot het maken van heel veel fijne muziek.
*Wel erg veel plastic
En ik wens je nog heel veel jaren enorm veel plezier met Markbass!
In de jaren dat ik over Markbass speelde liep ik constant te etteren op zoek naar de voor mij goede sound. Pre amps erbij etc. Het hielp niet.
Verder ging mijn betoog louter over de loze kreten waarmee Markbass alweer een nieuwe lijn introduceert.
En In mijn beleving geeft het vaker op de markt bengen van een nieuw product dan dat de seizoenen wisselen weinig vertrouwen in het merk.
Als je het positief zou willen zien, kun je beweren dat ze constant innoveren, maar bij mij rijst daardoor het vermoeden dat Markbass zelf ook telkens vindt dat hun product het net niet is en ze dus iets anders op de markt moeten brengen.
Dus nogmaals: Ik ben heel blij voor jou dat je je ideale set hebt gevonden en hij ziet er heel mooi uit*. Ik hoop dat-ie je inspireert tot het maken van heel veel fijne muziek.
*Wel erg veel plastic

Dank voor je reactie.
Mijn openingszin was feitelijk nogal flauw, maar gelukkig stoor je je daar niet aan.
En wellicht heb je helemaal gelijk.
Maar als je gaat zoeken wordt ieder merk door de een opgehemeld en door een ander gekraakt. Inzicht en smaak.
Belangrijkste is inderdaad, zoals jij zegt, dat het inspireert.
Groet.
mijn nieuwe oefenruimte set: box van een TC electronic combo (15 inch met een twiet op 4 ohm) en een Markbass 250 w ampie . op de grond een Boss Me70 combi pedaal. is eigenlijk voor gitaar maar werkt perfect met bassss
- Bijlagen
-
- IMG_7036.jpg (2.3 MiB) 828 keer bekeken
Fender Precision Players lefty
Maruszczyk Elwood 4 p lefty
Markbass LM 250 Black line
Box TCE BG250-115
Hartke HD15
Hartke TX600
Maruszczyk Elwood 4 p lefty
Markbass LM 250 Black line
Box TCE BG250-115
Hartke HD15
Hartke TX600
Klopt als een bus. Hele volksstammen zweren bij Ampeg maar ik heb daar nog nooit mijn geluid uit weten te krijgen. Die dingen staan in diverse oefenruimtes hier in de regio en het lukt me simpelweg niet. Terwijl Krist Novoselic van Nirvana ook op een Ibanez Black Eagle speelde icm een Ampeg.
De oude Trace Elliot-modellen sluiten daarentegen qua geluid prima aan bij mijn Ibanez ATK100. Ik heb dan ook jaren op TE gespeeld. Variërend van een combo met 1x15" tot RAH600 rack met 4x10" en 1x15" tot een 2x10" combo.
Aangezien het allemaal een stuk compacter en lichter mocht (geen band en enkel thuisgebruik) speel ik nu op een Fender Rumble 100 combo. Vanwege de 1x12" een mooi compromis tussen de 10" en 15".
Ik heb wel het idee dat fabrikanten die ook gitaren maken, vooral qua sound goed combineren met hun eigen versterkers. Zo klinken mijn Fender-gitaren heel goed op mijn Fender-versterker maar vind ik ze een stuk minder op bijv een Marshall. De combi van mijn Ibanez Black Eagle (eigenlijk een hot Jazz-geluid) met die Rumble is ook prima. Equalizer staat helemaal neutraal. Icm de ATK (Stingray-achtig) moet ik wat mid bijdraaien.
Mijns inziens zijn er gewoon een aantal cliche-combinaties die altijd lekker klinken. Maar ook daar zullen de meningen over verdeeld zijn
Gelukkig maar. Valt er tenminste wat te kiezen.
Ik ben heel benieuwd of je dit na een blinde test ook nog zult zeggen.

Ik heb mijn Phil Jones Bass Buddy eens als versterker gebruikt, in plaats van enkel als een koptelefoon versterker.
Ooit gekocht in een ver verleden toen aansluiten op de computer nog een lastiger karwei was dan nu.

Werkt nog verdomde aardig, en met de juiste cabinets gaat het hard genoeg voor in huis.
Zal wel een foto schieten met een asociale stack er onder, en dan deze er boven.
Ooit gekocht in een ver verleden toen aansluiten op de computer nog een lastiger karwei was dan nu.

Werkt nog verdomde aardig, en met de juiste cabinets gaat het hard genoeg voor in huis.

Zal wel een foto schieten met een asociale stack er onder, en dan deze er boven.