Nieuwe tuners (en pickups) voor de Sire P5

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Plaats reactie
Unlord

Nieuwe tuners (en pickups) voor de Sire P5

Bericht door Unlord »

Vanavond heb ik de standaard tuners van mijn Sire P5 vervangen door Gotoh GB528 exemplaren. Geïnspireerd door de fratsen van Lowend Lobster. Wát een verschil is dát! Op zich was de bas al niet heel zwaar en viel de neck dive echt mee, maar van dat laatste is nu helemaal niets meer te merken. Het is bijna uplift, zo voelt het. Het voelt als een heel andere bas. Bizar dat het zoveel verschil kan maken. Van mij mogen nieuwe Sires 100+ euro duurder zijn en deze tuners standaard bevatten.

Overigens wel uitkijken als je het ook wilt gaan proberen. De ringen van de oude tuners zitten behoorlijk vast in de headstock. Je moet ze er echt uit rammen. De juiste tools zijn een must om schade te voorkomen.

Tegelijk ook nieuwe Seymour Duncan Quarter Pound elementen erin gezet. Ik heb ze nu alleen op laag volume kunnen testen, maar werd er al meteen blij van. Morgen maar eens vol blazen met die dingen.

Oh, enne…hoe goed een P bas ook is, hij is niet gemaakt op onderhoud. 12 fokking schroeven verwijderen om bij je cavity te kunnen. Leo had destijds echt veel vertrouwen in de kwaliteit van zijn constructie óf simpelweg te weinig inzicht. Gelukkig deed ie het daarna beter met de jazz bas.
Mach1

Re: Nieuwe tuners (en pickups) voor de Sire P5

Bericht door Mach1 »

Jee, dat het zoveel scheelt die tuners! Mooie ontdekking. Veel plezier ermee!
1955 Fender Precisionbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass
2017 Godin RG-4 Passion
2022 Godin RG-4 Ultra

2010 Fender Bassman TV Duo Ten
Unlord

Re: Nieuwe tuners (en pickups) voor de Sire P5

Bericht door Unlord »

Dank u. Inmiddels ook wat uren gedraaid met de Duncans. Echt top. Deze bas is een favoriet geworden. Eigenlijk was is dat al zonder de mods, maar nu nog meer.
Plaats reactie